بهترین بازی‌ های رایگان کامپیوتر در سال 2019

طرفداران بازی‌ های کامپیوتری روزهای خوبی را سپری می‌کنند و هر روز عناوین هیجان انگیز تازه‌ای برای آن‌ها عرضه می‌شود. اما اگر نمی‌خواهید برای یک بازی ویدیویی هزینه کنید، در این مطلب بهترین بازی‌ های رایگان کامپیوتر در سال 2019 را به شما معرفی می‌کنیم.

در حال حاضر تعداد زیادی بازی رایگان جذاب وجود دارد که انتخاب از میان آن‌ها دشوار است. ما در این لیست تعدادی از بهترین بازی‌ های رایگان کامپیوتر در سال 2019 را معرفی کرده‌ایم و سعی داشته‌ایم که آن‌ها را از سبک‌های مختلف انتخاب کنیم تا سلیقه‌های مختلف را پوشش دهیم.

بهترین بازی‌ های رایگان کامپیوتر

بهترین بازی‌ های رایگان کامپیوتر

1- بازی Apex Legends

بازی بتل رویال فری تو پلی استودیوی ریسپاون بدون شک پدیده بزرگ سال جاری صنعت بازی است و آن را باید یکی از بهترین بازی‌ های رایگان کامپیوتر در سال 2019 فرض کنیم. این بازی توانسته به سرعت خود را به اثر محبوبی همچون فورتنایت نزدیک کند و با اینکه هنوز از نظر تعداد بازیکن عقب است اما بارها توانسته در توئیچ از نظر ساعت استریم و بیننده آن را پشت سر بگذارد.

بازی اپکس لجندز در مقایسه با فورتنایت، بتل رویال بزرگسالانه‌تری جلوه می‌کند. با توجه به اینکه نقشه کوچک‌تری دارد، شاهد برخوردهای سریع هستید و همین مسئله هیجان بازی را افزایش می‌دهد. شما در این بازی، در تیم‌های سه نفره قرار گرفته و وارد یک نقشه 60 نفره می‌شوید، شما باید از کوچک شدن نقشه و تیم دشمنان جان سالم به در برده و در صورتی که تنها تیم باقی مانده در بازی باشید، برنده خواهید شد.

برای آموزش نصب بازی به این مطلب مراجعه کنید.

بهترین بازی‌ های رایگان کامپیوتر

2- بازی Path of Exile

بازی Path of Exile مخصوص طرفداران بازی دیابلو و دیگر آثار نقش آفرینی مشابه است. این بازی در سال 2013 عرضه شد اما معمولا بروزرسانی‌های تازه‌ دریافت می‌کند و حالا جز محبوب‌ترین بازی‌های رایگان است.

خط داستانی بازی Path of Exile درخشان نبوده و کمی به بازی‌های نقش آفرینی کلاسیک نزدیک است. با این حال، این بازی توانسته با سیستم ارتقای مهارت پیشرفته خود، دامنه وسیعی از لوت، غول آخرهای جدید و مکانیک‌های جذاب گیم‌ پلی، به هویت متفاوتی دست پیدا کند.

برای دانلود و نصب این بازی کافی است یک اکانت استیم داشته باشید.

بهترین بازی‌ های رایگان کامپیوتر

3- بازی StarCraft II

شرکت بلیزارد در سال 2017 بازی StarCraft II را رایگان کرد و این بدین معناست که یکی از بهترین بازی‌های استراتژی ریل تایم تاریخ حالا فری تو پلی است. این نسخه فری تو پلی، بخش تک نفره داستانی بازی یعنی Wings of Liberty را نیز شامل می‌شود اما ادامه‌های بعدی آن، یعنی Heart of the Swarm، Legacy of the Void و یا Nova Covert Ops را ندارد.

اما نکته مثبت دیگر این است که این نسخه رایگان به شما اجازه بازی در حالت مولتی پلیر را می‌دهد و همین کافی است تا به سراغ آن بروید. استارکرفت 2 بازی آسانی نیست و چالش‌های فراوانی برای شما خواهد داشت اما اگر به ژانر علمی تخیلی و تلفیق آن با سبک استراتژی هم‌زمان علاقه دارید، این بازی همان چیزی است که باید امتحان کنید. استارکرفت 2 در چیزی که ارائه می‌دهد، یکی از بهترین بازی‌ های رایگان کامپیوتر است.

بهترین بازی‌ های رایگان کامپیوتر

4- بازی Heroes of the Storm

شرکت بلیزاد این بازی را در سبک میدان نبرد چند نفره آنلاین (MOBA) طبقه بندی نمی‌کند. اگر چه این بازی یک MOBA نیست اما تمام ویژگی‌های اصلی آن ژانر را دارد. در این بازی، شما با یک تیم پنج نفره مقابل تیم دشمن با همین تعداد عضو قرار می‌گیرید. نکته هیجان انگیز این است که قهرمانان یا همان هیروهای بازی از دیگر عناوین محبوب شرکت بلیزاد قرض گرفته شده‌اند.

در مقایسه با رقبای بزرگی همچون League of Legends و Dota 2، بازی Heroes of the Storm کمی آسان‌تر بوده و در واقع با مخاطب مهربان‌تر است. نقش‌های بازی را راحت تر می‌توان یاد گرفت و بازی از حالت‌های مختلفی بهره می‌برد که به هر مبارزه و جنگ، تازگی می‌بخشد. این بازی را در کنار بازی StarCraft II می‌توانید از Battle.net به راحتی دانلود کنید.

بهترین بازی‌ های رایگان کامپیوتر

5- بازی Planetside 2

Planetside 2 یک بازی آنلاین چندنفره گسترده اول شخص شوتر (MMOFPS) است. شما در هر نقشه، باید با بیش از 2 هزار بازیکن رقابت کنید و در این نظر باید بازی Planetside 2 را عنوانی حماسی و بزرگ به حساب بیاوریم. ممکن است یک مبارزه ساعت‌ها طول بکشد، از بازی خارج شوید، پس از چند ساعت بازگردید و مشاهده کنید آن‌ جنگ همچنان ادامه دارد!

بزرگ‌ترین تفاوت این بازی با آثاری همچون کال آف دیوتی و بتلفیلد این است که برای دستیابی به وضعیتی ایده آل و رسیدن به قدرت باید زمان زیادی صرف کنید و بتوانید سلاح و مهارت‌های خود را ارتقا دهید. این را هم باید اضافه کنیم که بازی Planetside 2 طوری ساخته شده که تنها با تکرار یک سری اعمال و داشتن یک استراتژی نتوانید در آن موفق شوید و برای پیشروی در هر مبارزه، راه‌های متفاوتی پیش روی شماست. این بازی را می‌توانید از استیم دریافت کنید.

بهترین بازی‌ های رایگان کامپیوتر

6- بازی Forza Motorsport 6: Apex

در سال 2016، مصادف با بروزرسانی ویندوز 10، شرکت مایکروسافت بازی Forza Motorsport 6: Apex را برای این ویندوز منتشر کرد. Apex اولین بار است که مجموعه فورزا را به دنیای رایانه های شخصی می‌آورد. تا پیش از این، تمامی نسخه‌های این مجموعه، انحصاری ایکس باکس بوده‌اند.

مجموعه Forza برای طراحی بی‌نظیر ماشین‌ها و محیط شهرت دارد و Apex هم بدون شک طرفداران را ناامید نمی‌کند. شما در این بازی 63 اتومبیل در اختیار دارید که با آن‌ها می‌توانید در نقشه‌های جذاب بازی رقابت کنید. بازی Forza Motorsport 6: Apex در فروشگاه مایکروسافت انتظار شما را می‌کشد و در زمینه مسابقات اتومبیل‌رانی، قطعا یکی از بهترین بازی‌ های رایگان کامپیوتر است.

بهترین بازی‌ های رایگان کامپیوتر

7- بازی Warframe

به عنوان یک بازی رایگان، Warframe محتوای غنی و گسترده‌ای دارد. از اسلحه‌های مختلف و هیجان انگیز تا روش‌های مختلف پیشروی، این بازی می‌تواند ساعت‌های زیادی شما را سرگرم کند.

مناطق زیادی در این بازی موجود دارد که می‌توانید در آن‌ها به گشت و گذار بپردازید و بازی از نظر داستانی هم وسیع است. این بازی همیشه در حال بروزرسانی بوده و محتوایی که عرضه می‌کند، آن‌قدر زیاد است که گاهی از دست‌تان خارج می‌شود. بازی از مکانیک‌های مختلفی بهره می‌برد که برای اشراف پیدا کردن به همه آن‌ها، باید ساعت‌های زیاد وقت صرف کنید. ممکن است در این بازی بارها گیج شوید و با مشکل رو به رو شوید. با این حال، نگران نباشید، بازیکنان بازی Warframe بسیار دوستانه رفتار می‌کنند و کافی است سوال بپرسید تا راهنما‌یی‌تان کنند. برای دسترسی به این بازی باید به استیم مراجعه کنید.

بهترین بازی‌ های رایگان کامپیوتر

8- بازی EverQuest

EverQuest یکی از قدیمی‌ترین بازی‌های آنلاین چندنفره گسترده است که در آن می‌توانید شخصیت‌تان را تا مرحله 110 آپدیت کنید، بیش از 500 منطقه دارد و خطوط داستانی‌اش پرشمار است. این بازی پس از 20 سال، هنوز هم با قدرت پیش می‌رود.

زمین‌های در حال سوختن (The Burning Lands) بیست و پنجمین بسته الحاقی این بازی سال گذشته برای آن منتشر شد و شامل مراحل، جادوها و دیگر چیزهای جدید بود. گرافیک بازی شاید کمی تاریخ مصرف گذشته باشد اما این بازی با ویژگی‌های مثبت دیگر آن را جبران می‌کند. شما و دوستان‌تان می‌توانید هزاران ساعت در آن به گشت و گذار بپردازید و خسته نشوید. بازی EverQuest نیز در استیم برای دانلود قرار دارد.

کدام یک از عناوین لیست بهترین بازی‌ های رایگان کامپیوتر در سال 2019 را تجربه کرده‌اید؟