هواوی نوا 4

هواوی نوا 4 با دوربین سه گانه 48 مگاپیکسلی معرفی شد

گوشی هواوی نوا 4 (Huawei Nova 4) رسما با دوربین سه گانه 48 مگاپیکسلی معرفی شد. در ادامه، همراه گجت نیوز باشید تا با امکانات، مشخصات فنی و قیمت هواوی نوا ۴ آشنا شویم.

در آخرین روزهای سال 2018 و در کشور چین هستیم؛ جایی که هواوی رسما از اولین موبایل خود با دوربین سلفی درون صفحه‌ای پرده برداشته است. نوا 4 را می‌توان یکی از منحصربه‌فردترین محصولات هواوی در نظر گرفت زیرا در کنار نمایشگر کم‌حاشیه Infinity-O، سازندگان برای اولین بار در دنیا از دوربین 48 مگاپیکسلی در بخش پشتی بهره برده‌اند تا ثبت تصاویر بسیار باکیفیت، امکان‌پذیر باشد.

از آنجایی که محصولات خانواده “Nova” برای نسل جوان و علاقه‌مندان به عکاسی ساخته شده‌اند، قطعا محصول پیش رو با استقبال کاربران همراه خواهد شد. شب گذشته نیز هواوی با استفاده از 200 پهپاد تلاش کرد روی ویژگی‌های اصلی نوا 4 یعنی دوربین 3 گانه و دوربین سلفی درون صفحه‌ای آن تمرکز کند:

تصور می‌کنید هواوی در غلبه بر سامسونگ و گلکسی A8s به عنوان اولین موبایل دنیا با این طراحی موفق بوده است؟

مشخصات فنی هواوی نوا 4

معرفی هواوی نوا 4 را با طراحی شروع می‌کنیم. چینی‌ها باز هم از نمایشگری تمام‌صفحه و کشیده بهره برده‌اند؛ با این تفاوت که حالا خبری از ناچ نیست و دوربین سلفی مستقیما درون یک حفره کوچک تعبیه شده است. اندازه این سوراخ در مقایسه با گوشی جدید سامسونگ، کمتر بوده و به تبع آن، کمتر توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

طراحی قاب پشی هواوی نوا 4 همانند نسل قبلی یعنی نوا 3 است. سازندگان باز هم از دوربینی با سنسورهای عمودی استفاده کرده‌اند و در بخش مرکزی هم می‌توان اسکنر اثر انگشت را پیدا کرد. البته، یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی نیز در بخش پایینی این ماژول جای گرفته تا محصول جدید چینی‌ها به جمع گوشی های مجهز به دوربین سه گانه اضافه شود.

هواوی نوا 4

هواوی نوا 4 یک پرچمدار در قامت میان رده است. بر خلاف همیشه که از جدیدترین چیپ‌ها در گوشی های سری Nova استفاده می‌شد، باز هم تراشه مبتنی بر هوش مصنوعی کایرین 970 نقش مغز پردازشگر را ایفا خواهد کرد. برای نمایش محتوا، امسال از صفحه نمایشی 6.4 اینچی از نوع IPS LCD با وضوح 1080×2310 استفاده شده است و هواوی ادعا می‌کند نسبت فضای صفحه به بدنه دستگاه به 91.8 درصد رسیده است.

خریداران از یک باتری 3750 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 18 وات برخودار می‌شوند و دستگاه، از اندروید 9.0 پای و رابط کاربری EMUI 9.0.1 برای سیستم نرم افزاری استفاده می‌کند. این در حالی‌ست که موبایل جدید شرکت سامسونگ با اندروید 8.1 اوریو عرضه می‌شود. علاوه بر این، خرید دستگاه در دو نسخه با دوربین‌های اصلی متفاوت، حافظه داخلی 128 گیگابایتی و 8 گیگابایت حافظه رم امکان‌پذیر خواهد بود. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این تلفن هوشمند می‌توان به فناوری های GPU Turbo و CPU Turbo، پشتیبانی از بلوتوث 5.0، 4G VoLTE، کارت حافظه میکرو اس دی و قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی اشاره کرد.

هواوی نوا 4

دوربین هواوی نوا 4

مهم‌ترین ویژگی هواوی نوا 4، دوربین آن است. همان‌طور که در شایعات و گزارش‌های مختلف نیز دیده بودیم، هواوی از دوربین سه گانه پشتی با لنز اصلی 48 مگاپیکسلی استفاده کرده است تا بتوان تصاویر را با کیفیتی فوق‌العاده بالا ثبت کرد. ما اطلاعی از نمره این دوربین در بنچمارک DxO نداریم، ولی از همین حالا نوا 4 را می‌توان در زمره گوشی هایی قرار داد که بهترین عملکرد را در عکاسی دارند. در کنار دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، از یک سنسور 16 مگاپیکسلی با لنز f/2.2 استفاده شده که عکاسی عریض را امکان‌پذیر می‌کند. سنسور 2 مگاپیکسلی سوم نیز در سنجش عمق ایفای نقش خواهد کرد.

نوا 4 هواوی در عکاسی سلفی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و با یک سنسور 25 مگاپیکسلی به استقبال سلفی‌بازان می‌رود. دوربین قدرتمند این گوشی با پشتیبانی از حالت HDR، به شما اجازه می‌دهد تا لحظات جذاب را با بالاترین کیفیت ممکن ثبت کنید.

هواوی نوا 4

در نسخه ارزان‌تر هواوی نوا 4، سازندگان از دوربین سه گانه 20 + 16 + 2 مگاپیکسلی بهره برده‌اند تا علاقه‌مندان به خرید این گوشی که توانایی پرداخت هزینه‌های بالا را ندارند، امکان خرید این موبایل را داشته باشند.

هواوی می‌خواهد گوشی نوا 4 را در نمایشگاه CES 2019 نمایش دهد. در ادامه می‌توانید تصاویر این اسمارت فون را تماشا کنید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. دوربینشو فقط باید باهاش عکس بگیری 24 ساعتی

  2. این نوع دوربین را مگه از سامسونگ کپی نزده؟