گلکسی واچ اکتیو سامسونگ

گلکسی واچ اکتیو سامسونگ – Samsung Galaxy Watch Active؛ ساعت هوشمند جدید سامسونگ معرفی شد

ساعت هوشمند گلکسی واچ اکتیو سامسونگ (Samsung Galaxy Watch Active) معرفی شد. این ساعت هوشمند متمرکز بر تناسب اندام است، اما از طراحی زیبا بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات فنی، قابلیت‌ها و قیمت گلکسی واچ Active بیشتر آشنا شوید.

تمرکز اصلی در رویداد UNPACKED امروز سامسونگ بر روی معرفی گوشی‌های خانواده گلکسی اس 10 بود، اما آن‌ها تنها محصولات معرفی شده‌ی سامسونگ در این روز ویژه نبودند. در واقع غول کره‌ای طیفی از گجت‌های پوشدنی خود را با ظاهری جدید رونمایی کرد که مهم‌ترین آن‌ها گلکسی واچ اکتیو است.

یک طراحی زیبا بدون فریم چرخشی

درست همانند گیر اسپورت سامسونگ (که اتفاقا جایگزین همان هم شده است)، ساعت هوشمند گلکسی واچ اکتیو سامسونگ شدیدا بر روی فعالیت‌های فیزیکی و سلامت کاربر متمرکز است. در گذشته، این دو المان تنها با طراحی زمخت همراه می‌شد، اما خوشبختانه ارائه‌ی جدید سامسونگ با گذشته مطالقت ندارد. در واقع گلکسی واچ اکتیو را می‌توانیم در گروه ساعت‌های هوشمند شیک و زیبا قرار دهیم.

پس از سال‌ها عرضه‌ی ساعت‌های هوشمند با فریم چرخش (قابلیتی که به خاطر راحتی استفاده نزد کاربران محبوب شده بود)، سامسونگ تصمیم گرفته است که آن را برای نازک‌تر و باریک‌تر کردن اطراف نمایشگر دایره‌ای با نسبت 1:1 حذف کند و از نوع دیگری از ناوبری در دیوایس خود استفاده کند.

گلکسی واچ اکتیو سامسونگ

سامسونگ ساعت هوشمند جدیدش را یک پوشش آلومینیومی همراه یک بند پلاستیکی ساده متصل به آن طراحی کرده است. گلکسی واچ اکتیو همچنین دارای دو کلید فیزیکی در سمت راست بدنه است که جایگزین یک دکمه‌ی قرصی شکل قبلی شده است. جنبه‌ی فیزیکی این ساعت با یک پنل شیشه‌ای جدید در عقب تکمیل می‌شود که از نمایشگر ضربان قلب میزبانی می‌کند.

رابط کاربری نونوار شده با یک پردازنده‌ی سریع‌تر

جای تعجبی نیست که سامسونگ گلکسی واچ اکتیو را با امید به متحد کردن تجربه کاربری در تمامی محصولاتش، با آخرین نسخه‌ی سیستم عامل تایزن خود به فروش برساند. در همین راستا، رابط کاربری تایزن را نیز دستخوش تغییراتی کرده است.

گلکسی واچ اکتیو سامسونگ

این یک نسخه‌ی به‌روزشده از تایزن مشابه با رابط کاربری One UI گوشی‌های سامسونگ است که متکی بر پس زمینه‌های تاریک با فلاش‌های رنگی، در صورت لزوم است. این تصادفی نیست که سامسونگ برای گلکسی واچ جدید خود نیز یک نمایشگر AMOLED را انتخاب کرده باشد، چرا که آن اجازه می‌دهد پیکسل‌های سیاه در هنگام نمایش روی صفحه خاموش باشند تا در نتیجه در مصرف باتری صرفه جویی شود.

یک باتری با ظرفیت 236 میلی‌آمپر ساعت زیر قاب این ساعت هوشمند قرار گرفته است. در مقایسه با دستگاه‌های قبلی، این باتری کمی کوچک‌تر است، با این حال نمایشگر به بزرگی مدل‌های پیشین نیست و یک پردازنده‌ی جدید تمام عیار (اگزینوس 9110) نیز عملکرد چشم‌گیری را زیر قاب این ساعت هوشمند ارائه می‌کند. در نتیجه، عمر باتری مفید در هر بار شارژ مناسب خواهد بود و کاربر می‌تواند 24 ساعت از ساعت خود استفاده کند.

ردیابی فعالیت و نمایشگر فشار خون

همانطور که در بالا گفته شد، گلکسی واچ اکتیو سامسونگ متمرکز بر تناسب اندام طراحی شده است. بر همین اساس، نسخه‌ی جدید تایزن به کاربران اجازه می‌دهد سه هدف اصلی را در هر روز دنبال کنند: کالری‌های سوزانده، دقایق تمرین و حرکت در هر ساعت. هر یک از این جنبه‌ها با مشاهدات گرافیکی نمایان هستند که با رنگ‌های مختلفی مشخص شده‌اند.

گلکسی واچ اکتیو سامسونگ

به فهرست قابلیت‌های این ساعت هوشمند باید نمایش ضربان قلب را نیز بی‌افزاییم که به کاربران اجازه می‌دهد ضربان قلبشان را در طول روز بررسی کنند. علاوه بر این، همانند چیزی که در اپل واچ نیز وجود دارد، این ساعت اگر مشکل خاصی را مشاهده کند فورا به کاربر هشدار خواهد داد. نمایش هوشمندانه‌ی فشار خون نیز از طریق اپلیکیشن My BP Lab انجام می‌شود. این اپلیکیشن از ماه آینده در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

همانطور که انتظار می‌رود، جدیدترین گجت پوشیدنی سامسونگ از حالت‌های ورزشی مختلفی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند به صورت خودکار آن‌ها را شناسایی کند. صاحبان گلکسی واچ اکتیو نیازی نیست در مورد افتادن ساعتشان در آب نیز نگران باشند، چرا که آن می‌تواند تا عمق 50 متری در برابر نفوذ آب مقاومت کند. به این امکانات باید حافظه‌ی داخلی 4 گیگابایتی همراه با بلوتوث 4.2 و پشتیبانی از NFC برای پرداخت‌های موبایلی را نیز بی‌افزاییم. متاسفانه، این گجت از اتصال 3G یا 4G LTE پشتیبانی نمی‌کند.

تاریخ عرضه و قیمت گلکسی واچ اکتیو

گلکسی واچ Active قرار است در چهار رنگ (نقره‌ای، مشکی، رزگلد، سبز دریایی) و با قیمت 200 دلار در ایالات متحده به فروش برسد. درست همانند گوشی‌های خانواده گلکسی اس 10 سامسونگ، فروش این ساعت از 8 مارس (17 اسفند)‌ آغاز خواهد شد. با این حال کسانی که از فردا این ساعت را پیش خرید کنند، یک پد شارژ بیسیم رایگان را نیز دریافت خواهند کرد.

لازم به ذکر است که این ساعت هوشمند با هر گوشی اندرویدی که از اندروید 5 به بالا برخوردار بوده و حداقل 1.5 گیگابایت رم را در اختیار دارد، کار می‌کند. این بدان معناست که حتی گوشی‌های ارزان قیمت نیز از این ساعت پشتیبانی می‌کنند. در مورد آیفون‌ها نیز، گفته می‌شود شما باید صاحب آیفون 5 به بالا باشید یا سیستم عامل دیوایس شما حداقل iOS 9 باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ساعت زیبایی هستش ولی نه نصبت به نسل قبلش؟؟؟
    واقعا به نظرتون حظف حلقه چرخان ایده خوبی بوده؟؟؟