اپل آیفون ایکس آر

اپل آیفون ایکس آر (Apple iPhone XR) رسما معرفی شد

اپل آیفون ایکس آر (Apple iPhone XR)، گوشی جدید سال 2018 اپل در کنفرانس سالانه کوپرتینویی‌ها معرفی شد. در ادامه به بررسی مشخصات فنی، قابلیت‌ها، ویژگی‌ها و قیمت آیفون XR می‌پردازیم.

اپل به صورت رسمی از گوشی جدید آیفون ایکس آر با طراحی ناچ، صفحه نمایش 6.1 اینچی و سیستم تشخیص چهره فیس آی دی (Face ID)، مشابه گوشی آیفون ایکس سال قبل رونمایی کرد. اپل آیفون ایکس آر ، یک ارتقای قابل توجه برای کمپانی اپل و به ویژه گوشی آیفون X است. اپل، نمایشگر 6.1 اینچی آیفون XR را یک صفحه نمایش Liquid Retina نامیده که رزولوشن 1792 در 828 پیکسل و تراکم 326 پیکسل در هر اینچ را ارائه می‌دهد.

گفته می‌شود اپل آیفون ایکس آر در واقع یک نسخه بزرگ‌تر از آیفون ایکس اس است، اما شباهت‌ها و تفاوتی‌هایی بین آنها وجود دارد. قاب آلومینیومی به جای فولاد ضد زنگ، استاندارد IP67 برای محافظت از آب و گرد و غبار به جای استاندارد IP68 در مدل آیفون XS و صفحه نمایش LCD به جای OLED از جمله‌ی این تفاوت‌ها به شمار می‌روند. همچنین خبری از لمس سه بعدی (3D Touch) نیست و به جای آن، اپل سیستم جدید Haptic Touch را ارائه داده که عملکردی مشابه ترک پد بدون دکمه مک بوک پرو دارد.

اپل آیفون ایکس آر

اپل آیفون ایکس آر همانند آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس به پردازنده A12 Bionic اپل مجهز شده و بنا بر ادعای کوپرتینویی‌ها، سرعت و عملکرد بهتری نسبت به مدل سال گذشته ارائه می‌کند. با وجود اندازه‌ی بزرگتر، آیفون XR مانند آیفون 8 تنها دارای یک دوربین عقب است و خبری از دوربین دوگانه نخواهد بود. این دوربین دارای یک سنسور 12 مگاپیکسلی با زاویه دید عریض است که این سنسور در دوربین آیفون ایکس اس نیز به کار رفته، با این تفاوت که آیفون XS دارای دوربین دوگانه است. دوربین 12 مگاپیکسلی اپل آیفون ایکس آر ویژگی‌هایی چون حالت پرتره را ارائه می‌کند که از ترکیب سخت افزاری و نرم افزاری برای ایجاد اثر تاری یا بلور در پس زمینه‌ی عکس بهره می‌برد.

اپل آیفون ایکس آر

در قاب جلویی گوشی نیز یک سنسور 7 مگاپیکسلی با قابلیت‌هایی چون حالت پرتره، انیموجی و Memoji قرار گرفته که برای تشخیص چهره یا Face ID نیز به کار می‌رود. در مورد عمر باتری نیز اپل قول داده که باتری آیفون ایکس آر تا یک ساعت و نیم بیشتر از آیفون 8 دوام خواهد داشت. همچنین اپل آیفون ایکس آر در رنگ‌های مختلف شامل مشکی، سفید، آبی، مرجانی، زرد و قرمز عرضه می‌شود که بیشترین طیف رنگی پس از آیفون 5C را ارائه می‌کند.

در حالی که اپل آیفون ایکس آر نسبت به XS ضعیف‌تر است، اما یک مزیت قابل توجه در مقایسه با آیفون ایکس اس دارد و آن هم قیمت ارزان‌تر آن است. آیفون ایکس آر با قیمت 749 دلار برای مدل 64 گیگابایتی عرضه می‌شود و مدل‌های 128 و 256 گیگابایتی نیز برای این گوشی جدید عرضه خواهند شد. پیش فروش این گوشی از تاریخ 19 اکتبر 2018 (27 مهر 1397) آغاز می‌شود و یک هفته‌ی بعد در تاریخ 26 اکتبر 2018 (4 آبان 1397) شاهد عرضه‌ی رسمی آن خواهیم بود.

گالری عکس های اپل آیفون ایکس آر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. فکر کنم رقیب شروع بشه گفت میت ۲۰ معمولی در نظر گرفت

  2. به نظر من که گوشی خوبیه و امکانات خوبی داره ارزش خریدشم خوبه ای کاش صقحه نمایشش بهتر بود

  3. گوشی های اپل همشون خوزه و اسوم یکی از اوناس

  4. رنگش چه جالبه من یه دوست سیاه بدفرم دارم هر چی این رنگ مشکی این گوشی رو میبینم یاد اون میفتم ولی پنل ال سی دی دیگه کاربر پسند نیست پنل اولد های اپل فوق العادن