فرودگاه های تهران

فرودگاه های تهران پس از افزایش قیمت بلیط هواپیما خالی از مسافر شده‌اند

پس از افزایش قیمت بلیط هواپیما، فرودگاه های تهران خالی از مسافر شده و بسیاری از صندلی‌های هواپیماها خالی مانده است. به نظر می‌رسد مشکلات اقتصادی و رکود به صنعت حمل و نقل هوایی نیز کشیده شده است.

در روزهای اخیر قیمت بلیط هواپیما به طور شدید و بی سابقه‌ای افزایش پیدا کرد، تا جایی که حتی قیمت پرواز تهران تا کرمانشاه به 900 هزار تومان هم رسید. افزایش نرخ ارز و عدم تخصیص ارز به ایرلاین‌ها باعث شد شرکت های هواپیمایی مجبور شوند برای تامین مخارج خود، قیمت بلیط پروازهای داخلی و خارجی را افزایش دهند. به گفته مسئولان، قیمت بلیط هواپیما برای پروازهای خارجی تا 100 درصد و قیمت پروازهای داخلی تا 70 درصد افزایش پیدا کردند. همچنین تحریم شرکت های هواپیمایی، یکی دیگر از دلایلی بود که موجب گران شدن بلیط‌ها و رکود در صنعت حمل و نقل هوایی شد.

پس از این گرانی بی سابقه، سازمان هواپیمایی کشور و مسئولان شرکت های هواپیمایی داخلی جلسه‌ای را برگزار کردند و قیمت مشخصی را برای بلیط پروازهای داخلی تصویب کردند. بر این اساس، هیچ شرکت هواپیمایی حق ندارد بلیط هواپیما را تا پایان مهرماه 1397، بالاتر از نرخ مصوب به فروش برساند.

با افزایش قیمت بلیط هواپیما پیش‌بینی می‌شد که تعداد مسافران به شدت کاهش پیدا کند و مردم تا حد امکان از راه‌های دیگر برای سفر کردن استفاده کنند. یکی از کارشناسان در همین رابطه گفته بود خرید بلیط هواپیما و انجام سفرهای هوایی به خصوص در مسیرهای بین المللی شدیدا کاهش پیدا می‌کند، چرا که هم ارز مسافرتی قطع شده و هم بلیط هواپیما به شدت گران شده است.

صندلی های خالی در فرودگاه های تهران

اکنون اگر سری به فرودگاه های تهران و سراسر کشور بزنیم می‌بینیم که این پیش‌بینی محقق شده و مردم، سفر با هواپیما را به صرفه نمی‌دانند و به جز در شرایط ضروری، علاقه‌ای به سفرهای هوایی ندارند. تصاویری که از فرودگاه های تهران یعنی مهرآباد و امام خمینی منتشر شده نشان می‌دهد که سالن‌ها و صندلی‌های این فرودگاه‌های مهم کشور که معمولا مملو از مسافر بودند، تقریبا خالی است. فرودگاه مهرآباد، اصلی‌ترین فرودگاه پروازهای داخلی کشور است و در طول سال حدود 20 میلیون مسافر را جابجا می‌کند و خیلی کم پیش می‌آمد که تا این حد خلوت و سوت و کور باشد.

فرودگاه های تهران

در فرودگاه امام خمینی نیز شرایط خیلی متفاوت نیست و این فرودگاه بین المللی تقریبا به شهر ارواح تبدیل شده است. حتی بسیاری از هواپیماها بدون این که ظرفیتشان تکمیل شده باشد و با تعداد زیادی صندلی خالی پرواز می‌کنند.

فرودگاه های تهران

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. مردم بدبختم هر روزشون بدتر ازقبل میشه.. لعنت خدا بر باعث وبانی این بدبختی مردم

  2. ای کاش فقط همین بود ، قیمت مسکن ، ماشین ، دارو ، خورد و خوراک …همه رفته بالا…چند سال با حقوق کارمندی زحمت کشیدم صبح ساعت شش و نیم رفتم سر کار تا ساعت نه شب آمدم خونه تا پس انداز کنم تا یه آپارتمان بخرم، الان ارزش کل پس اندازم شده یک سوم! باورم نمیشه دیگه هیچ وقت نمی تونم بخرم اصلا حالم خوب نیست….توی تلویزیون هم دیدم ظریف میگه خودمون این زندگیه رو انتخاب کردیم…جواب من به این حرف اینه که در زندگی ما که حقوق نجومی و دوزدی و اختلاس نیست…البته از این بابت قلبا خوشحالم….

  3. با اتوبوس مدرن و چیدمان VIP از تهران به کرمانشاه، 30 هزار تومن، چه دیوانه ای 900 هزار تومن میده بلیط هواپیمای تهران-کرمانشاه؟

  4. هنوز روز خوشمونه…فعلا که عربها حالشو میبرن…میان تایلند

  5. همینم انتظار میرفت .ملت بدبخت که رو گنج نشستن انقد هزینه کنن