آپدیت اندروید ۹ پای برای LG V40

آپدیت اندروید ۹ پای برای گوشی های سری V ال جی در راه است

کمپانی LG زمان‌بندی ارائه‌ی آپدیت اندروید ۹ برای چند محصول خود را اعلام کرد. بر این اساس، چهار گوشی هوشمند از سری V ال جی تا پایان ماه ژوئن به‌روزرسانی نرم افزاری خواهند شد.

سال گذشته پیش از معرفی ال جی وی ۴۰ تینکیو این گوشی در بنچمارک گیک‌بنچ با اندروید اوریو ظاهر شد. در آن موقع دو ماه از انتشار اندروید پای می‌گذشت و فقدان این نسخه‌ی جدید به عنوان سیستم عامل پیش فرض در پرچمدار LG، ناامیدکننده بود. حتی حالا که شش ماه از عرضه‌ی این گوشی هوشمند می‌گذرد، هنوز آپدیت اندروید ۹ پای را دریافت نکرده است.

اما به تازگی کمپانی کره‌ای از به‌روزرسانی گوشی های وی 40 تینکیو (V40 ThinQ)، وی 35 تینکیو (V35 ThinQ)، وی 30 اس تینکیو (V30S ThinQ) و ال جی وی 30 (LG V30) خبر داد. طبق این زمان‌بندی، آپدیت اندروید ۹ تا پایان ماه ژوئن (ابتدای تابستان)، به دست کاربران هر چهار دستگاه خواهد رسید؛ یعنی حدود ده ماه پس از انتشار رسمی این نسخه از اندروید!

ال جی وی 40 تینکیو

در حال حاضر تنها گوشی های ال جی جی 7 وان و جی 7 تینکیو با اندروید 9 پای به‌روزرسانی شده‌اند؛ البته از آنجایی که G7 One مبتنی بر اندروید وان است، زودتر این آپدیت را دریافت کرد.

با این اوصاف، می‌توان گفت که ال جی باید در آپدیت نرم افزاری محصولات خود سرعت عمل بیشتری به خرج بدهد. زیرا اگر پرچمدارانش چندین ماه پس از ورود به بازار آپدیت می‌شوند، کی نوبت به گوشی های میان رده و پایین رده کمپانی خواهد رسید؟