پیام رسان گوگل الو

پیام رسان گوگل الو رسما از رده خارج شد

پیام رسان گوگل الو (Google Allo) امروز رسما به کار خودش پایان داد. کمپانی گوگل تمام تمرکز خودش را روی توسعه‌ی اپلیکیشن Android Messages گذاشته و به همین خاطر گوگل Allo را از رده خارج کرد.

الو از ژانویه‌ی سال گذشته به‌روزرسانی را دریافت نکرده بود تا سرانجام ماه دسامبر گوگل رسما اعلام کرد که این پیان رسان به کار خودش پایان خواهد داد. امروز سرانجام پیام رسان گوگل الو از رده خارج شد و صفحه‌ی مربوط به این برنامه در سایت گوگل نیز از عبارت «خداحافظ» استفاده کرده و کاربران را دعوت می‌کند تا از Android Messages استفاده کنند. البته این برنامه‌ی جدید هنوز به صورت محدودی در دسترس قرار گرفته است٬ اما تصور می‌شود به زودی به تعداد کاربرانش افزوده شود.

گوگل پیام رسان خودش را در سپتامبر سال ۲۰۱۶ معرفی کرد تا در کنار Hangouts و Messenger در اختیار کاربران قرار گیرد. همراه این برنامه دستیار دیجیتالی گوگل به نام Google Assistant نیز معرفی شده بود. در ابتدا شما می‌توانستید تنها از طریق پیام رسان گوگل الو به دستیار گوگل دسترسی داشته باشید و در پنجره‌ی مکالمات خود٬ با نوشتن انواع فرامین٬ آن را فرا بخوانید.

گوگل پس از مدتی Google Now را به‌روزرسانی کرد و فرامین صوتی را به آن افزود که کاربردی‌تر و کاربرپسندتر بود؛ آن بیشتر شبیه به سیری بود و کمتر احساس صحبت با یک ربات به شما دست می‌داد. این برنامه به تمام گوشی‌های اندرویدی افزوده شد و حالا با فشار دادن دکمه‌ی هوم گوشی‌تان می‌توانید با دستیار گوگل گفتگو کنید. اما سرانجام الو متفاوت بود.

پیام رسان گوگل الو مدت‌ها بود به آزمایشگاه اپلیکیشنی گوگل تبدیل شده بود

گوگل الو به پلتفرمی تبدیل شد که گوگل در آن توانست ویژگی‌های جدید را مورد آزمایش قرار دهد و در صورت موفقیت آمیز بودنشان آن‌ها را به Android Messages بی‌افزاید. گوگل تمام تمرکز خودش را روی مسنجر خودش گذاشت و مهندسان این شرکت نیز با اضافه کردن قابلیت‌هایی نظیر پاسخ‌های پیش‌بینی شده٬ استیکرها و یک رابط وب٬‌ تلاش کردند تا آن را بهبود ببخشند.

و در انتها٬ خداحافظ گوگل الو.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. ما هیچ فعالیتی توش نداشتیم

  2. بهتره
    چی بود مثلا