پیام رسان آی گپ

پیام رسان آی گپ به شرکت توسعه فناوری های هوشمند کیان ایرانیان واگذار شد

پیام رسان آی گپ به عنوان یک پیام رسان بومی پس از فیلترینگ تلگرام روی کار آمد، اما به تازگی با 1.5 میلیون کابر فعال به شرکت توسعه فناوری های هوشمند کیان ایرانیان واگذار شد. در ادامه از زبان مدیرعامل آی گپ از جزئیات این ماجرا مطلع می‌شویم.

محمد رسول کاظمی، مدیرعامل و بنیان‌گذار پیام رسان آی گپ اظهار کرد در سال 1394 با هدف تولید یک پیام رسان بومی که از جدید‌ترین تکنولوژی‌های سطح جهانی برخوردار باشد وارد این عرصه شدیم. ما توانستیم برای نخستین بار پیام رسان بومی بسیار امنی که از ساختار خوبی بهره‌مند باشد را بسازیم و از این حیث در مقایسه با سایر پیام‌ رسان های داخلی در سطح بالاتری قرار بگیریم. از طرفی این پیام رسان، نخستین پیام رسانی است که کد‌های برنامه‌نویسی آن به صورت یک برنامه متن باز (Open Source Software) بوده و به نوعی شرکت «روی خط مدیا» مسیر فعالیت برنامه‌نویسی متن باز را در ایران هموار کرده و در گسترش آن نقش مهمی داشته است.

مدیرعامل شرکت روی خط مدیا در ادامه عنوان کرد فعالیت پیام رسان آی گپ از زمان ساخت تا توسعه کاملا به صورت خصوصی انجام شده و از سوی دولت هیچ تسهیلات یا وامی به این شرکت اختصاص نیافته است و افتخار می‌کنیم که بدون هیچ‌گونه تبلیغاتی تا مهرماه 1397 به 1.5 میلیون کابر فعال دست یافتیم. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم آی گپ امنیت بالای آن است؛ چرا که آی گپ تاکنون با هیچگونه حفره امنیتی یا نفوذ امنیتی مواجه نشدند و به هیچ عنوان اطلاعات کاربران نه به شکل دستوری (قضایی) و نه توسط هکرها منتشر نشده است.

پیام رسان آی گپ

دلایل واگذاری پیام رسان آی گپ

محمد رسول کاظمی به عنوان بنیان‌گذار پیام رسان آی گپ در خصوص واگذاری آن عنوان کرد در سال‌های اخیر سایر پیام رسان های داخلی با حمایت همه‌جانبه دستگاه‌های دولتی مواجه بوده‌اند و توانسته‌اند از طریق آن به توسعه و فعالیت‌های تبلیغاتی خود اقدام کنند، اما با وجود این اتفاق سایر پیام رسان های بومی همچون پیام رسان آی گپ که به صورت خصوصی فعالیت می‌کردند، برای ماندن در کورس رقابت مجبور به جذب سرمایه‌گذار شدند. پس از مدتی سرمایه‌گذاران با سرمایه‌گذاری زیاد توانستند درصد بالایی از مالکیت پیام رسان های بومی نظیر پیام رسان آی گپ را در اختیار بگیرند. از این رو به دلیل داشتن قدرت تغییرات مدیریتی، آی گپ را به شرکت «توسعه فناوری های هوشمند کیان ایرانیان» واگذار کرده‌اند که البته کارشان قانونی و منطقی است. در مجموع امیدوارم با ورود مدیرهای جدید، پیام رسان های بومی نظیر آی گپ بتوانند بیش از پیش پیشرفت کنند.

پیام رسان آی گپ

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. حاجی به جز یه مشت ساندیس خور کسی مسنجر حکومتی رو نصب نمی کنه

  2. تموم شدن زندگی شون به پایان رسید

  3. اپ های ایرانی خطرناکن !!!!

  4. ورشکست شده خخخخ