مشکلات آیفون 10

بررسی متداول‌ترین مشکلات آیفون 10 و روش حل آن‌ها

مشکلات آیفون 10 بیشتر به سبک طراحی نوین و قابلیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری جدید آن مربوط می‌شوند. در این مطلب با متداول‌ترین عیب و ایرادهای گوشی آیفون ایکس اپل آشنا شده و راهکارهایی برای خلاص شدن از دست مشکلات آیفون ایکس ارائه می‌کنیم.

آیفون ایکس، خاص‌ترین گوشی اپل، که به مناسبت دهمین سالگرد معرفی نخستین گوشی آیفون همراه با قابلیت‌هایی کاملا نوین عرضه شد، بی‌عیب و نقص نیست. تعداد قابل توجهی از مشکلات آیفون 10 به خاطر همین قابلیت‌های جدید آن، مخصوصا سبک طراحی متفاوت گوشی با سایر آیفون‌ها، پدید آمده‌اند.

7 مورد از رایج‌ترین مشکلات آیفون 10

خوشبختانه با توجه به سپری شدن حدود یک سال از زمان عرضه این گوشی، تا امروز راهکارهای سودمندی برای از بین بردن مشکلات آیفون 10 ارائه شده است. در این مطلب به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

عدم کارکرد فیس آیدی

مشکلات آیفون 10

فیس آیدی را به جرات می‌توان منحصربه‌فردترین ویژگی آیفون 10 خطاب کرد. با این حال، بیشتر گلایه‌ها از پرچمدار اپل بابت همین سیستم تشخیص چهره سه بعدی است که درون دوربین سلفی TrueDepth جدید گوشی به کار رفته است. همانند تاچ آیدی بر روی سایر گوشی های آیفون، این سیستم امنیتی نیز برخی مواقع به درستی کار نمی‌کند.

ابتدا از تمیز بودن ناحیه بریدگی بالای نمایشگر مطمئن شوید. در این بخش آرایه‌ای از سنسورها شامل دوربین و چندین پروژکتور وجود دارد که پوشیده شدن هر یک از آن‌ها توسط لکه، چربی، خاک و یا هر چیز دیگری می‌تواند در عملکرد فیس آیدی ایجاد مشکل کند. نکته مهم دیگر برای خلاص شدن از شر این دسته از مشکلات آیفون 10 اسکن صورت خود در محیط‌های روشن است. اپل مدعی است فیس آیدی، در تاریک‌ترین محیط‌ها نیز به لطف وجود چندین پروژکتور قادر به تشخیص چهره است، اما طبق نتایج عملی، دقت آن حین قرارگیری در یک محیط تاریک و همچنین روشن، قابل مقایسه نیست.

یکی دیگر از ادعاهای اپل، تشخیص چهره توسط فیس آیدی در صورت ایجاد تغییر در صورت در مقایسه با زمان تنظیم اولیه این قسمت، همچون تراشیدن ریش و یا بلند کردن ریش است. با این حال، اگر تغییر ایجاد شده در صورتتان اساسی بوده و همچنین عدم کارکرد صحیح فیس آیدی تقریبا همیشه رخ می‌دهد، به مسیر Settings > Face ID & Passcode رفته و بعد از انتخاب گزینه Reset Face ID، این سیستم امنیتی را از ابتدا تنظیم کنید.

مشکلات آیفون 10

وقتی فیس آیدی موفق به تشخیص چهره نشده و درخواست می‌کند رمز عبور عددی را برای ورود به گوشی وارد کنید، در پشت پرده در تلاش است با وفق دادن خود با ظاهر جدیدتان، از بروز این دسته از مشکلات آیفون 10 جلوگیری کند، اما اگر در همین حین فرد دیگری با استفاده از پسورد عددی وارد گوشی شود، به احتمال زیاد تغییرات ناخواسته زیادی در تنظیمات پروفایل فیس آیدی اعمال خواهد شد. متاسفانه نحوه دقیق عملکرد فیس آیدی بر ما پوشیده است، اما تنظیم مجدد پروفایل آن در بازه‌های زمانی مشخص می‌تواند به افزایش دقت سیستم کمک کند.

یکی دیگر از مشکلات آیفون 10 عدم کارکرد فیس آیدی به صورت کامل است. اپل با قبول این ایراد اعلام کرده دوربین سلفی و حتی اصلی گوشی های ایراددار را تعویض خواهد کرد. به برخی کاربران دارای این مشکل، یک گوشی جدید اهدا شده است.

گرفتن اسکرین شات به صورت تصادفی

مشکلات آیفون 10

گوشی آیفون ایکس فاقد دکمه هوم است، به همین دلیل برای گرفتن اسکرین شات نمی‌توان از ترفند همیشگی فشردن دو دکمه هوم و پاور به صورت همزمان استفاده کرد. برای این کار می‌بایست دکمه افزایش حجم صدا را به همراه دکمه کناری گوشی به صورت همزمان فشار بدهید. متاسفانه این کلیدهای ترکیبی ممکن است به صورت اتفاقی درون جیب شلوارتان فشرده شوند!

متاسفانه راهی برای تغییر دادن نحوه گرفتن اسکرین شات در آیفون 10 وجود ندارد، به همین دلیل تنها راهکار ممکن برای جلوگیری از بروز این مشکل، خرید یک قاب محافظ محسوب می‌شود. پیشنهاد ما خرید قاب محافظ The Quad Lock است.

جذب مو توسط حاشیه‌های گوشی

مشکلات آیفون 10

یکی از عجیب‌ترین مشکلات آیفون 10 که توسط تعداد قابل توجهی از کاربران گزارش شده، جذب مو توسط ناحیه نازک بین بدنه و صفحه نمایش است. این مشکل برای برخی کابران، که اغلب دارای ریش بلند بوده‌اند، به حدی جدی و آزاردهنده شده که اپل گوشی آن‌ها را با یک دستگاه جدید تعویض کرده است! برای خلاص شدن از شر این مشکل نیز می‌توان از یک قاب محافظ استفاده کرد.

انواع مشکلات آیفون 10 در بخش نمایشگر

مشکلات آیفون 10

اپل پیشتر در مک بوک پرو و اپل واچ از پنل‌های OLED استفاده کرده بود، اما آیفون ایکس نخستین تجربه استفاده از چنین پنلی در یک گوشی آیفون تلقی می‌شود. شاید به همین دلیل بخش قابل توجهی از مشکلات آیفون 10 مربوط به صفحه نمایش آن می‌شوند. یکی از این ایرادها، مشاهده تغییر در رنگ‌ها حین جابه‌جا کردن گوشی است. به عنوان نمونه حین چرخاندن گوشی، یک پس‌زمینه سفید با ته رنگ آبی مشاهده می‌شود. در وب سایت اپل پیرامون این موضوع نوشته شده:

اگر به یک نمایشگر OLED به صورت زاویه‌دار نگاه کنید، تغییراتی در فام و رنگ آن مشاهده خواهید کرد. این یکی از خصوصیات صفحه نمایش‌های OLED محسوب شده و ایراد تلقی نمی‌شود.

یکی دیگر از مشکلات آیفون 10 که مجددا به خصوصیات صفحه نمایش‌های OLED مربوط شده و در وب سایت اپل نیز به آن اشاره شده است، سوختگی پیکسل‌ها است. در این نوع نمایشگرها، اگر یک تصویر خاص برای مدت زمانی طولانی نمایش داده شود، فرآیند سوختن پنل سرعت می‌گیرد. به همین دلیل نباید صفحه نمایش را برای مدت زمانی طولانی در یک وضعیت خاص به صورت روشن نگه داشت. اپل برای جلوگیری از بروز این دسته از مشکلات آیفون 10 پیشنهاداتی ارائه کرده است:

  • با رفتن به مسیر Settings > General > Accessibility > Display Accommodations، از فعال بودن گزینه Auto-Brightness مطمئن شوید. به این ترتیب میزان روشنایی نمایشگر بر اساس نور محیط به صورت خودکار تنظیم خواهد شد.
  • با رفتن به مسیر Settings > Display & Brightness > Auto Lock، مدت زمان روشن ماندن نمایشگر را بین 30 تا 60 ثانیه قرار بدهید. به این ترتیب در صورت فراموشی قفل کردن نمایشگر، دستگاه به صورت خودکار به حالت آماده به کار رفته و صفحه نمایش آن بر روی یک محتوای ثابت باقی نمی‌ماند.
  • از نمایش تصاویر استاتیک و غیر پویا در بازه‌های زمانی طولانی خودداری کنید. این اتفاق مخصوصا در زمان قرارگیری نور نمایشگر بر روی حداکثر میزان ممکن، نباید اتفاق بیفتد.

مشکلات آیفون 10

آخرین مشکل مربوط به صفحه نمایش آیفون ایکس، نمایش خطوط سبز رنگ عمودی بر روی آن با گذر زمان است. این ایراد طبیعی نبوده و این مرتبه به جنس پنل نمایشگر برنمی‌گردد، به همین دلیل اپل دستگاه‌های دارای چنین ایرادی را تعویض می‌کند. مشکل یاد شده بیشتر در نخستین سری گوشی های آیفون ایکس رویت می‌شد.

تاخیر نمایشگر لمسی و تماس تلفنی

مشکلات آیفون 10

پیشتر مشکل مشابهی در آی او اس 11 رخ داده و سبب شده بود کاربران سایر آیفون‌ها نیز با مشکل عدم امکان پاسخ به تماس‌های تلفنی برخورد کنند؛ در زمان دریافت تماس تلفنی، بعد از روشن شدن نمایشگر، نام مخاطب نشان داده شده و آهنگ زنگ به صدا در می‌آید، اما خبری از دکمه‌های پاسخ یا رد کردن تماس نیست!

مشکل دیگر به عدم پاسخ‌دهی صفحه نمایش به دستورات لمسی مخصوصا در زمان سرد شدن شدید هوا مربوط می‌شود. خوشبختانه اپل این مشکلات آیفون 10 را با انتشار آپدیت‌های نرم افزاری رفع کرد. پس در صورت مواجهه با این دو ایراد، ابتدا با رفتن به مسیر Settings > General > Software Update از دریافت جدیدتریت آپدیت‌های نرم افزاری مطمئن شوید. در صورت عدم رفع مشکل، باید به فکر برقراری تماس با شرکت پشتیبان باشید.

مشکلات شارژ بی‌سیم

مشکلات آیفون 10

برخی کاربران از مشکلات آیفون 10 مربوط به شارژ وایرلس صحبت می‌کنند، به طوری که یا فرآیند با اختلال مواجه شده و یا به طور کامل متوقف می‌شود. با کمی تحقیق مشخص شد بخش قابل توجهی از کاربران دارای این مشکل از کیف‌های تاشو استفاده کرده و مخصوصا در یک طرف آن، کارت اعتباری قرار داده بودند.

اگر این مورد در مورد شما صدق نمی‌کند، باید مشکل را از سمت شارژر بی‌سیم دنبال کنید. اپل همواره تاکید کرده برای جلوگیری از ایجاد مشکلات آیفون 10 از خرید پدهای شارژ بی‌سیم غیر استاندارد و دارای مارک‌های متفرقه شدیدا خودداری کنید.

خش خش کردن اسپیکر حین افزایش حداکثری حجم صدا

مشکلات آیفون 10

مشکل خرخر کردن اسپیکر در زمان افزایش حداکثری صدا در هر دو گوشی آیفون 8 و‌ آیفون 10 گزارش شده است. اگر تاکنون به این مشکل برخورد نکرده‌اید، گوشی‌تان از این ایران مصون بوده و یا تاکنون حجم صدا را تا سقف آن افزایش نداده‌اید. یک مرتبه این کار را انجام داده و وضعیت را تست کنید. در صورت مواجهه با مشکل، در پی دریافت جدیدترین آپدیت نرم افزاری باشید. در صورت برطرف نشدن ایراد، این یک مشکل سخت افزاری است.

اگر کاربر آیفون ایکس بوده و به جز این موارد، با مشکلات دیگری نیز برخورد کرده‌اید، این موارد را در بخش نظرات با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.