روح استیو جابز ، ناراحت از اختراع جدید اپل !

در حالی که همگی از تنفر استیو جابز نسبت به قلم‌های استایلوس آگاه‌اند، به تازگی پتنتی توسط اپل به ثبت رسیده که یک قلم استایلوس را نمایش می‌دهد.

بر کسی پوشیده نیست که استیو جابز، مرد افسانه ای دنیای تکنولوژی و رییس فقید شرکت اپل از “استایلوس” و هر نوع آن متنفر بود. این نفرت بارها به صراحت توسط وی بیان شده که مهم‌ترین آن را علاقه‌مندان اپل در مراسم معروف Macworld 2007 به یاد دارند.

استیو جابز در آن مراسم و هنگام معرفی نخستین آیفون اپل با کنایه‌های بسیاری موجودیت این گجت را زیر سؤال برد: “چه کسی استایلوس می‌خواهد؟! باید آن را در دست بگیرید، ممکن است آن را گم کنید… هیچ کسی استایلوس نمی‌خواهد.”

وی حتی بعدها در کتاب زندگی‌نامه اش نیز که از سوی والتر ایساکسون نوشته شد، با انتقاد از مایکروسافت برای ایده تبلت با یک استایلوس گفته بود: “به محض اینکه شما صاحب یک استایلوس شوید، خود را مرده فرض کنید!”

استیو جابز صفحه نمایش‌های لمسی را کافی می‌دانست، اما دنیا چندان وفق مراد او نبود. کما اینکه سامسونگ نیز با گلکسی نوت این مسیر را آغاز کرد و همین حالا نیز انبوهی از این قلم‌ها توسط تولیدکنندگان متفرقه برای دستگاه‌ها تولید می‌شود.

اما اخیرا پتنتی توسط اپل برای یک استایلوس به ثبت رسیده که تأثیر این قلم‌های الکترونیکی را به خوبی بر میراث به جا مانده از جابز نمایان می‌کند. این قلم اگرچه ساختاری پیچیده ندارد، ولی به هر حال وسیله ای است برای تعامل با صفحه‌نمایش‌های لمسی.

apple-patents-stylus

قلم‌های لمسی می‌توانند تأثیر مهمی در محبوبیت آیپدها در مدارس و همچنین کسب و کارهای شرکتی داشته باشند. البته این پتنت نیز ممکن است مانند بسیاری از پتنت های ثبت شده اپل روی تولید به خود نبیند، اما به هر حال نشان از وجود تمایلاتی به استایلوس در اپل می‌باشد.

منبع : businessinsider