خودروهای داخلی

وزیر صنعت قیمت‌گذاری خودروهای داخلی بر اساس حاشیه بازار را تایید کرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد فروش فوری خودروهای داخلی با قیمت 5 درصد کمتر از حاشیه بازار انجام می‌شود و برای تعادل بازار، در هفته آینده نیز قیمت خودرو 5 درصد دیگر کاهش پیدا می‌کند.

رضا­ رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد برای قیمت گذاری خودرو فرمول جدیدی پیش‌بینی شده است که بر اساس آن خودروهای داخلی با قیمت 5 درصد کمتر از حاشیه بازار عرضه خواهند شد و برای تعادل قیمت در بازار قصد داریم در هفته آینده حدود 5 درصد از قیمت خودرو را کاهش دهیم. از سویی بسیاری از خودروسازان داخلی به دلیل کمبود نقدینگی قادر به تولید و تکمیل محصولات خود نیستند و به همین دلیل با معاون اول رئیس‌جمهور جلسه‌ای برای تامین نقدینگی قطعه‌سازان و خودروسازان برگزار کردیم تا این مشکلات برطرف شود و تولید داخلی افزایش پیدا کند.

خودروهای داخلی

تولید خودروهای داخلی افزایش پیدا می‌کند

رضا رحمانی همچنین اظهار کرد در دو هفته گذشته میزان تولید خودروهای داخلی کاهش پیدا کرد، اما در روزهای آینده با بسته‌های طراحی شده، میزان تولید محصولات خودروسازان داخلی افزایش پیدا می‌کند. لازم به ذکر است سودی که از تفاوت قیمت کارخانه و قیمت بازار به دست می‌آید نه برای خودروساز و نه برای مردم لحاظ نخواهد شد و فقط برای پیشرفت صنعت خودرو استفاده می‌شود. از سویی خودروسازان در جلسه مشترک با کمیسیون اصل 90 متعهد شده‌اند که تمامی تعهدات خود را طبق قرارداد مشتریان و در موعد مقرر انجام دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه افزود طرح تغییر نحوه قیمت‌گذاری خودروهای داخلی در شهریورماه سال جاری مطرح شد و طبق آن قیمت محصولات خودروسازان می‌بایست 5 درصد زیر قیمت حاشیه بازار تعیین می‌شد و برای اینکه قیمت خودرو به تعادل مورد تایید سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برسد، در هر دوره مشخصی 5 درصد از قیمت خودروهای داخلی کاهش پیدا می‌کند. از سویی در ماه‌های گذشته میزان تولید خودروسازان کاهش یافته بود، اما در حال حاضر میزان تولید آن‌ها افزایش پیدا کرده و بدیهی است که با افزایش عرضه به بازار، قیمت خودرو نیز کاهش بیابد.

خودروهای داخلی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

14 دیدگاه

  1. سلام مرداد97ویژه عید تاعید405نوشتم تحویل دی 97افزایش به این خودرو هم میخورد،,

  2. چه فرمولیه که فقظ قیمت رو بالا میبره یه فرمولم بدن که بدرد مردم بخوره نه دلالا یعنی نهایت همکاری رو با دلالا کردید خسته نباشید دلاورا….

  3. پس ینی قراره ارزون شه؟؟

  4. خودرو ساز های خودشونم گیر افتادن

  5. هر بار میگن ارزون میشه
    امید واریم این بار درست باشه

  6. آخه چرا دوست دارید مردم رو گول بزنید؟ اگر وزارت صنعت می‌توانست خودروسازان را کنترل کند که کار به اینجا نمیکشید‌

  7. فرمول جدید = فشار بر ملت نجیب
    نخرید…..شمارو به قران نخرید….بسه دیگه این همه تحقیر
    خاک بر سر ملت ایران

    • منم قبلا دلم به حال ملت میسوخت
      ولی وقتی دیدم حاضرن برای یک میلیون تومن کد ملی خودشون رو بفروشن که اون دلال پراید ثبت نام کنه و ۱۰ میلیون گرون‌تر به یه بدبخت دیگه بفروشه
      دیدم شلید خب حقشونه که پیشرفت نکنن
      دلت به حال این گروه کوته اندیش نسوزه
      خودت دستی بکتون که وضعیت اقتصادی خودت رو درست کنی
      اگر نشد برا بچه‌هات زمینه خوبی آماده کنی که بد بخت نشن
      خلاصه توی این اوضاع فقط و فقط به این فکر باش که گلیم خودت رو از آب بکشی بیرون