برخورد شهاب سنگ با ماه

ویدیویی از برخورد شهاب سنگ با ماه در ماه گرفتگی اخیر منتشر شد

چند روز پیش تلسکوپ‌های MIDAS توانستند در حین ماه گرفتگی، از برخورد شهاب سنگ با ماه فیلم بگیرند. این اولین باری است که در حین ماه گرفتگی جسمی آسمانی با ماه برخورد می‌کند.

روز دوشنبه گذشته بسیاری از علاقه‌مندان به پدیده‌های فضایی توانستند پدیده خسوف یا ماه گرفتگی را به همراه ابرماه و ماه خونین مشاهده کنند. این رویداد اولین خسوف کامل سال 2019 محسوب می‌شود و برای خسوف بعدی باید تا ماه می سال 2021 منتظر بمانیم، اما این ماه گرفتگی نسبت به سال‌های قبل بسیار متفاوت بود. محققان مرکز سیستم تحلیل و ردیابی تاثیرهای روی ماه (MIDAS) توانسته‌اند جرقه‌ای کوچک و درخشان را در حین ماه گرفتگی بر روی ماه مشاهده کنند. موسسه MIDAS عنوان کرد این جرقه درخشان حاصل برخورد شهاب سنگ با ماه بوده است.

برخورد شهاب سنگ با ماه در ساعت 11:41 به وقت آمریکا رخ داده است که به دلیل پخش زنده این رویداد نجومی، این برخورد در سراسر جهان به ثبت رسیده است. در همین رابطه خوزه ماریا مادیدو، اخترفیزیک‌شناس از دانشگاه هولوا در اسپانیا، مدتی پس از برخورد شهاب سنگ با ماه، ویدیویی از آن را در فضای مجازی منتشر کرد. در این ویدیو شاهد برخورد یک جسم آسمانی روی سطح ماه هستیم که بسیار سریع رخ می‌دهد، اما تلسکوپ‌های MIDAS توانسته‌اند این برخورد را ثبت کنند. این اولین‌باری است که در ماه گرفتگی، یک جسم آسمانی با ماه برخورد می‌کند.

ویدیوی برخورد شهاب سنگ با ماه

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. بیشتر شبیه چراغ قوه بود در حال علامت دادن 🙂

  2. همیشه فک میکردم تو واقعیت اینجوری نباشه

  3. شاید هــــم شهاب سنگ نبوده

  4. بسیار وحشتناک
    :))