صفحه نمایش اولد

نگرانی سامسونگ از رشد سریع تولیدکنندگان چینی صفحه نمایش اولد

بزرگ‌ترین تولیدکننده صفحه نمایش اولد گوشی های هوشمند در جهان، شرکت سامسونگ است، اما هم اکنون غول تکنولوژی کره جنوبی از رشد سریع تولیدکنندگان چینی صفحه نمایش OLED ، نگران است.

تا مدتی قبل، انحصار بازار صفحه نمایش اولد در دست سامسونگ بود، اما این وضعیت به سرعت در حال تغییر است. بر اساس گزارش Nikkei Asia، تولیدکنندگان صفحه نمایش اولد در حال افزایش سرعت تولید نمایشگرهای منعطف هستند و ممکن است بتوانند تولیدکنندگان کره جنوبی (سامسونگ و ال جی) را به چالش بکشانند. شرکت BOE Technology در گذشته موفق شد با ارائه نمایشگر دیود ارگانیک برای نخستین گوشی منعطف هواوی، زنگ هشدار را برای شرکت سامسونگ به صدا در آورد؛ BOE در سال 2017 میلادی، اولین شرکت چینی بود که موفق شد صفحه نمایش انعطاف پذیر برای گوشی های هوشمند تولید کند.

صفحه نمایش اولد

اینطور که پیداست، شرکت BOE در هر ماه توانسته تعداد 45 هزار پنل تولید کند و در حال دستیابی به آمار 60 هزار پنل شرکت ال جی است، همچنین این شرکت چینی امیدوار است بتواند شکاف میان خود و سامسونگ را که در حال حاضر 165 هزار پنل است، پوشش دهد. بر اساس آمارهای موجود، شرکت‌های Huaxing Optoelectronic Tecnology ، Tianma Microelectronics و Visionox هم ظرفیت تولید خود را به طور فعال گسترش داده‌اند؛ شرکت Visionox در رابطه با گوشی منعطف شیائومی فعالیت دارد.

صفحه نمایش اولد

تحلیلگران بر این باورند که تولیدکنندگان نمایشگر گوشی های هوشمند چین از پشتیبانی دولت برخوردارند و گسترش سریع آن‌ها باعث می‌شود که رقابت بسیار سختی در رابطه قیمت‌گذاری شکل گیرد و حاشیه سود سهام رهبران بازار را تحت تاثیر قرار دهد. سطح بالای تکنولوژی و سرمایه‌گذاری زیاد از الزامات اصلی ورود به بازار است، اما با حمایت دولت چین، تولیدکنندگان چینی می‌توانند پیشرفت چشمگیری در تکنولوژی و ظرفیت به دلیل تغییر فضای رقابت در بازار اولد، تجربه کنند.

صفحه نمایش اولد

صفحه نمایش اولد، نه تنها منعطف است، بلکه دارای کنتراست و روشنایی بالاتر بوده و به همین دلیل در گوشی های هوشمند با کیفیت بالایی همانند آیفون ایکس اس، سری هواوی میت و پرچمداران سامسونگ، از جمله سری گلکسی نوت و اس مورد استفاده قرار می‌گیرند.