نگاه نزدیک به آیپد پرو 2018

نگاه نزدیک به آیپد پرو 2018 – iPad Pro 2018

جدیدترین آیپد پرو اپل با قابلیت‌های تازه و متنوع معرفی شد. در این مطلب به وسیله نگاه نزدیک به آیپد پرو 2018 (iPad Pro 2018) بیشتر با امکانات و ویژگی‌های جدیدترین تبلت اپل آشنا خواهیم شد.

اپل در جریان جدیدترین رویداد خود در شهر نیویورک، آیپد پرو 2018 را با سبک طراحی کاملا نوین رونمایی کرد. همانند گوشی های هوشمند اخیر این شرکت، حین نگاه نزدیک به آیپد پرو 2018 نیز دکمه هوم پرکاربرد دستگاه‌های (قدیمی‌تر) آی او اسی را مشاهده نکردیم، چرا که به لطف وجود فیس آیدی، دیگر نیازی به لمس آن به منظور باز کردن قفل دستگاه وجود ندارد. از طرفی برای کاهش حاشیه‌های اطراف نمایشگر آیپد جدید اپل، حذف این دکمه فیزیکی ضروری بود.

در زمان نگاه نزدیک به آیپد پرو 2018 دریافتیم ابعاد مدل 11 اینچی جدید با مدل 10.5 اینچی سال گذشته برابری می‌کند. به عبارت دیگر، تبلت سال 2018 اپل به خاطر داشتن حاشیه‌های کمتر اطراف صفحه نمایش، با وجود استفاده از پنل بزرگتر، ابعاد کلی تقریبا یکسانی با محصول سال گذشته دارد. آیپد پرو 12.9 اینچی امسال نسبت به مدل غول‌پیکر سال گذشته ابعاد تقریبا کوچکتری داشته و به اندازه یک برگه کاغذ است. صفحه نمایش تبلت اپل همچنان از نوع رتینا و دارای تراکم پیکسلی 264 پی‌پی‌‌آی بوده و بسیار شفاف و پرنور است.

چهار گوشه صفحه نمایش با استفاده از تکنیک مشابهی که پیشتر در طراحی آیفون ایکس آر به کار رفته، کمی گرد شده است. اگرچه تکنیک صفحه نمایش لیکوئید رتینا (Liquid Retina) قبلا در آیفون Xr نیز به کار رفته بود، اما زیبایی بسیار بیشتری در آیپد پرو 2018 پیدا کرده است.

نگاه نزدیک به آیپد پرو 2018

نگاه نزدیک به آیپد پرو 2018

در پنل پشتی، دوربین با وجود داشتن ابعاد بسیار کوچک نسبت به اندازه کل بدنه، به خاطر برآمدگی تقریبا زیاد، جلب توجه زیادی می‌کند.

نگاه نزدیک به آیپد پرو 2018

حین نگاه نزدیک به آیپد پرو 2018 به آنتن‌های مخصوص دریافت سیگنال‌های مخابراتی برخورد کردیم که به خاطر داشتن برآمدگی، هر کاربر دیگری نیز متوجه آن‌ها خواهد شد. البته این آنتن فقط در نسخه LTE جدیدترین آیپد پرو وجود دارد.

نگاه نزدیک به آیپد پرو 2018

در آیپد پرو 2018 خبری از درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری نبوده و یو اس بی C، جای درگاه لایتنینگ را گرفته است. فراموش نکنید این پورت Thunderbolt 3 نبوده و فقط نسل دوم یو اس بی 3.1 به شمار می‌رود که قادر است تا حداکثر سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه، امکان انتقال فایل را فراهم کند.

آیپد پرو جدید می‌تواند صفحه نمایش خود را بر روی یک نمایشگر بزرگتر گسترش (Extend) بدهد، در حالی که در مدل قبلی، تنها امکان آینه (Mirror) کردن صفحه نمایش تبلت در یک نمایشگر خارجی بزرگتر وجود داشت. البته این کار به پشتیبانی اپلیکیشن اجرا شده بر روی تبلت نیز بستگی دارد.

قلم آیپد پرو 2018

بر اساس اولین نگاه نزدیک به آیپد پرو 2018 یکی از مهم‌ترین تغییرات آن ارتقای قلم تبلت محسوب می‌شود. اپل پنسل اکنون دارای ابعاد کوچکتری بوده و لبه تختی دارد. این دو تغییر سبب شده در دست گرفتن آن به مراتب آسان‌تر باشد. تغییر بسیار مهم دیگر اپل پنسل، امکان شارژ کردن آن به صورت وایرلس است، در حالی که مدل قبلی را می‌بایست با استفاده از یک کانکتور لایتنینگ شارژ می‌کردیم.

نگاه نزدیک به آیپد پرو 2018

نحوه شارژ شدن آن بسیار جالب است، چرا که به کناره دستگاه چسبیده و سپس یک نمایش‌دهنده ظرفیت باتری کوچک، بر روی صفحه نمایش تبلت ظاهر می‌شود. اپل پنسل جدید با دو مرتبه لمس، کاربرد میانبر به قسمت‌های مختلف خواهد داشت. به عنوان نمونه، در اپلیکیشن نوت با دو مرتبه لمس قسمت تخت قلم، می‌توانید بین استفاده از قلم نوشتاری یا پاک‌کن جابه‌جا شوید. در دیگر نرم افزارها نیز می‌توان میانبرهای خود را تعریف کرد. به عنوان نمونه قادر خواهید بود در فتوشاپ، با استفاده از آن به بزرگنمایی ابعاد قاب تصویر بپردازید.

نگاه نزدیک به آیپد پرو 2018

اگرچه کیبورد فیزیکی تبلت تفاوتی با آیپد پرو قبلی ندارد، اما اسمارت کانکتور در آیپد پرو 2018 به پایین دستگاه منتقل شده است، به همین دلیل به شیوه‌ متفاوتی متصل می‌شود. سیستم تشخیص چهره فیس آیدی، حتی در زمانی که تبلت به صورت افقی قرار داشته و درون کیف مخصوص خود است، به خوبی کار می‌کند. کافی است در این زمان دو مرتبه کلید اسپیس را فشار دهید تا با استفاده از فیس آیدی قفل دستگاه باز شود.

قیمت نسخه‌ پایه آیپد پرو 2018 دارای نمایشگر 11 اینچی و 12.9 اینچی مجهز به 64 گیگابایت ظرفیت داخلی به ترتیب 799 دلار و 999 دلار است. این قیمت برای آیپد پرو 12.9 اینچی مجهز به 1 ترابایت ظرفیت داخلی و دارای پشتیبانی از سیم کارت تحت شبکه LTE به 1899 دلار افزایش پیدا می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه