معرفی فیلم شیشه (Glass)؛ اطلاعات، تصاویر و بیشتر

در این مطلب به معرفی فیلم شیشه (Glass) اثر جدید کارگردان مطرح هندی آمریکایی، ام. نایت شیامالان پرداخته‌ایم که اخیرا روی پرده سینما رفته و توانسته موفقیت خوبی بدست آورد.

فیلم شیشه سومین قسمت از تریلوژی راه آهن شرقی 177 (The Eastrail) محسوب می‌شود که قسمت اول آن با نام شکست ناپذیر (Unbreakable) در سال 2000 روی پرده رفت و قسمت دوم، اسپلیت (Split) با یک فاصله 16 ساله اکران شد.

نویسنده و کارگردان: ام. نایت شیامالان
بازیگران: جیمز مک‌آوی، بروس ویلیس، ساموئل ال جکسون، آنیا تیلور-جوی و سارا پالسون
ژانر: تریلر
درجه سنی: PG-13 (بعضی موارد برای بچه‌های زیر ۱۳ سال نامناسب است)
شرکت سازنده: بلوم هاوس پروداکشنز
شرکت ناشر: یونیورسال
مدت زمان فیلم: دو ساعت و نه دقیقه
بودجه: 20 میلیون دلار
کشور: آمریکا
زبان: انگلیسی
تاریخ اکران: 18 ژانویه 2019 (28 دی)
خلاصه داستان: اتفاقات چند هفته پس از ماجراهای فیلم اسپلیت رخ می‌دهد. دیوید (ویلیس) چند سالی است که از قدرت‌های ابرقهرمانی‌اش برای نجات مردم استفاده می‌کند و اکنون در جستجوی کوین (مک‌آوی) است. دیوید در ادامه به سراغ کوین می‌رود و در تلاش برای نجات گروگان‌ها با او درگیر می‌شود که نتیجه‌اش دستگیری هر دو و فرستادن آن‌ها به یک بیمارستان روانی است، جایی که «آقای گلس» (جکسون) انتظار آن‌ها را می‌کشد.

فیلم شیشه

شیامالان و ویلیس در پشت صحنه فیلم

فیلم شکست ناپذیر در سال 2000 بیش از 245 میلیون دلار فروخت و توانست طرفداران بسیاری پیدا کند. شیامالان در همان دوره قصد ساخت ادامه آن را داشت اما سرمایه لازم تامین نشد. او چندین سال بعد، نگارش فیلم‌نامه اسپلیت را آغاز کرد و آن را بر اساس شخصیتی نوشت که از فیلم شکست ناپذیر حذف کرده بود. شیامالان که فرصت را مناسب می‌دید، فیلم اسپلیت را به ماجراهای قسمت اول مرتبط کرد تا اگر اثر پرفروشی شد، بتواند قسمت سوم را بسازد. همین اتفاق افتاد تا سرانجام قسمت پایانی نیز ساخته شود.

تصاویر فیلم شیشه 

اگرچه فیلم Glass توانسته نظر طرفداران را جلب کند اما برخلاف دو قسمت قبلی، چندان محبوب منتقدان نبوده است. این فیلم تا اینجا میانگین امتیاز 36 از 100 را در سایت راتن تومیتوز و نمره 42 از 100 را در سایت متاکریتیک بدست آورده که چندان قابل توجه نیست. با این حال شیشه در همین مدت کوتاه اکران، نزدیک به 100 میلیون دلار فروش داشته که آن را از نظر تجاری به یک اثر سودآور و موفق تبدیل تبدیل می‌کند.

پوسترهای فیلم شیشه