اپل آیفون ایکس اس - اپل آیفون ایکس اس مکس

اپل آیفون ایکس اس و آیفون ایکس مکس معرفی شدند

گوشی های اپل آیفون ایکس اس (Apple iPhone XS) و آیفون ایکس مکس (Apple iPhone XS Max) معرفی شدند. در ادامه با مشخصات فنی، قابلیت ها و قیمت گوشی های سال 2018 اپل آشنا شوید.

اپل نسل جدید گوشی های آیفون خود را معرفی کرد که یکی از آن‌ها، بزرگترین آیفون معرفی شده در طول تاریخ نیز هست. هر دو گوشی مشابه با نسل اول گوشی های خانواده آیفون X هستند، اما دو تفاوت بزرگ بین آن‌ها وجود دارد: هر دو ان‌ها طلایی هستند، اما برخلاف سال گذشته و مهم‌تر از مورد اول یکی از آن‌ها بزرگ‌تر است. آیفون ایکس اس مکس نه تنها بزرگترین آیفون به تولید رسیده است، بلکه یکی از بزرگترین گوشی های عرضه شده در چندوقت اخیر نیز هست. این دو گوشی آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس نام دارند.

آیفون ایکس اس قدرتمندترین آیفون تاریخ

اپل آیفون ایکس اس - اپل آیفون ایکس اس مکس

مطابق دیگر گوشی های اپل که پسوند S را به خود می‌گرفتند، گوشی های این نسل نیز از نظر مشخصات فنی تفاوت‌هایی با آیفون ایکس اصلی دارند. این شامل یک نمایشگر بهتر با پشتیبانی از HDR10 و دالبی ویژن، پخش صدای استریو عریض‌تر از اسپیکرها و سرعت بیشتر فیس آی دی برای تشخیص چهره کاربران می‌شود. مقاومت در برابر آب نیز در این دو مدل بهبود پیدا کرده است. اما پردازنده‌ی این گوشی ها بزرگ‌ترین به‌روزرسانی را در بر می‌گیرند. اپل از تراشه جدید A12 Bionic، یک تراشه 6 هسته‌ای که با فناوری 7 نانومتری به تولید رسیده در زیر قاب دو گوشی اپل آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس استفاده کرده است. تیم کوک اعلام کرده که این گوشی ها پیشرفته‌ترین آیفون هایی است که اپل تا به حال تولید کرده است.

اپل آیفون ایکس اس - اپل آیفون ایکس اس مکس

اما خبر مهمی که امسال شنیدیم، استفاده از پسوند «مکس» برای یکی از این دو مدل است. اپل آیفون ایکس مکس از یک نمایشگر غول پیکر 6.5 اینچی بهره می‌برد. این می‌تواند به مراتب بزرگ‌تر از آیفون 8 پلاس 5.5 اینچی و حتی بزرگ‌تر از فبلت 6.4 اینچی گلکسی نوت 9 باشد. علیرغم یک نمایشگر بزرگ، قاب این گوشی نیز بسیار بزرگ به نظر می‌رسد.

اپل آیفون ایکس اس - اپل آیفون ایکس اس مکس

البته باید توجه داشته باشید، از آنجایی که هر دو گوشی اپل آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس از نسبت تصویر عریض‌تری نسبت به گوشی های استاندارد بازار برخوردارند، همچنان اندازه‌ی آن‌ها نیز کوچکتر به نظر می‌رسد. به طور مثال آیفون XS از یک نمایشگر 5.8 اینچی هم اندازه با مدل آیفون X بهره می‌برد، در حالی که اندازه کلی دیوایس مشابه گوشی 5.5 اینچی آیفون 8 پلاس است. آیفون XS Max نیز بزرگ‌تر از تمامی آیفون های عرضه شده در طول تاریخ است. البته عرض این دیوایس بیشتر از طول آن بزرگ‌تر شده است؛ این بدان معناست که در دست گیری گوشی خیلی سخت‌تر از در دست گیری گوشی های سری پلاس آیفون نیست. یک فناوری نمایشگر سوپر رتینا جدید با تراکم پیکسلی 458ppi که ارائه کننده وضوح 1242×2688 پیکسل و اجرا در نرخ 120 هرتز است، در این دو گوشی مورد استفاده قرار گرفته است.

آخرین باری که اپل یک سایز جدید را به آیفون های خود اضافه کرده بود به سال 2014 و معرفی گوشی های آیفون 6 و 6 پلاس بازمی‌گیردد. هر دو مدل معرفی کننده اندازه‌های جدیدی برای گوشی های جدید اپل بودند، در حالی که مدت‌ها بود اپل گوشی هایی با اندازه 4 اینچ می‌پرداخت. همین افزایش اندازه توسط اپل توانست پلی برای افزایش اندازه گوشی های اندرویدی نیز باشد. امشب بار دیگر اپل در رویداد سخت افزاری خود یک مدل بزرگ‌تر را معرفی کرد.

دوربین ها

اپل آیفون ایکس اس - اپل آیفون ایکس اس مکس

دوربین دوگانه بر روی قاب پشتی هر دو گوشی، یکی دیگر از نقاط مشترکشان است. سنسور اصلی یک دوربین زاویه عریض با اندازه پیکسل‌های بزرگ 1.4 میکرون پیکسل نسبت به 1.22 میکرون پیکسل در آیفون ایکس است. دیافراگم این دوربین همچنان f/1.8 باقی مانده است. دوربین ثانویه نیز از یک سنسور 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 و ارائه کننده زوم اپتیکال 2 برابری برخوردار است. قابلیت افکت بوکه در این دوربین دوگانه حالا بهبود پیدا کرده و به شما اجازه می‌دهد تا پس از عکاسی نیز بتوانید عمق میدان را در تصاویر تنظیم کنید. تراشه A12 Bionic زیر قاب این گوشی ها ارائه کننده قابلیت جذابی به نام Smart HDR است. آن از تاخیر شاتر 0 آغاز می‌شود و به دوربین اجازه عکاسی 4 فریمی را می‌دهد. شما همچنین می‌توانید تصاویری با اکسپوژر طولانی بگیرید و تمامی آن‌ها را در یک عکس واحد ادغام کنید که می‌تواند دامنه داینامیک شگفت انگیزی را ارائه کند.

اپل همچنین به این دوربین ها قابلیت عکاسی پرتره را نیز اضافه کرده است که می‌تواند با شفاف سازی خودکار سوژه و تار کردن پس زمینه، تصاویری مشابه تصاویر تهیه شده با دوربین های حرفه ای DSLR را بسازد. گرچه این قابلیت در آیفون های کمی قدیمی‌تر نیز وجود داشت، اما حالا بهبود پیدا کرده از گذشته است.

اپل آیفون ایکس اس - اپل آیفون ایکس اس مکس

دوربین سلفی گوشی های آیفون ایکس اس و ایکس اس مکس نیز بهبود پیدا کرده است. یک سنسور 7 مگاپیکسلی RGB بهبود پیدا کرده در سرعت (اما نه در وضوح) نیز بر روی قاب جلویی گوشی های جدید اپل جای گرفته‌اند.

مدل های جدید آیفون ایکس اس از شاسی‌های فولادی ضد آب ساخته شده با فرمول جدید برای ارائه شیشه‌ی مقاوم‌تر بهره‌مند هستند که اپل می‌گوید باعث شده به طور کلی مقاومتشان نیز بالاتر برود. اپل همچنین مقاومت این دو گوشی در برابر آب را با دریافت تاییدیه IP68 ارتقا بخشیده است تا آن‌ها بتوانند به مدت 1 ساعت و نیم در عمق 2 متری آب، در برابر نفوذ آن مقاومت کنند.

اپل ظرفیت داخلی پایه گوشی های آیفون XS و آیفون XS Max را 64 گیگابایتی قرار داده است. اما حالا بالاترین حافظه انتخابی توسط کاربران 256 گیگابایتی نبوده، بلکه 512 گیگابایتی است تا بتواند پاسخ محکمی به پرچمداران اندرویدی باشد

تراشه A12 Bionic

تراشه اپل A12 Bionic نخستین تراشه 7 نانومتری در بازار است. آن از طراحی 6 هسته‌ای (2 هسته بزرگ + 4 هسته کوچک) به علاوه یک پرازشگر گرافیکی 4 هسته‌ای و یک محرک عصبی 8 هسته‌ای بهره می‌برد که به طور کلی شامل 6.9 میلیارد ترانزیستور است. تمامی آن توسط خود اپل طراحی شده است.

اپل آیفون ایکس اس - اپل آیفون ایکس اس مکس

این هسته‌ها باعث 15 درصد سرعت بیشتر و 40 درصد مصرف انرژی بهینه‌تر در مقایسه با هسته‌های A11 شده‌اند. مصرف انرژی هسته‌های کوچک‌تر نیز حالا به نصف رسیده است. پردازشگر گرافیکی ارائه کننده 50 درصد عملکرد بهتر و پهنای باند حافظه بیشتر است. تعداد هسته‌های محرک عصبی این تراشه نیز حالا دو برابر نسل قبلی شده است.

اما یکی از ویژگی‌های جذاب آیفون های جدید پشتیبانی آن‌ها از دو سیم کارت است. هر دو گوشی اپل آیفون ایکس اس و اپل آیفون ایکس اس مکس از دو سیم کارت به صورت همزمان پشتیبانی می‌کنند. در واقع یکی از آن‌ها سیم کارت فیزیکی خواهد بود و دیگری e-Sim یا سیم کارت الکترونیکی است. برای استفاده از این فناوری شما باید از سرویس‌های شرکت‌های مخابراتی استفاده کنید که از e-Sim پشتیبانی می‌کنند. اما در چین که خبری از ارائه e-Sim نیست، اپل از اسلات دو سیم کارت فیزیکی استفاده کرده است.

اپل آیفون ایکس اس - اپل آیفون ایکس اس مکس

هر دو گوشی از عمر باتری بهبود پیدا کرده‌ای بهره می برند. آیفون XS حدود 30 دقیقه بیشتر و آیفون XS Max نیز 1 ساعت و 30 دقیقه بیشتر از آیفون ایکس اپل عمر باتری خواهند داشت. آن‌ها همچنین می‌توانند از سرعت gigabit LTE نیز پشتیبانی کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. به نظرم تنها گوشی که بتواند با آیفون های جدید رقابت کند LG V40 ThinQ هست که پیشرفت چشمگیری خواهد داشت

  2. باز هم ناچ. خیلی گوشی رو زشت میکنه از شرکت های بزرگ بعیده از این فن اوری های مزخرف استفاده کنن خدا رو شکر سونی از ناچ استفاده نمیکنه

  3. مشخصات این گوشی ها را نگاه می‌کردم چندان جذاب نبودند به غیر از پردازنده اختصاصی اپل که واقعاً یک شاهکار تمام عیار است ولی بیشتر به گوشی های هواوی اعتماد دارم تا گوشی های اپل چون هواوی واقعاً یکی دو سال اخیر خیلی پیشرفت کرده و تصاویر و رندر هایی که از گوشی های ۲۲۰ پرو و احتمالا میت بیست پورشه دیزاین به بیرون درز پیدا کرد قطعاً نوید گوشی های بهتری نسبت به گوشی‌های اپل رو میده امیدوارم که گوشی ها بتونن با اپل رقابت کنند و شاید این اولین سالی باشه که هواوی میتونه با اپل پایاپای رقابت کند

  4. اینقدر انتظار کشیدیم که اپل گوشی های جدیدش را معرفی کنه ولی روی کاغذ این گوشی ها نسبت به قبل تفاوت چندانی ندارند و چندان جذاب نبودند ولی خوب اپل بیشتر خودشو در عمل نشان میده باید ببینیم در عمل های این گوشی ها واقعاً تغییرات محسوسی داشتند یا نه

  5. دوستان همیشه سونی اولین های جهان رو آورده اولین گوشی ضد آب جهان اولین دوربین 960 فریم فیلمبرداری اولین گوشی با صحفه نمایش 4k hdr و اولین گوشی اسکن سه بعدی واقعی از صورت و اشیاء و سونی برای کسایی که دوربین ملاک اصلیشون هست برای امسال xz2premium رو رونمایی کرده سونی عالی عمل کرد تو بخش عکاسی نور کم سونی از دو سنسور بزرگ ۱/۲/۳ استفاده کرده تازه یکیش ۱۲ مگاپیکسل سایز پیکسل ۱٫۵۵ و سیاه و سفید که ۳ برابر رنگی نور جذب می کند و با سنسور رنگی عکس ها همزمان گرفته و ترکیب میشن و ایزوی سونی در عکاسی ۵۱۲۰۰ هست با توجه به ایزوی ۶۴۰۰ سامسونگ و سنسور کوچک. ۱/۲/۵۵(میدونید که هرچه مخرج کسر بزرگ تر سایز سنسور کوچک تر هست) که ساخت خود سونی هست و سامسونگ سنسور کمکی نداره چون سنسور دوم تله فوتو هست برای زوم کاربرد داره بیشتر درنتیجه حتی اگر سامسونگ دیافراگم بکنه f1/2 هم باز نور جذب شده نصف سونی هست ( توجه وقتی دیافراگم زیاد باز بشه حتی بشه f1/5 هم که حالا سامسونگ روش مانور میده باعث مات زدگی میشه حتی در نمونه عکس های جی اس ام. هم سامسونگ در مقایسه با رقبا عکس هاش در نور کم بشدت جزئیاتش کمتره) برای نشان دادن حداکثر جذب نور یک سنسور باید اون رو حتی در محیط که یک لامپ هم روبه روش نباشه و در جایی که چشم انسان به چالش کشیده میشه انجام بشه چون سنسور سونی ۱۲ برابر چشم انسان نور جذب می کند و سونی فقط در این حالت حداکثر قدرت خودش رو در عکاسی نشان میده سونی حتی از هواوی p20 pro هم نور بیشتر جذب میکنه در کل دوستان سامسونگ و ایفون که هیچ ندارن با توجه به سایز سنسور مسخره و ایزوی خنده دار و چون سنسور کمکی سیاه و سفید ندارن کلا حرفی برای گفتن ندارن میمونه هواوی در فیلمبرداری نور کم با توجه به قفل بودن روی ایزوی ۳۲۰۰ و استفاده نکردن در حالت فیلمبرداری از هردو سنسور از سونی که از ایزوی. ۱۲۸۰۰و ترکیب دو دوربین. هواوی از سونی کم میاره اما در عکاسی عده ای میگن باتوجه به ایزوی بالاتر و،سنسور بزرگ تر‌.، هواوی نور بیشتر جذب میکنه نسبت به سونی باید علمی جواب بدم سنسور رنگی هواوی درسته سایزش بزرگ تر هست نسبت به سونی اما با توجه به مگاپیکسل بالای اون ۴۰ و سایز سنسور تقسیم بر مگاپیکسل بکنیم اندازه پیکسل ها خیلی کوچک هست و در کل از سونی کوچک تر در نتیجه سونی حالا در این جا بهتره اما این کل ماجرا نیست سنسور سیاه و سفید سونی۱/۲/۳هست اونم با مگاپیکسل ۱۲ در عین حال سنسور سیاه و سفید مال هواوی سایز سنسورش تقریباً نصف سونی و مگاپیکسل ۲۰ یعنی سونی چهار برابر نور و جزئیات بیشتری نسبت به هواوی P20pr0. جذب می کند اما ایزوی دو برابری هواوی که در حالت ۱۰۲۴۰۰ با اون همه نویز و از بین رفتن جزئیات. مقدار جذب نور نصف سونی هست یعنی سونی ۲x هواوی نور جذب می کند

  6. برررررررید کنار اپل اووووومد گوشای جدیدش توب بودن ولی اون قدر جذاب نبودن نمیدونم چرا ولی میتونست بهتر باشه و ارزش این همه صبر کردن نداشت

  7. وای خدای من چه گوشی هایی مگه فقط میت20 پرو بتونه با اینا رقابت کنه امیدوارم هواوی واسه اون گوشی کم نزاشته باشه

    • قطعا اگه همین طور پیش بره اینده موبایل مال هواوی هست البته 5 سال دیگه و هنوز نمیتونه با اپل رقابت کنه

      • قطعاً هواوی یکی از کمپانی هایی که توی سه چهار سال اخیر خودشو خیلی بالا کشیده و به یکی از برترین برندهای تولید گوشی موبایل تبدیل شده و قطعاً اگه همینطوری بدون ادامه بده برترین برند تولیدکننده تلفن‌های همراه میشه

    • قطعاً هواوی با عرضه کردن پی ۲۰ پرو و نظرات مثبتی که نسبت به این گوشی دریافت کرده عملکرد بسیار بهتری رو داشته باشه و سخت افزار کارین و ۹۸۰ را هم معرفی کرد و از نظر پردازش گرافیکی و میزان مصرف انرژی واقعاً عملکرد خیلی بهتری داشت ولی خب اگر از نظر نرم‌افزاری مشکل نداشته باشه و قابلیت های زیادی داشته باشه مثلا در حد نو ت نه کاملا این گوشی ها را شکست بدهد