صنعت قطعه سازی

صنعت قطعه سازی در بدترین وضعیت 30 سال اخیر قرار دارد

این روزها وضعیت خودروسازی کشور به گونه‌ای شده که تاثیر مستقیمی روی صنعت قطعه سازی گذاشته و وضعیت این صنعت را در بدترین شرایط 30 سال اخیر خود قرار داده است.

فرشاد مقیمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد میزان ارزبری محصولات خودروسازان داخلی باید تا سال آینده 10 درصد کاهش پیدا کند تا درصد تولید داخلی خودرو افزایش پیدا کند و صنعت قطعه سازی کشور نیز توسعه یابد. معاون وزیر صنعت در حالی از مصوبه افزایش میزان تولید داخلی در خودروسازی کشور سخن می‌گوید که صنعت قطعه سازی کشور به دلیل سیاست‌گذاری‌های دولت با وضعیت بسیار بدی مواجه است.

صنعت قطعه سازی

وضعیت نامساعد صنعت قطعه سازی

مدتی است که مسئولان کشور به شرایط بسیار بد قطعه‌سازان توجهی ندارند و به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند. از این رو صنعت قطعه سازی کشور در وضعیت نامساعدی قرار گرفته است. در همین رابطه آرش محبی نژاد، دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی می‌گوید:

این روزها خودروسازی کشور به دلیل تصمیمات سیاست‌گذاران صنعت خودرو در مسیری قرار دارد که بدون شک قطعه سازان اولین قربانی‌های این صنعت محسوب می‌شوند و به مرور زمان واحدهای قطعه سازی ورشکسته و نابود خواهند شد. از سویی دولت از بسته حمایتی سخن می‌گوید که آن هم 2 تا 3 ماه است که توسط دولت مطرح شده، اما تاکنون هیچ اقدامی برای عملی شدن این بسته مشاهده نمی‌شود و فقط در حد شعار باقی مانده است. در واقع صنعت قطعه سازی کشور در بدترین شرایط خودش ظرف 30 سال گذشته قرار دارد و این صنعت برای ادامه کار دیگر توانایی‌های لازم را ندارد.

آرش محبی نژاد در ادامه به حمایت‌های صنعت قطعه سازی کشور در زمان تحریم اشاره کرد و گفت منصفانه نیست دستمزد تمامی جان‌فشانی‌ها و همراهی‌ها و کمک به استقلال صنعتی کشور به این شکل به قطعه سازان داده شود. در دوره اول تحریم‌‌ها صنعت قطعه سازی جوانمردانه در مقابل تمام مسائل و مشکلات ایستادگی کرد و رکورد تولید صنایع خودروسازی کشور را در مدت 3 سال از 740 هزار دستگاه به 1 میلیون و 350 هزار دستگاه افزایش داد. بدون شک این اقدام بدون همت قطعه سازان عملی نمی‌شد.

صنعت قطعه سازی

وعده‌های مسئولان عملی نشد

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور همچنین بیان کرد قطعه سازان برای حل مشکلات خود در 2 ماه گذشته با مسئولان از جمله رئیس مجلس، وزرای کار و اقتصاد و صنایع، رئیس کل بانک مرکزی، وزیر کشور، نمایندگان مجلس و کمیسیون‌ها بیش از 40 جلسه برگزار کردند که در تمامی این جلسه‌ها مسئولان کشور حرف‌های امیدوار‌کننده‌ای زدند و با قطعه سازان همدردی کردند و حق را به آن‌ها دادند، اما حتی یک اقدام موثر نیز در این مدت انجام نشده است. تصور می‌کنیم در شرایط فعلی با جمود فکری مسئولان در زمینه صنعت قطعه سازی روبه‌رو شده‌ایم که در برابر تحریم‌ها فقط نظارگر بوده و سخن می‌گویند و هیچ اقدامی برای نجات صنعت قطعه سازی کشور انجام نمی‌دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. رای رای رای، کی قدرت رو می دونه – رای رای رای، از دستت دلم خونه

    خدا رو شکر که از سال 89 به بعد، هیچ لکه ننگی روی شناسنامم نیست

    با سپاس

  2. ایشالا کل خودرو سازی جمع بشه

  3. روحانی متچکریم!؟