فناوری شارژ سریع

احتمال وجود فناوری شارژ سریع با سرعت بالا در گلکسی اس 10

افراد زیادی درباره استفاده شرکت سامسونگ از یک نوع فناوری شارژ سریع به مدت چند سال نگران هستند، در حالی که رقابت برای فناوری‌های جدیدتر، جدی شده است. به نظر می‌رسد غول تکنولوژی کره قصد دارد در گلکسی اس 10 از فناوری شارژ سریع با سرعت بالا استفاده کند.

فناوری شارژ سریع کوالکام (برندی که توسط سامسونگ برای شارژ سریع استفاده می‌شود) در چهارمین مدل خود قرار دارد، در حالی که سامسونگ هنوز از فناوری Quick Charge 2.0 استفاده می‌کند و حتی نهایت قدرت آن را هم ارائه نمی‌دهد. نسخه دوم تکنولوژی شارژ سریع می‌تواند به قدرت 18 وات برسد، اما گوشی‌های سامسونگ تنها توانایی رسیدن به قدرت 15 وات را دارند.

این امکان وجود دارد که شرایط با معرفی گوشی گلکسی اس 10 (Galaxy S10) تغییر کند. یکی از افشاگران اطلاعات با نام Ice Universe در توییتر اظهار داشت که «گوشی‌های سامسونگ با قدرت شارژ 15 وات به تاریخ خواهند پیوست»؛ به نظر می‌رسد شرکت سامسونگ قصد دارد راه‌حل سریع‌تری ارائه کند. در صورتی که این مسئله صحت داشته باشد، جالب است ببینیم که آیا سامسونگ قصد دارد از فناوری استاندارد شارژ سریع استفاده کند یا همانند هواوی و اوپو به سراغ راه‌حل‌های سفارشی خواهد رفت؟!

آخرین نسخه از تکنولوژی شارژ سریع (Quick Charge 4.0) می‌تواند قدرت 27 وات را ارائه دهد. روش‌های سفارشی هواوی می‌تواند قدرت فناوری را تا 40 وات افزایش دهد و باتری 4000 میلی‌آمپری گوشی پی 20 پرو (Huawei P20 Pro) را ظرف مدت 45 دقیقه به 80 درصد برساند. از آن جایی که شرکت هواوی رقیب اصلی سامسونگ است، ممکن است غول تکنولوژی کره تمایل زیادی به ارتقاء قابلیت‌های خود از فناوری استاندارد شارژ سریع کوالکام داشته باشد.

سامسونگ قصد دارد در گلکسی اس 10 از فناوری شارژ وایرلس معکوس استفاده کند؛ این ویژگی در گوشی‌های پرچمدار اخیر هواوی به کار گرفته شده است. البته این تنها شایعه است، اما زمان آن رسیده که سامسونگ به سمت یک تکنولوژی شارژ سریع جدیدتر حرکت کند. به نظر می‌رسد دهمین سالگرد گوشی‌های سری گلکسی اس فرصتی عالی برای این کار خواهد بود. آیا سرعت بالای تکنولوژی شارژ سریع می‌تواند نظر شما را به سوی پرچمدار جدید سامسونگ جلب کند؟