بهترین اپلیکیشن های مدیتیشن برای استراحت و خواب

بهترین اپلیکیشن های مدیتیشن برای استراحت و خواب

اگر به دنبال یک برنامه‌ی موبایلی برای آرامش ذهن و خواب بهتر هستید٬ ما در این مقاله قصد داریم بهترین اپلیکیشن های مدیتیشن را برای دو پلتفرم اندروید و آی او اس به شما معرفی کنیم.

آرامش ذهن و مدیتیشن طی سال‌های اخیر به موارد مهمی در زندگی بسیاری از افراد تبدیل شده‌اند. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های مدیتیشن این است که تمرین معمولی می‌تواند احساس آرامش را به شما هدیه کند. اگر می‌خواهید به محض این که سرتان را روی بالشت گذاشتید به خواب بروید٬ مدیتیشن گزینه‌ی عالی است.

اپلیکیشن های مدیتیشن مختلفی وجود دارد که به ریلکس کردن شما متمرکز است و خواب آسوده را برای شما به ارمغان میاورد. ما در این مقاله بهترین اپلیکیشن های مدیتیشن را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین اپلیکیشن های مدیتیشن

1- Headspace

بهترین اپلیکیشن های مدیتیشن برای استراحت و خواب

Headspace یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن های مدیتیشن است و با هدف تبدیل مدیتیشن به عنوان بخشی از زندگی مدرن شما طراحی شده است. این برنامه توسط ریچارد پیرسون و اندی پودیکامب (یک راهب بودایی) طراحی شده است.

10 مدیتیشن رایگان برای انجام در اختیار شما قرار خواهد گرفت. هرچیزی در این برنامه نیازمند ثبت اشتراک است. با این اشتراک٬ شما می‌توانید به کتابخانه‌ی مدیتیشن‌های برنامه دسترسی پیدا کنید. این تمرینات می‌توانند شامل مدیتیشن شادابی٬ استراحت و خواب باشند. این برنامه یک بخش کاملا مجزا برای خواب را شامل می‌شود. این بخش با ویژگی‌هایی که دارد٬ پیش از خوابیدن موسیقی‌های محیطی و برخی صداها که نام Sleepcast نامیده می‌شود را برای شما پخش می‌کند تا بتوانید خواب آسوده‌تری را تجربه کنید. اگر به سختی می‌توانید خواب منظمی را تجربه کنید٬ می‌توانید از Headspace بخواهید برای شما برنامه‌ریزی کند.

دانلود برای اندروید | آی او اس

2- Calm

بهترین اپلیکیشن های مدیتیشن برای استراحت و خواب

Calm یکی دیگر از اپلیکیشن های مدیتیشن بازار است. با این تفاوت که برخلاف Headspace که هدف اصلی‌اش مدیتیشن بود٬ Calm بسیاری از تکنیک‌های آرامش٬ تفکر و تندرستی را به کاربران ارائه می‌کند. این برنامه نیز دارای بخش مجزایی برای خواب به نام “Sleep Stories” است. داستان‌هایی در این بخش وجود دارد که  توسط افراد مشهور همچون استفان فرای برای شما خوانده می‌شوند. داستان‌های این بخش هر هفته به‌روزرسانی می‌شوند٬ پس همیشه داستان‌های جدیدی برای گوش دادن خواهید داشت.

مدیتیشن‌های محدودی به صورت رایگان در این برنامه ارائه می‌شود٬ اما با ثبت نام در Calm Premium می‌توانید به صورت کامل از این برنامه استفاده کنید. شما می‌توانید به عنوان بخشی از این برنامه‌ی اشتراکی٬ مجموعه‌ای از ویدیوهای آموزشی با ترکیبی از مدیتیشن و حرکات کششی را با عنوان Calm Body مشاهده کنید.

دانلود برای اندروید | آی او اس

3- Insight Timer

بهترین اپلیکیشن های مدیتیشن برای استراحت و خواب

Insight Timer یکی از موفق‌ترین اپلیکیشن های مدیتیشن رایگان برای اندروید و آی او اس است. برخلاف اغلب اپلیکیشن‌های مشابه٬ این برنامه مجموعه‌ای از 15 هزار راهنمای مدیتیشن رایگان را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر به انجام تمرینات مدیتیشن بدون راهنما علاقه‌ دارید نیز این برنامه به شما اجازه می‌دهد تمرینات مد نظرتان با نویز محیطی متناسب با نوع زنگ و فرکانس آن‌ها انجام دهید. این بسیار مهم است٬ زیرا کنترل نویز اطراف شما به متمرکز ماندنتان کمک می‌کند.

با این حال این برنامه یک اشتراک پولی را نیز ارائه می‌کند. این اشتراک دسترسی به مدیتیشن‌های جدید در هر روز٬ دوره‌های مدیتیشن 10 و 30 روزه و همچنین دسترسی رایگان به کتابخوانه تمرینات را در اختیار شما می‌گذارد. اگر با خواب شبانه مشکل دارید٬ با ثبت در این بخش اشتراکی می‌توانید از یک حالت شبانه‌ی ویژه استفاده کنید.

این برنامه 914 مدیتیشن مخصوص خواب را از بیش از 500 مربی در اختیار شما قرار می‌دهد.

دانلود برای اندروید | آی او اس

4- Sleepfulness

بهترین اپلیکیشن های مدیتیشن برای استراحت و خواب

اغلب اپلیکیشن‌های آرامش ذهن روی مدیتیشن متمرکز هستند و تمرکز روی خواب در اولویت‌های بعدی آن‌هاست. اما همانطور که از نام اپلیکیشن Sleepfulness پیداست٬ این برنامه یک بخش کاملا مجزا را برای کمک به خواب شبانه‌ی بهتر شما در اختیار دارد. شما می‌توانید دسته‌بندی‌های مختلفی را در این بخش در اختیار داشته باشید که شامل «رفتن به رخت خواب»٬ «نمی‌توانم بخوابم»٬‌‌ «بیدار شدن» و «روز» است.

دانلود برای اندروید | آی او اس

5- Stop, Breathe & Thing

بهترین اپلیکیشن های مدیتیشن برای استراحت و خواب

Stop, Breathe & Think می‌تواند بخش آرامش زندگی شما را مدیریت کند. هدف این برنامه٬ یاد دادن مدیتیشن و آرامش ذهن به نوجوانان است و کاربران زیر 25 سال را در نظر گرفته است؛ گرچه کاربران تمام سنین می‌توانند از این برنامه استفاده کنند.

این برنامه 40 مدیتیشن رایگان را در اختیار شما قرار می‌دهد و برای دسترسی به 100 مدیتیشن دیگر٬ باید یک اشتراک پولی باز کنید.

دانلود برای اندروید | آی او اس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. استراحتم مگه اپیکشن میخاد

  2. خوب چه کاری مگه دیوونه شدیم