پول ونزوئلا

ارزش پایین پول ونزوئلا به روایت تصویر

پول ونزوئلا جزو کم‌ ارز‌ش‌ترین ارزهای دنیا شناخته می‌شود. در این مطلب قصد داریم با نمایش چندین عکس نشان بدهیم به خاطر کم ارزش بودن پول ونزوئلا ، مردم در هر روز چند دسته اسکناس بولیوار به منظور خرید کوچکترین لوازم و مایحتاج مهم زندگی خود پرداخت می‌کنند.

تصور کنید به منظور صرف یک وعده به بیرون رفته و در رستوران سفارش غذا می‌دهید. مطمئنا یکی از فاکتورهای شما برای انتخاب یک غذا از بین موارد موجود در منو، قیمت آن است. اما در ونزوئلا، باید به شیوه متفاوتی رفتار کرد. تور وحشتناک و ارزش فوق‌العاده کم پول ونزوئلا سبب می‌شود تا پیش از تمام کردن وعده‌ای که سفارش داده‌اید، قیمت آن دو برابر شود! این نتیجه ابر تورمی است که کشور ونزوئلا سال‌ها است با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

نتیجه اخلاقی وضعیت اقتصادی ونزوئلا چیست؟

وقتی یک دولت بدون در نظر گرفتن ابعاد اقتصاد کشورش، اقدام به چاپ تعداد زیادی اسکناس می‌کند، در نتیجه ارزش پول آن شدیدا کاهش می‌یابد. وضعیتی که امروز برای پول ونزوئلا پدید آمده را پیشتر و بین سال‌های 2007 تا 2009 در کشور زیمباوه مشاهده کرده بودیم. پیش‌بینی شده نرخ تورم در این کشور تا انتهای سال جاری به یک میلیون درصد برسد که رقم سرسام‌آور و غیر قابل تصوری است. دولت تصمیم دارد به منظور کمک به اقتصاد کاملا فلج کشور، پنج صفر را از واحد پولی یعنی بولیوار حذف کند.

پول ونزوئلا

ارزش پایین پول ونزوئلا سبب شده مخصوصا مردم فقیر و فاقد حساب بانکی در این کشور، هر روز به منظور خرید کوچک‌ترین مایحتاج خود خروارها دسته اسکناس را جابه‌جا کنند! فروشندگان همانند سایر کشورها اقدام به شمردن تعداد اسکناس‌ها نکرده و آن‌ها را وزن می‌کنند که این موضوع به خوبی ارزش پایین وجه رایج این کشور را نمایش می‌دهد.

تصور ارزش پایین پول ونزوئلا

در ونزوئلا برای خرید یک دستمال توالت، که حدود چهل سنت قیمت دارد، باید به صورت میلیونی پول پرداخت کنید. با توجه به تعداد اسکناسی که به منظور خرید یک رول دستمال توالت باید پرداخت کرد، استفاده از همان اسکناس‌ها به جای دستمال شدیدا اقتصادی‌تر و به صرفه‌تر محسوب می‌شود.

کارلوس گارسیا راولینز (Carlos Garcia Rawlins) به عنوان یک عکاس ونزوئلایی، به منظور به تصویر کشیدن وضعیت نابه‌سامان اقتصاد کشور، تصاویری از چند ماده خوراکی و سایر لوازم ضروری زندگی روزمره را در کنار تعداد اسکناس مورد نیاز برای تهیه کردن آن‌ها ثبت کرده است. این تصاویر شوکه‌کننده بوده و نشان می‌دهند وقتی صحبت از ابر تورم و تورم چند صد هزار درصدی به میان می‌آید، منظور دقیقا چیست. در ادامه، این تصاویر را در قالب یک گالری مشاهده خواهیم کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

35 دیدگاه

  1. تا چند ماه دیگه ایرانم همین میشه وضعش

  2. چرا ناامیدد از ما
    عاقبت امریکا اینجوری میشه

  3. یجوری میگید انگار ما از اینا بهتریم ؟؟؟

  4. چرا پول خودمونو نمیگیم ؟؟؟؟

  5. الان ما چ فرقی داریم با اینا ؟؟

  6. حداقل اونا میلونر فقز هستن مردم ما هنوز یک میلون تومن در اوردن مثل قبل واسشون سخته
    و ارزش پول افت کرده

  7. شما اول یه نگا به خودمون بندازید بعد بچسبید به ونزوالا

  8. چند روز دیگه ما هم میشیم عین اینا

  9. همین حالا همین هستیم شما بخای با 1000 یا 2000 ریالی یک کیلو مرغ بخری ببین باید چند دسته اسکناس داشته باشی

  10. واحد پول ما هم ریاله درواقع تنها تفاوتش اینه ما اسکناس 1 ریالی و 1 تومنیو چاپ نمیکنیم وگرنه وضعیت کنونی ما هم تفاوتی با اینا نداره یه مرغ میذاری 110 هزارتا اسکناس ازواحد پولمونو میچینیم کنارش! کی به خودمون باید بیایم خدا میدونه

  11. تاسف و فقط تاسف
    مسئولان این کشور چرا متوجه نمیشن که با استفاده درست از منابع میتونند جزو قدرتمندترین کشور های دنیا بشن چیزی که هر روز تو فکر و رویاشون هست
    ل

  12. زیاد نمیکشه مام از این عکس ا میندازیم

  13. وضع ما هم همین میشه