تماس تصویری بر بستر شبکه 5G

نخستین تماس تصویری بر بستر شبکه 5G با یک گوشی سامسونگ صورت گرفت

تماس تصویری بر بستر شبکه 5G تجربه‌ای متفاوت از مکالمه‌های ویدیویی به کاربران ارائه خواهد کرد. اولین تماس ویدیویی مبتنی بر نسل پنجم شبکه موبایل با استفاده از یک گوشی هوشمند سامسونگ انجام گرفت.

اپراتورهای اصلی کره جنوبی، شبکه موبایل 5G را به منظور استفاده‌های تجاری (کاربری عمومی خارج از محیط آزمایشگاه) راه‌اندازی کردند. بعد از این اتفاق، با استفاده از یک گوشی ساخت سامسونگ، اولین تماس تصویری بر بستر شبکه 5G برقرار شد. البته پیشتر نیز اعمال مشابهی بر بستر پنجمین نسل شبکه موبایل صورت گرفته بود، اما همگی آن‌ها در محیط‌های کنترل شده و آزمایشگاهی انجام شده بودند. گفتنی است اولین تماس ویدیویی مبتنی بر 5G تحت اپراتور SK Telecom صورت گرفت.

اکنون اپراتور SK Telecom و همچنین KT و LG Uplus آنتن‌های نسل پنجم شبکه موبایل را برای کاربردهای تجاری رسما در کره جنوبی راه‌اندازی کرده‌اند. با این حال، در حال حاضر بهره بردن از خدمات این شبکه دارای پهنای باند فوق‌العاده بالا همچون امکان برقراری تماس تصویری بر بستر شبکه 5G ، تنها در اختیار مشتریان و سازمان‌های خاص است.

شبکه 5G

عدم امکان تماس تصویری بر بستر شبکه 5G توسط عموم

دلیل این امر را باید عدم وجود گوشی های هوشمند پشتیبانی‌کننده از فناوری 5G دانست. گفته می‌شود نخستین سری این گوشی ها در سومین ماه سال آتی میلادی (فروردین 1398) روانه بازار می‌شوند. بعد از آن، کاربران عادی نیز می‌توانند با خرید یک گوشی 5G (گران قیمت) از خدمات بی‌نظیر این فناوری بهره ببرند. دو ماه پیش، ورایزن نیز شبکه موبایل 5G را در چهار شهر آمریکا فعال کرد. اگرچه امکان استفاده از این تکنولوژی برای همه کاربران آمریکایی ساکن چهار شهر لس‌آنجلس، ایندیاناپولیس، هیوستون و ساکرامنتو امکان‌پذیر شده است، اما آن‌ها ناچار به استفاده از اینترنت پرسرعت 5G در منازل خود هستند.

شبکه 5G

به لطف راه‌اندازی عمومی نسل پنجم شبکه موبایل در کره جنوبی، اکنون امکان بهره بردن (مشتریان خاص) از این فناوری در سیزده شهر مهم این کشور شامل سئول پایتخت آن، فراهم است. سه اپراتور پیاده‌کننده فناوری 5G تا امروز، وعده داده‌اند تا پیش از نخستین سری عرضه گوشی های هوشمند پشتیبانی‌کننده از این تکنولوژی در سال 2019، محدوده تحت پوشش را به نقاط بیشتری از کشور گسترش بدهند.

شبکه 5G

حین برقراری اولین تماس تصویری بر بستر شبکه 5G، در یک سوی تماس مدیر عامل اپراتور SK Telecom و در طرف دیگر تماس یکی از مدیران شرکت قرار داشت. هر دو طرف تماس در شهرهای متفاوتی حضور داشتند. نام گوشی سامسونگ مورد استفاده از آن جایی اعلام نشده که در حال حاضر هیچ کدام یک از محصولات تجاری ساخت این شرکت از فناوری نام برده پشتیبانی نمی‌کنند. به عبارتی سامسونگ یک نمونه اولیه دارای مودم پشتیبانی‌کننده از امواج 5G را برای انجام اولین تماس تصویری بر بستر شبکه 5G توسعه داده است. رییس بخش موبابل سامسونگ بعد از این رویداد اعلام کرد این شرکت به منظور تجاری‌سازی فناوری 5G، همکاری بسیاری نزدیکی با اپراتور SK Telecom داشته است.

می‌توان به راحتی حدس زد گوشی هوشمند مورد استفاده برای برقراری اولین تماس تصویری بر بستر شبکه 5G نمونه اولیه‌ای از سامسونگ گلکسی اس 10 5G بوده است، هر چند در ویدیوی منتشر شده توسط اپراتور SK Telecom، گوشی مورد استفاده بیشتر شبیه به گلکسی اس 9 پلاس به نظر می‌رسد. سامسونگ گلکسی اس 10 5G در بین چهار گوشی خانواده S10 برترین مدل بوده و مهم‌ترین ویژگی‌های آن علاوه بر پشتیبانی از نسل پنجم شبکه موبایل، مجهز شدن به اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر و وجود شش دوربین (در مجموع) روی آن محسوب می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. مگه نمیگفتن سرطان زاس