گلکسی اس 10 5G

سامسونگ گلکسی اس 10 5G و آیفون های 2019 به دوربین دارای حسگر سه بعدی مجهز می‌شوند

سنسور ToF نه تنها در سامسونگ گلکسی اس 10 5G بلکه در آیفون های سال 2019 نیز به کار خواهد رفت. به این ترتیب می‌توان گفت پرچمداران سال 2019 سامسونگ و اپل به دوربین دارای حسگر سه بعدی مجهز می‌شوند.

بر اساس اخباری که تا امروز منتشر شده‌اند، سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس به یک دوربین اصلی سه گانه و دوربین سلفی دوگانه مجهز شده و در مجموع پنج دوربین خواهد داشت! این تعداد در مدل گلکسی اس 10 5G که گل سرسبد خانواده جدید خواهد بود، به شش مورد افزایش پیدا می‌کند.

چهار سنسور در پشت گلکسی اس 10 5G

در پنل پشتی مدل 5G سامسونگ گلکسی اس 10 یک سنسور ToF اضافی دیگر در مقایسه با گلکسی اس 10 پلاس وجود دارد. این اخبار بر اساس منابع زنجیره تامین وال استریت ژورنال به دست آمده‌اند.

سنسور ToF گفته شده، برای حس کردن محیط به صورت سه بعدی پیش از این که لنزها به منظور دریافت داده شروع به کار کنند، وارد عمل می‌شود. این سنسور همچنین ممکن است قادر به تشخیص ژست‌های حرکتی مختلفی باشد، چیزی که پیشتر در دوربین گوشی اوپو آر 17 پرو مشاهده کرده بودیم.

به تازگی یک منبع آگاه از کره جنوبی، ضمن تایید کردن گزارش پیشین وال استریت ژورنال اعلام کرده در سال 2019، میا‌ن‌رده‌های سری A سامسونگ نیز به سنسور ToF مجهز خواهند شد. از طرفی گزارش‌هایی دیگر، به وجود سنسوری مشابه بر روی گوشی های آیفون سال آتی اشاره می‌کنند. اپل به منظور تامین این سنسور برای آیفون‌های 2019 به ال جی تکیه خواهد کرد، در حالی که سامسونگ آن‌ را برای گلکسی اس 10 5G و همچنین میان‌رده‌های سری A سال آتی از SEMCO تهیه می‌کند.

کوالکام نیز در این میان بیکار نمانده و در تلاش است در همکاری با شرکت‌های سازنده‌ی سنسور انجمن AMS، الگوریتم‌های پردازش حسگر سه بعدی دوربین را با تراشه پرچمدار بعدی خود یعنی اسنپدراگون 855 یکپارچه کند. بر اساس گفته‌های رییس انجمن AMS، آن‌ها راهکارهایی مخصوص گوشی های هوشمند اندرویدی در زمینه حسگر سه بعدی دوربین توسعه داده و به صورت تجاری عرضه خواهند کرد.

تکنولوژی مربوط به سنسورهای ToF در مقایسه با فناوری خواندن نور ساختار یافته که اپل اکنون در فیس آیدی مورد استفاده قرار می‌دهد به مراتب پیشرفته‌تر است. به همین دلیل باید آن را پیشرفتی طبیعی و آینده فناوری اسکن سه بعدی مورد استفاده توسط اپل دانست. اما درباره کاربرد دقیق آن در سامسونگ گلکسی اس 10 و میان‌رده‌های سری A شرکت، که قرار است به این سنسور مجهز شوند، نمی‌توان اکنون نمی‌توان اظهار نظر کرد.