تویوتا سوپرا 2020

تویوتا سوپرا 2020 معرفی شد؛‌ بازگشت شکوهمند افسانه ژاپنی

تویوتا سوپرا 2020 (Toyota Supra) در نمایشگاه خودرو دیترویت به صورت رسمی معرفی شد. شرکت تویوتا پس از 17 سال نسل جدید این خودرو را تولید کرده است. در ادامه، مشخصات و امکانات محصول جدید تویوتا را بررسی می‌کنیم.

شرکت ژاپنی تویوتا به صورت رسمی خودرو تویوتا سوپرا 2020 را در نمایشگاه خودرو دیترویت 2019 رونمایی کرد. آخرین نسل خودرو تویوتا سوپرا یا همان نسل چهارم آن به 17 سال قبل باز می‌گردد و حالا افسانه ژاپنی در انتظار بازگشتی شکوهمند است. شرکت تویوتا حدود 5 سال قبل از نسخه مفهومی این خودرو با نام کانسپت FT-1 رونمایی کرده بود. در ادامه با مشخصات و امکانات محصول جدید تویوتا آشنا می‌شویم.

تویوتا سوپرا 2020

مشخصات ظاهری تویوتا سوپرا 2020

طراحی بیرونی

طراحی ظاهر تویوتا سوپرا 2020 با آخرین نسل خود یا همان نسل چهارم شباهتی ندارد و بیشتر به مدل مفهومی FT-1 شبیه بوده و استایل آن نیز کمی عضلانی‌تر شده است. در نگاه اول به این خودرو متوجه می‌شویم که اجزایی چون چراغ‌های جلو، اسپلیتر فیبر کربنی و سقف دو حبابی همانند مدل مفهومی است و یک ورودی هوا که زیر لوگوی تویوتا قرار دارد به عنوان وجه تمایز اصلی نسل جدید سوپرا با مدل مفهومی محسوب می‌شود. همچنین در نمای عقب خودرو نیز اجزایی چون چراغ‌های باریک و چراغ دنده‌عقب درون دیفیوزر از مدل مفهومی الگو گرفته شده است.

تویوتا سوپرا 2020

طراحی داخلی

طراحان در بخش کابین تویوتا سوپرا 2020 نسبت به مدل کانسپت FT-1 از طرح‌های جدیدتری استفاده کرده‌اند. از سویی پلتفرم این خودرو بر اساس مدل بی ام و Z4 طراحی شده و به همین دلیل محصول جدید تویوتا به خودرو رودستر آلمانی شباهت زیادی دارد. از این شباهت‌ها می‌توان به صفحه‌ نمایشی شبیه به آیپد برای سیستم اطلاعات و سرگرمی و کنترل‌کننده روی کنسول مرکزی اشاره کرد. سوپرا 2020 به یک صفحه آمپر دیجیتالی مجهز است که برای راننده اطلاعاتی نظیر شتاب G جانبی و لپ تایم‌ها را نشان می‌دهد. طرح کابین راننده‌محور است که این سبک طراحی کاملا به نسل چهارم این خودرو شباهت دارد.

تویوتا سوپرا 2020

مشخصات فنی

تویوتا سوپرا به موتور 3 لیتری 6 سیلندر خطی توربوشارژ مجهز است که می‌تواند قدرتی معادل 340 اسب بخار و گشتاور 495 نیوتن‌متر تولید کند. موتور این خودرو همان موتور بی ام و Z4 M40i است و البته با این تفاوت که حدود 42 اسب بخار و 5 گشتاور کمتر از نسخه آمریکایی Z4 M40i تولید می‌کند. قدرت تولید شده از این موتور توسط گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. پدال‌های تعویض دنده هم پشت غریبلک فرمان جای گرفته است. این خودرو شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت را در 4.1 ثانیه طی می‌کند. البته سرعت این خودرو به صورت اتوماتیک و الکترونیکی روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

تویوتا سوپرا 2020

با توجه به قوای محرکه و سرعت این خودرو می‌توان گفت تویوتا سوپرا 2020 به عنوان سریع‌ترین محصول شرکت تویوتا شناخته می‌شود. از سویی شرکت تویوتا اعلام کرد که برای این خودرو یک موتور 2 لیتری با دو قدرت مختلف 197 و 258 اسب بخار در نظر گرفته است. شرکت تویوتا مدعی است که این خودرو سواری بی‌نظیری از نظر قدرت، دقت و چابکی برای راننده به همراه دارد و به مجهز بودن این خودرو به طراحی دیفرانسیل عقب، مرکز ثقل پایین و توزیع وزن 50 به 50 آن اشاره کرده است. طول این کوپه اسپورت تویوتا حدود 4.38 متر بوده و فاصله محوری آن نیز حدود 2.47 متر است که از این حیث تا حدودی شبیه پورشه 911 و جگوار سری F خواهد بود. البته اوورهنگ‌های سوپرا در جلو و عقب نسبت به سایر رقبا کوتاه‌تر است.

تویوتا سوپرا 2020

محصول جدید تویوتا از دو حالت رانندگی معمولی و اسپورت بهره می‌برد که در حالت اسپورت سیستم‌های کنترل پایداری و کنترل کشش کم‌ترین دخالت را در عملکرد خودرو داشته و از طرفی دیگر پاسخ پدال گاز و وزن فرمان را افزایش می‌دهد و همچنین تعویض دنده‌های گیربکس نیز ارتقا پیدا می‌کند. در حالت اسپورت دیفرانسیل فعال خودرو را به نوعی تهاجمی‌تر تنظیم می‌کند که به واسطه آن صدای سیستم اگزوز نیز بیشتر می‌شود. دیفرانسیل فعال سوپرا 2020 برای کنترل گشتاور به یک موتور الکتریکی و کلاچ چندصفحه‌ای مجهز است. نقش اصلی این دیفرانسیل در زمان پیچیدن خودرو حس می‌شود. اگر خودرو در حالت شتاب یا در حالت ترمزگیری باشد، به صورت خودکار توزیع گشتاور را میان چرخ‌های عقب کم و زیاد می‌کند. تویوتا مدعی است این سیستم پیش‌فرمانی و کم‌فرمانی را برای هندلینگ مناسب کاهش می‌دهد.

تویوتا سوپرا 2020

تویوتا ادعا می‌کند که هندلینگ و کیفیت سواری سوپرا 2020 در سطح بسیار خوبی قرار دارد که این ادعای درستی به نظر می‌رسد؛ زیرا در جلوی این خودرو یک سیستم تعلیق ویژه با اتصال دوگانه فنرها و در عقب نیز تعلیق معمولی چند اتصالی قرار دارد که ترکیب این دو سیستم، سواری هیجان‌انگیزی را به همراه خواهد داشت. تویوتا سوپرا 2020 از رینگ‌های آلیاژی فوج‌کاری شده با پوششی از لاستیک‌های میشلن پایلوت سوپراسپرت بهره می‌برد. سایز لاستیک‌های جلو 255 و لاستیک‌های عقب 275 است. همچنین برای بخش ترمز نیز از دیسک‌های ترمز 248 میلی‌متری با کالیپرهای چهار پیستونه در جلو استفاده شده است. تمام مدل‌های این خودرو نیز به صورت استاندارد به سیستم تعلیق تطبیقی متغیر مجهز هستند.

تویوتا سوپرا 2020

شرکت تویوتا این خودرو را در دو مدل 3.0 معمولی و 3.0 پریمیوم به بازار عرضه می‌کند که هر دو نسخه از تویوتا سوپرا 2020 به امکاناتی چون آینه‌های جانبی تاشو برقی و غربیلک فرمان چرمی، سیستم هشدار برخورد جلو، ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده، سیستم هوشمند ورود بدون کلید، کنترل تهویه دو منطقه‌ای، دوربین دید عقب، سنسور باران، بازکننده در پارکینگ، هشدار خروج از خط با سیستم کمکی فرمان، نوربالای خودکار و سیستم تشخیص علائم جاده مجهز هستند.

تویوتا سوپرا 2020

شرکت تویوتا برای خریداران امکاناتی را هم به صورت سفارشی در نظر گرفته است. از این امکانات می‌توان به کروز کنترل تطبیقی، پایش نقاط کور، هشدار ترافیک عقب و هشدار برخورد عقب اشاره کرد. البته برای مدل 3.0 معمولی سیستم اطلاعات-سرگرمی در یک نمایشگر 6.5 اینچی نمایش داده می‌شود و کنترلر دوار آن روی کنسول مرکزی قرار دارد. همچنین مدل 3.0 پریمیوم از امکاناتی چون صفحه نمایش 8.8 اینچی لمسی با ناوبری، کنترلر لمسی، خدمات Supra Connect، کارپلی اپل، سیستم صوتی پریمیوم JBL با 12 بلندگو و شارژر بی‌سیم بهره می‌برد.

تویوتا سوپرا 2020

نسخه Launch Edition

این خودروساز ژاپنی قصد دارد نسخه‌ ویژه‌ای از تویوتا سوپرا 2020 را با نام Launch Edition به بازار عرضه کند که طراحی آن بر اساس مدل 3.0 پریمیوم انجام شده است. در واقع 1500 دستگاهی که برای بازار ایالات متحده در نظر گرفته شده است، همان نسخه ویژه Launch Edition خواهد بود که امکانات ویژه‌ای نسبت به مدل‌های معمولی دارد. مشتریان می‌توانند این مدل ویژه را در سه رنگ قرمز، آبی و سفید انتخاب کنند که هر سه رنگ این مدل با قاب قرمزرنگ آینه‌های جانبی و رینگ‌های مشکی‌رنگ عرضه می‌شوند. تودوزی‌های قرمزرنگ در قسمت‌های مختلف کابین بری مدل‌های سفید و مشکی ارائه می‌شود و نمونه‌هایی که بیرون آن‌ها قرمز رنگ است نیز از تریم مشکلی رنگ بهره خواهند برد. کابین هر دو مدل نیز از تریم فیبر کربنی برخوردارند.

تویوتا سوپرا 2020

قیمت

تویوتا سوپرا 2020 همانند مدل‌های جدید خودرو بی ام و Z4 در کارگاه‌های تولیدی کشور اتریش تولید می‌شوند و از تابستان سال بعد در ایالات متحده به فروش خواهند رسید. شرکت تویوتا اعلام کرده است که قیمت این خودرو از 50 هزار دلار شروع می‌شود و مشتریانی که قصد دارند مدل Launch Edition را خریداری کنند باید حدود 55 هزار و 250 دلار بپردازند.

تصاویر تویوتا سوپرا 2020

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. من اب از دهنم راه افتادددد

  2. هولی شططط این چرا اینجوریهههه