آیفون Xs مکس

آیا آیفون Xs مکس بزرگترین گوشی شرکت اپل خواهد بود؟

آیفون Xs مکس قرار است با صفحه نمایش 6.5 اینچی در کنار دو موبایل دیگر اپل معرفی شود. تصور می‌کنید افزایش اندازه نمایشگر به معنی بزرگتر شدن ابعاد فیزیکی آیفون ایکس اس مکس است؟

نام‌گذاری نسل جدید گوشی های هوشمند اپل در مقایسه با سال گذشته، کمی غیر معمول است. تا ساعاتی دیگر، آیفون Xs به عنوان نسل بعدی آیفون ایکس 2017 با صفحه نمایشی 5.8 اینچی رونمایی می‌شود. آیفون Xs مکس (یا Xs پلاس) با نمایشگر 6.5 اینچی، پرچمدار 2018 اپل خواهد بود و آیفون Xr (یا Xc) هم با قیمتی مقرون به صرفه‌تر، از صفحه نمایش 6.1 اینچی و یک دوربین در بخش پشتی بهره خواهد برد. گفته می‌شود هر سه مدل این تلفن های هوشمند با طراحی ناچ استایل ساخته خواهند شد.

روی کاغذ، صفحه نمایش 6.5 اینچی آیفون Xs مکس بسیار بزرگ به نظر می‌رسد. گلکسی نوت 9 که یکی از بزرگترین اسمارت فون های موجود در بازار است، نمایشگری 6.4 اینچی دارد. قطعا این بزرگترین صفحه نمایش در میان تمام آیفون های اپل است. اما آیا Xs مکس بزرگترین گوشی اپل نیز خواهد بود؟

ما می‌دانیم که پرچمدار 2018 اپل با نمایشگری 6.5 اینچی و نسبت 19.5:9 (بدون در نظر گرفتن گوشه‌های گرد) تولید می‌شود. با در نظر گرفتن نسبت صفحه یکسان آیفون ایکس اس مکس و آیفون 10، ما می‌توانیم ابعاد مدل سال گذشته را با همان نسبت، تا 6.5 اینچ بزرگ کنیم. این کار باعث می‌شود ما به یک نتیجه جالب برسیم: دستگاه مورد نظر حالا بزرگتر از آیفون 8 پلاس است. قطعا با اطمینان نمی‌توان گفت که نمایشگر بزرگتر، چند میلی‌متر به حاشیه‌های فریم نسل جدید اضافه خواهد کرد یا نه، اما این آزمایش به ما اجازه می‌دهد که اندازه صفحه نمایش هر دو گوشی را با یکدیگر مقایسه کنیم.

آیفون Xs مکس

با در نظر گرفتن تمام این موارد می‌توان گفت آیفون ایکس اس مکس، علاوه بر داشتن بزرگترین صفحه نمایش در میان گوشی های اپل، از مدل‌های قبلی نیز اندازه بزرگتری خواهد داشت. با توجه به محبوبیتی که این روزها مدل‌های پلاس دارند، عرضه آیفون ایکس با نمایشگر بزرگتر، تصمیم جالبی از سوی اهالی کوپرتینو بوده است. سال گذشته، آیفون ایکس با صفحه نمایشی 5.8 اینچی ساخته شده بود و اندازه آن در مقایسه با آیفون 8 با نمایشگر 4.7 اینچی، تنها چند میلی‌متر بیشتر بود.

لازم به ذکر است که این تصاویر توسط وب‌سایت “PhoneArena” تهیه شده‌اند و احتمالا تغییر موارد مذکور وجود دارد.