جزئیاتی از سبک طراحی نمایشگر پرچمداران بعدی سونی منتشر شد

جزئیاتی از سبک طراحی نمایشگر پرچمداران بعدی سونی منتشر شد

نامگذاری پرچمداران سونی در اسناد مختلف همواره روند ثابتی را دنبال می‌کرده است و حالا به لطف این گزارش جدید، ما جزئیاتی از سبک طراحی و نسبت تصویر نمایشگر پرچمداران بعدی سونی را به دست آورده‌ایم.

نام‌گذاری مد‌ل‌های مختلف گوشی های سونی همواره روند بدون تغییری داشته است و حرف داخل شماره مدل، سال عرضه را مشخص می‌کند. به طور مثال حرف H برای اسمارت فون های ۲۰۱۸ سونی شامل مدل‌های XZ3 ،XA2 ،L2 و گوشی XZ2 استفاده شده و حرف G برای مدل‌های ۲۰۱۷ مانند گوشی های XA1 و XZ1 به کار رفته بود.

حالا به تازگی پروفایل‌های User Agent برای سه واحد از گوشی های جدید سونی شامل مدل های J8110 ،J8170 و J9110 کشف شده است که اطلاعاتی از نمایشگرهای آنها را به ما می‌دهد. البته حرف I (به ترتیب حروف الفبای انگلیسی بعد از حرف H) فراموش نشده است و پروفایل‌های User Agent برای مدل‌هایی نظیر I4113 و I4312 که احتمالا به ترتیب به دو مدل XA3 و اکسپریا L3 تعلق داشته باشند، نیز یافت شده است.

با توجه به اطلاعاتی که در ابتدای مطلب گفتیم، احتمالا برای عرضه‌ی سری گوشی هایی که حرف G در شماره مدل آنها به کار رفته، باید تا سال ۲۰۲۰ منتظر بمانیم. حالا اگر به رزولوشن نمایشگر این دیوایس‌ها نگاه کنید رقم ۱۴۴۰ در ۲۸۸۰ پیکسل را مشاهده می‌کنید. با یک محسابه‌ی ساده، این رقم نشان می‌دهد که ما شاهد نسبت تصویر ۱۸ به ۹ یا کمی بلندتر بر روی نمایشگر آنها خواهیم بود. این اختلاف در کمی بلندتر یا کوتا‌ه‌تر بودن به این دلیل است که در پروفایل‌های User Agent، مواردی نظیر دکمه‌های روی صفحه در رقم رزولوشنِ گزارش شده لحاظ نمی‌شوند.

اکسپریا ایکس زد 4 بلندترین نمایشگر در میان گوشی های سونی را دارد

ما چندی پیش گزارشی دریافت کردیم که سونی گوشی اکسپریا ایکس زد 4 را قصد دارد با پنل‌های CinemaWide با نسبت تصویر ۲۱ به ۹ عرضه کند که نمایشگر بسیار کشیده‌ای در دنیای موبایل محسوب می‌شود. بنابراین پرچم‌داران آتی این کمپانی ژاپنی در سال‌های بعد، دارای نمایشگرهای کوتا‌ه‌تری خواهند بود.

همچنین جالب است بدانید که در نام‌گذاری شماره مدل‌های گوشی های سونی، عدد اول در شماره مدل، نوع دیوایس و تعداد سیم‌کارت آن را مشخص می‌کند؛ عدد ۸ به معنای گوشی های پرچمدار، عدد ۹ به معنای پرچمداران دو سیم‌کارته، عدد ۳ به معنای گوشی های میان رده و عدد ۴ به معنای گوشی های میان رده دو سیم‌کارته تعیین شده است. بنابراین گوشی J9110 در واقع یک مدل دو سیم‌کارته از گوشی J8110 سونی است. همچنین ارقام بعد از عدد اول نیز نوع بازار و ورژن‌های مودم را تعیین می‌کنند. بنابراین مدل J8170 مربوط به همان گوشی J8110 است، اما برای یک بازار متفاوت عرضه می شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بنظرم این تحلیل و تفسیرتون اشتباهه خب اگر بخوایم اینجوری حساب کنیم D6633 مدل Z3 دو سیم هست D6603 مدل Z3 تک سیم هست حتی D6503 مدل زد۲ تک سیم فورجیه

    روی مدل های جدیدتر هم بخوایم حساب کنیم سری X هم گوشی Xperia XZ premium با کد G8141 مدل دو سیم هست که با خشاب مموری مشترکه با کد G8142 مدل تک سیم و مموری XZ PREMIUM هست

    پس در نتیجه هیچکدوم از حرفاتون صحت ندارن
    اگر از منبعی اینو کپی کردین منبعتون از ریشه داشته اشتباه میزده
    مرسی که تایید میکنید کامنت رو