بررسی اولیه گلکسی ای 50 و ای 30 سامسونگ

بررسی اولیه گلکسی ای 50 و ای 30 سامسونگ؛ جنگ جدید در گوشی‌های میان‌رده

گوشی‌های Galaxy A50 و Galaxy A30 سامسونگ در کنگره جهانی موبایل بارسلون 2019 معرفی شدند. به همین بهانه، ما می‌خواهیم به بررسی اولیه گلکسی ای 50 و ای 30 بپردازیم تا شما را بیشتر با دو گوشی میان رده جدید سامسونگ آشنا کنیم.

تمرکز اصلی کنفرانس سامسونگ در کنگره جهانی موبایل بارسلون روی گوشی‌های خانواده گلکسی اس 10 و گوشی منعطف گلکسی فولد بود. با این حال سامسونگ از دو گوشی میان‌رده جدید به نام گلکسی ای 50 و گلکسی ای 30 نیز پرده برداری کرده است. این کمپانی تغییراتی تازه در گوشی‌های میان‌رده باکیفیت خود اعمال کرده و حالا آن‌ها به قابلیت‌های جذابی همچون اسکنر اثر انگشت درون صفحه مجهز شده‌اند. البته تفاوت‌های قابل ذکری بین این دو گوشی وجود دارد. ما در نمایشگاه MWC 2019 موفق شدیم با این دو ملاقات کرده و به بررسی اولیه گلکسی ای 50 و گلکسی ای 30 سامسونگ بپردازیم.

بررسی اولیه گلکسی ای 50 و ای 30 سامسونگ

طراحی

بررسی اولیه گلکسی ای 50 و ای 30 سامسونگ

سامسونگ سال گذشته تایید کرده بود که می‌خواهد ناچ را روی نمایشگر گوشی‌های آینده‌اش قرار دهد. نمایشگر Infinity-O بر روی گلکسی اس 10 قرار گرفته،‌ در حالی که سامسونگ نمایشگر Infinity-U را برای نخستین بار در دو گوشی گلکسی ای 50 و ای 30 استفاده کرده است. یک ناچ به شکل قطره‌ در بالای نمایشگر این دو گوشی تعبیه شده که از نظر ظاهری متفاوت از آنچه در گوشی‌های چینی دیده‌ایم است. هر دو دیوایس از نظر ابعاد شبیه به هم هستند: ضخامت 7.7 میلی‌متری با یک نمایشگر 6.4 اینچی فول اچ دی پلاس سوپر آمولد در جلو.

بررسی اولیه گلکسی ای 50 و ای 30 سامسونگ

سامسونگ از طراحی 3D Glasstic برای این دو گوشی استفاده کرده است. این نخستین باریست که چنین نامی را از سوی سامسونگ می‌شنویم. یک فریم فلزی با کمی انحنا برای در دست گیری راحت‌تر دور گوشی پیچیده است. و همانطور که از نام طراحی جدید سامسونگ مشخص است، قاب شیشه‌ای متفاوت از هرآنچه تا کنون دیده‌اید را می‌توان در پشت این گوشی یافت. نحوه‌ی منعکس کردن نور و سایه‌های مختلف رو این قاب متفاوت است که باعث می‌شود دیوایس جذاب به نظر برسد.

نمایشگر

بررسی اولیه گلکسی ای 50 و ای 30 سامسونگ

سامسونگ همچنان از فرمول موفقیت آمیز نمایشگر AMOLED خود استفاده می‌کند. اگر تا به حال از گوشی‌های آمولد سامسونگ استفاده کرده باشید، این پنل‌های 1080‌ در 2340 پیکسلی بر روی دو گوشی گلکسی ای 50 و ای 30، تجربه‌ای مشابه را ارائه خواهند کرد. تنها تفاوت اصلی این است که یک دوربین در ناچ قطره‌ای بالای نمایشگر آن قرار دارد: دوربین 25 مگاپیکسلی در گلکسی ای 50 و 16 مگاپیکسلی در گلکس ای 30.

وقتی در حال تماشای ویدیو هستید، حضور این ناچ قطره‌ای احساس می‌شود و اگر بالای صفحه مشکی نباشد، سخت می‌شود آن را نادیده گرفت. البته ما در هنگام تماشای ویدیو با یوتیوب، احساس ناراحتی نکردیم. خوشبختانه عرض ناچ گلکسی ای 30 و ای 50 کم است و شبیه به گوشی‌های اقتصادی‌تر گلکسی ام 10 و ام 20 نیست. آن‌ها همچنین می‌توانند از قابلیت پنهان کردن ناچ اندروید پای نیز بهره‌مند شوند، در حالی که کاربران خانواده گلکسی ام برای عرضه این به‌روزرسانی همچنان باید منتظر باشند.

دوربین

بررسی اولیه گلکسی ای 50 و ای 30 سامسونگ

دوربین جاییست که گلکسی ای 50 از ای 30 در آن برتر است. اولی به یک دوربین 25 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7،‌ یک دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f/2.2 و یک دوربین 5 مگاپیکسلی عمق برای فوکوس زنده (Live Focus) مجهز است. این گوشی همچنین از برخی قابلیت‌های نرم افزاری نظیر Scene Optimizer برای بهینه سازی صحنه و Flaw Detection برای تشخیص عیب‌های تصویر نیز بهره می‌برد که پیشتر در گوشی گلکسی نوت 9 شاهد حضور آن‌ها بودیم. دوربین سه گانه پشتی این گوشی خوب عمل می‌کند. جابجایی بین لنزهای در حال استفاده، خیلی هوشمندانه به صورت خودکار انجام می‌شود. به طور مثال زمانی که قصد عکاسی از یک منظره بزرگ را دارید، حالت عکاسی Wide Shot یا عکاسی عریض فعال می‌شود.

در آن سمت گلکسی ای 30 به دوربین دوگانه پشتی متشکل از سنسورهای 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 و 5 مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f/2.2 تجهیز شده است. به نظر می‌رسد این دوربین برای به‌روز نگه‌داشتن شبکه اجتماعی شما خوب است، اما نمی‌تواند نیازهای شما برای عکاسی جدی را برطرف کند. با این حال،‌ در این مقاله فقط به بررسی اولیه گلکسی ای 50 و ای 30 می‌پردازیم و در آینده بیشتر در مورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

بررسی اولیه گلکسی ای 50 و ای 30 سامسونگ

تنها یک هفته از معرفی نخستین گوشی پرچمدار سامسونگ مجهز به یک اسکنر اثر انگشت درون صفحه می‌گذرد و حالا سامسونگ از دو گوشی میان‌رده مجهز به این فناوری پرده برداشته است. البته باید اشاره کنیم که نوع اسکنر به کار رفته در این محصولات متفاوت است. اسکنر درون صفحه خانواده گلکس اس 10 از نوع اولتراسونیک بوده، در حالی که گلکسی ای 50 به یک سنسور نوری تجهیز خواهد بود. بی‌تردید تفاوت قابل توجهی در عملکرد این دو سنسور وجود دارد. ویژگی‌های ذاتی سنسورهای اولتراسونیک، آن‌ها را بسیار سریع‌تر و امن‌تر از سنسورهای نوری می‌سازد. به عبارت ساده‌تر، زمان بازگشایی قفل گوشی گلکسی ای 50 بیشتر از گلکسی اس 10 است. با این حال در چند سال گذشته سنسورهای نوری نیز مورد توجه سازندگان قرار گرفته است.

بررسی اولیه گلکسی ای 50 و ای 30 سامسونگ

در آن سمت گلکسی ای 30 به یک اسکنر اثر انگشت معمولی در قاب پشتی خود مجهز شده است. اگر انگشتان دست شما کوچک است، جای این سنسور کمی بالا خواهد بود، اما این همان جاییست که سامسونگ در چند سال گذشته اسکنر اثر انگشت گوشی‌هایش را قرار داده است.

نتیجه گیری

بررسی اولیه گلکسی ای 50 و ای 30 سامسونگ

در بررسی اولیه گلکسی ای 50 و ای 30 که ما انجام دادیم، دریافتیم که این گوشی‌ها می‌توانند نسل جدیدی برای گوشی‌های خانواده گلکسی ای سال 2018 سامسونگ باشند. نامگذاری جدید به کنار، آن‌ها ویژگی‌های خوبی را در برابر یک قیمت مناسب به شما ارائه می‌کنند. این دو گوشی جدید قرار است از فروردین ماه به فروش برسند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. دیگه میان رده ا هم افتادن به جون هم

  2. برسی ویدویی ازشون کنید لطفا

  3. سامو سنگ مخصوصا داره میان رده درست میکنه با این کیفیت خوب