فروش محصولات سایپا و ایران خودرو

شروط جدید فروش محصولات سایپا و ایران خودرو اعلام شد

شروط جدید فروش محصولات سایپا و ایران خودرو اعلام شد. رئیس شورای رقابت از بازنگری در قیمت خودرو خبر داد و سه شرط جدید فروش خودرو در مرحله جدید را اعلام کرد.

رضا شیوا، رئیس شورای رقابت با حضور در یک برنامه تلویزیونی، توضیحاتی را در مورد قیمت خودرو و شرایط جدید فروش محصولات سایپا و ایران خودرو ارائه داد. وی اظهار کرد بازار خودرو در انحصار دو شرکت خودروسازی است و اکنون نیز خودروسازان درخواست بازنگری در قیمت خودرو را دارند که این مساله در شورای رقابت بررسی خواهد شد و در جلسه‌ی این شورا، قیمت خودروهای داخلی را بازنگری می‌کنیم.

به گفته رضا شیوا، دستورالعمل بازار و قیمت خودرو هر سال در خردادماه انجام می‌شود، اما با توجه به اتفاقاتی که اخیرا رخ داده، قیمت مواد اولیه افزایش پیدا کرده و نرخ ارز نیز تغییر یافته است. به همین دلیل خودروسازان درخواست بازنگری در قیمت خودرو را دارند. دو خودروساز بزرگ کشورمان بر اساس دستورالعمل قیمت‌گذاری‌ها را انجام می‌دهند و گرانفروشی و احتکار بحث دیگری است که باید مورد نظارت قرار بگیرد.

رئیس شورای رقابت به جلسه اخیر کمیسیون اصل 90 و حضور دو خودروساز در این کمیسیون اشاره کرد و گفت مشکل اصلی نیاز به قطعه است و خودروسازان در انتظار قطعه هستند تا خودروهای دپو شده در پارکینگ‌ها را به بازار عرضه کنند. توقف در عرضه خودرو برای خودروسازان هزینه دارد، بنابراین عرضه متوقف نشده، بلکه تقاضاهای کاذب مشکلات در بازار خودرو را افزایش داده است. شیوا در ادامه افزود:

ما دو خودروساز داریم که 88 درصد تولید خودروی کشور را در دست دارند که این انحصار است. در تمام دنیا از فرمول hhi استفاده می‌کنند که hhi ما بالای 4 هزار و انحصار کامل است. بازار خودرو به شورای رقابت مربوط نمی‌شود. روش ما این است که به خاطر مشکلات و هزینه‌های اضافی خودروسازان و بر اساس سقف قیمتی، قیمت‌ها بر اساس اعلام تورم بخشی بانک مرکزی انجام می‌شود. در بازاری که انحصار وجود داشته باشد باید شورای رقابت قیمت‌گذاری‌ها را انجام دهد. قیمت تمام شده نباید بر دوش مصرف‌کننده اعمال شود و باید سقفی داشته باشد و بهره‌وری به نفع مصرف‌کننده باشد. حاشیه بازار فعلی خودرو کاذب است و استفاده از حاشیه بازار برای قیمت‌گذاری و فروش خودرو کار اشتباهی خواهد بود.

رئیس شورای رقابت در پایان اعلام کرد از این به بعد فروش خودرو باید بر اساس شروطی انجام شود که این شروط در مورد طرح جدید فروش محصولات سایپا و ایران خودرو نیز اعمال خواهد شد.

شروط فروش محصولات سایپا و ایران خودرو

1. سن خریدار باید بالای 18 سال باشد.

2. به هر فرد فقط یک خودرو و بر اساس شماره ملی فروخته می‌شود.

3. خریدار خودرو در این شرایط تا یک سال حق فروش خودروی خریداری شده را نخواهد داشت.

به‌روزرسانی 1 مهر 1397

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. چذرا تا یک سال نمیشه بفروشنش ای بدبختی

  2. وای خدایا این شیرایط چیه مگه میخایم وام بگیریم

  3. دوباره تکذیبش میکنن

  4. خیلیه ها بر اساس شماره ملی به ادم ماشین بدن