آموزش ضبط مکالمه تلفنی در گوشی های آیفون

ضبط مکالمه تلفنی در گوشی های آیفون به اندازه گوشی‌های اندرویدی راحت نیست و محدودیت‌هایی برای این کار وجود دارد. در این مقاله قصد داریم روش‌های ضبط تماس‌ها در آیفون را به شما آموزش دهیم.

همان‌طور که می‌دانید هیچ راه داخلی برای ضبط تماس های تلفنی با استفاده از گوشی های آیفون وجود ندارد. اپل به تبعیت از قوانین خاص دولتی و امنیتی، تدابیری اندیشیده تا ضبط مکالمه تلفنی در گوشی های هوشمند این شرکت آسان نباشد. با این حال، این کار غیر ممکن نیست و شما با چند روش می‌توانید تماس‌های تلفنی خود با گوشی های آیفون را ضبط کنید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که ضبط مکالمه تلفنی بدون اطلاع و اجازه افراد ممنوع است و حتما قبل از ضبط تماس تلفنی به طرف مقابل اطلاع بدهید.

استفاده از بلندگو و ضبط مکالمه با یک دستگاه دیگر

ضبط مکالمه

این کار سریع‌ترین و ساده‌ترین روش برای ضبط یک تماس تلفی از گوشی آیفون است. شما فقط به یک دستگاه که قابلیت ضبط صدا داشته باشد نیاز دارید:

1. با مخاطب خود تماس بگیرید و آیکون Speaker را لمس کنید. اگر هدفون بلوتوثی وصل شده باشد، باید بلندگوی آیفون (iPhone Speaker) را از لیست انتخاب کنید.

2. به طرف مقابل اطلاع بدهید که قصد دارید مکالمه را ضبط کنید.

3. دستگاه دوم یا دستگاه ضبط‌کننده صدا را روشن کنید.

4. گوشی تلفن را به اندازه کافی به میکروفون نزدیک کنید تا صدا را با کیفیت مناسبی ضبط کند.

5. پس از اتمام تماس تلفنی، ضبط را متوقف کرده و آن را ذخیره کنید.

شما در یک دیوایس آی او اس می‌توانید مکالمه خود را با استفاده از اپلیکیشن Voice Memos اپل ضبط کنید. در کامپیوتر یا در سیستم عامل مک، برنامه Audacity برای ضبط و ویرایش صدا توصیه می‌شود.

ضبط تماس‌های ورودی آیفون با استفاده از گوگل ویس (Google Voice)

ضبط مکالمه

Google Voice یک صندوق پستی و سرویس مکالمه رایگان است که در آمریکا و کانادا در دسترس است. این برنامه به شما یک شماره تلفن رایگان ایالات متحده، صندوق پستی صوتی و قابلیت برقراری تماس داخلی رایگان و بین‌المللی با نرخ گوگل را فراهم می‌کند. شما می‌توانید این برنامه را از فروشگاه‌های معتبر اپلیکیشن دریافت کنید. یکی از ویژگی‌های گوگل ویس این است که به شما امکان ضبط تماس های تلفنی را می‌دهد.

1. برنامه Google Voice را برای آیفون دانلود کنید و با استفاده از حساب گوگل وارد آن شوید.

2. روی گزینه جست‌وجو (Search) بزنید و شماره تلفنی که می‌خواهید با حساب گوگل ویس خود مرتبط کنید را انتخاب نمایید.

3. شماره خود را تایید کنید و روی گزینه Next بزنید تا از شما خواسته شود شماره تلفن خود را وارد کنید.

4. شماره تلفن گوشی آیفون خود را وارد و تایید کنید و سپس منتظر دریافت یک کد تایید بمانید.

5. با استفاده از کدی که برای شما فرستاده می‌شود، حساب جدید گوگل ویس خود را تایید کنید.

6. قبل از این که بتوانید تماس‌ها را ضبط کنید، یک قدم نهایی برای تکمیل مراحل وجود دارد. با استفاده از حساب گوگل خود به وب سایت Google Voice وارد شوید و روی آیکون سه نقطه در سمت چپ صفحه کلیک کنید و تنظیمات را انتخاب کنید. در قسمت تماس، گزینه‌های تماس ورودی را فعال کنید.

اکنون وقتی که از طریق حساب گوگل ویس خود یک تماس تلفنی دریافت می‌کنید، می‌توانید با استفاده از 4 کلید در گوشی آیفون خود، مکالمه را ضبط کنید. وقتی شما این کار را انجام می‌دهید، گوگل به طرف مقابل اطلاع می‌دهد که تماس در حال ضبط است. شما فایل صوتی ضبط شده را می‌توانید در صندوق ورودی Google Voice پیدا و دانلود کنید. متاسفانه راهی برای ضبط تماس تلفنی خروجی با استفاده از گوگل ویس وجود ندارد.

استفاده از سرویس‌های ثالث برای ضبط مکالمه تلفنی

در حال حاضر چندین نوع ضبط‌کننده‌های ثالث برای گوشی آیفون وجود دارد که البته رایگان نیستند و باید هزینه ثابتی برای استفاده نامحدود پرداخت کنید یا با استفاده از Credit، نرخ مشخصی را برای هر دقیقه مکالمه بپردازید. اپلیکیشن‌های IntCall ، Call Recorder و WeTalk Pro از جمله‌ی این برنامه‌ها هستند.

1. ابتدا اپلیکیشن ضبط تماس را روی گوشی آیفون خود دانلود و اجرا کنید.

2. شماره‌ای که قصد دارید تماس تلفنی با آن را ضبط کنید، بگیرید.

3. اپلیکیشن مذکور با استفاده از سرورهای ارائه‌دهنده، مکالمه شما را ضبط می‌کند.

4. شما پس از پایان تماس می‌توانید فایل صوتی مکالمه‌تان را از سرور دانلود کنید.

این روش چند مشکل دارد. اول این که شناسه تماس‌گیرنده شما (Caller ID) با شماره موبایلتان متفاوت خواهد بود و ممکن است فرد مقابل متوجه نشود که شما با او تماس گرفته‌اید. مشکل بعدی درباره مسائل امنیتی است؛ در واقع اگر شما به امنیت اهمیت می‌دهید و موضوع تماس شما حساسیت دارد، بهتر است از این روش استفاده نکنید.

ضبط مکالمه تلفنی با استفاده از صندوق صوتی (Voicemail)

این روش به اپراتور مخابراتی شما بستگی دارد و ابتدا باید بررسی کنید که آیا اپراتور شما از Voicemail پشتیبانی می‌کند و اجازه می‌دهد پیام‌های صوتی را روی گوشی آیفون خود دانلود کنید یا خیر. این ویژگی در آی او اس 9 معرفی شده است.

ابتدا برنامه تلفن (Phone app) را روی گوشی آیفون خود باز کنید و تب Voicemail را در گوشه سمت راست پایین لمس کنید. اگر شما لیستی از پیام‌های صوتی را در این بخش مشاهده می‌کنید، عالی است؛ شما می‌توانید آن‌ها را دانلود کنید و در دستگاه خود نگه دارید.

ضبط مکالمه

1. با مخاطب خود تماس بگیرید و به وی اطلاع بدهید که قصد دارید مکالمه تلفنی را ضبط کنید. از او بخواهید برای یک ثانیه پشت خط منتظر بماند.

2. در گوشی آیفون خود روی گزینه Add Call بزنید تا یک مکالمه سه طرفه شروع شود.

3. مکالمه خود با طرف مقابل را شروع کنید. اگر این کار درست انجام شود باید به طور مستقیم به صندوق ورودی Voicemail خود دسترسی داشته باشید.

4. سپس روی گزینه Merge Calls بزنید.

5. مکالمه شما به عنوان یک پیام ضبط می‌شود و شما می‌توانید آن را در صندوق ورودی Voicemail دریافت کنید.

اگر این روش برای شما کار کند، کاملا رایگان خواهد بود.

کدام روش ضبط مکالمه تلفنی برای شما کار می‌کند؟

در مجموع به نظر می‌رسد دو روش قابل اطمینان‌تر و راحت‌تر برای ضبط مکالمه تلفنی ، استفاده از ضبط‌کننده خارجی و گذاشتن آیفون روی اسپیکر یا استفاده از یک اپلیکیشن ضبط‌کننده مکالمه با پرداخت هزینه‌ی آن است. در هر صورت همیشه باید به این نکته توجه داشته باشید که طرف مقابل را از ضبط مکالمه آگاه کنید. گفتنی است که ضبط کردن یک تماس تلفنی در گوشی های اندرویدی به این سختی و پیچیدگی نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. هیچ کدوم از روشهای گفته شده غیر از اولی کار نمکنه.
    فقط برنامه آوا رو از سیبچه نصب کنید.

  2. اینم دیگه اموزش میخاد؟؟؟

  3. ممنون اینو خیلی نیاز داشتم

  4. مال اندرویم بذارید

  5. به مردم یاد میدید از هم اتو بگیرن؟؟؟