قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی پرفروش از هفته آینده مشخص می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد مراحل قیمت‌گذاری ستاد تنظیم بازار به پایان رسیده و قیمت خودروهای داخلی پرفروش از هفته آینده مشخص می‌شود. در ادامه، توضیحات رضا رحمانی را بررسی می‌کنیم.

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در یکی از برنامه‌های تلویزیونی عنوان کرد خودروسازان وظیفه دارند خودروهای مشتریان را بر اساس همان قیمت قطعی که فروخته‌اند به آن‌ها تحویل دهند و به بند‌های قرارداد خود پایبند باشند. همچنین قیمت‌گذاری خودرو بر اساس حاشیه بازار با هدف کاهش قیمت خودرو انجام خواهد شد و خودروسازان فقط به شرط افزایش تولید و عرضه می‌توانند فروش خودرو را با قیمت‌گذاری جدید انجام دهند.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی پرفروش به زودی اعلام می‌شود

رضا رحمانی در ادامه عنوان کرد دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا تنها به میزان 30 درصد از ظرفیت تولیدشان مجوز پیش فروش دارند و دلیل اصلی اینکه خودروسازان در موعد مقرر به تعهدات خود عمل نکرده‌اند، مشکلات ورود قطعات از خارج و کاهش تولید خودرو است. از سویی مراحل قیمت‌گذاری ستاد تنظیم بازار به پایان رسیده و قیمت خودروهای‌ داخلی پرفروش از هفته آینده مشخص می‌شود. همچنین بازار خودرو بالغ بر 70 هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد که در این بازار بیش از 500 هزار نفر در 2 هزار واحد صنعتی قطعه‌سازی در 15 استان کشور اشتغال دارند.

وزیر صنعت در ادامه افزود در ماه‌های گذشته روند تولید خودرو در کشور به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرد، اما در شرایط فعلی روند تولید از حالت نزولی خارج شده و در حال افزایش است. از سویی با دستگاه‌های قضایی هماهنگی‌هایی را انجام داده‌ایم تا 13 هزار خودروی وارداتی که در گمرک قرار دارند به زودی ترخیص شده و به مشتریان تحویل داده شوند.