خریداران خودرو

فقط 10 درصد خریداران خودرو مصرف‌کننده واقعی هستند

عضو اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل گفت بازار خودرو برای سرمایه‌گذاران جذابیت دارد و همین عامل باعث شده است تا فقط 10 درصد خریداران خودرو مصرف‌کننده واقعی باشند و 90 درصد دیگر فقط سرمایه‌گذار هستند.

علی عبداللهی، عضو اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل در ارتباط با آخرین وضعیت بازار خودرو عنوان کرد در حال حاضر تکلیف بازار مشخص نیست و معامله برای فروشندگان و خریداران مشکل شده و به همین دلیل بازار با رکود مواجه است. وی افزود با توجه به تسهیلاتی که به قطعه‌سازان پرداخت شده است و بر اساس آمار که تولید خودرو در اسفند 97 به دو برابر افزایش یافت، اما خودروسازان داخلی تعداد محدودی خودرو به بازار عرضه می‌کنند که همین عامل باعث می‌شود تا در ماه‌های آینده قیمت خودرو افزایش پیدا کند.

خریداران خودرو چه کسانی هستند؟

علی عبداللهی در ادامه افزود بازار خودرو از جذابیت ویژه‌ای برخوردار است و سایر صنف‌ها نیز با رکود مواجه شدند و همین عامل باعث شده است تا بسیاری از افراد سرمایه خود را در بازار خودرو وارد کنند و با هدف افزایش قیمت خودرو، آن‌ها را با سود بیشتری به فروش برسانند. از این رو در بازار میزان خریدار از فروشنده بیشتر است و 90 درصد خریداران خودرو مصرف‌کننده واقعی نیستند و خودرو را در پارکینگ می‌گذارند.

وی افزود خودروسازان داخلی می‌توانند در بازه زمانی کوتاهی ده‌ها هزار خودرو را به بازار عرضه کنند که همین عامل باعث می‌شود تا قیمت خودرو چند ده میلیون تومان کاهش پیدا کند، اما اگر تعداد عرضه محدود باشد به زودی شاهد افزایش قیمت خودرو خواهیم بود. همچنین تا زمانی که بازرسی و نظارت در بازار خودرو به خوبی انجام نشود، مصرف‌کنندگان و قشر ضعیف جامعه متضرر می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. منم یک مصرف کننده واقعی ام خدایش یه پراید 83 دارم الان ماشینم 14 سالشه هیچی وقتم به فکر فروشش نبودم انصاقا اگر عوضش کنم به دست یک مصرف کننده دیگه عین خودم خواهد رسید.
    ولی خیلی هارو دیدم سال 90 که ماشین یهو گرون شد 10 تا 10 تا خریدن و فروختن به هر حال به خودشون میگن زرنگ ولی این باعث میشه مملکت ثباتش رو از دست بده و این چیزی هست که دولت مردان دنبالش هستن و ما هم از روز خریت به این موضوع دامن میزنیم.

  2. فامیل ما پارسال 40 تا ال نود خریده قبل گرونی

  3. ینی بقیه برا س.دش میخرن میفروشن