رمز دوم یکبار مصرف کارت ‌های بانکی

اجرای طرح رمز دوم یکبار مصرف کارت ‌های بانکی به زمان دیگری موکول شد

طرح رمز دوم یکبار مصرف کارت ‌های بانکی که مقرر شده بود از ابتدای خردادماه سال 98 اجرا شود، به زمان دیگری موکول شد. در ادامه دلیل این تاخیر را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بانک مرکزی با هدف جلوگیری از کلاهبرداری‌های حوزه پرداخت اینترنتی (فیشینگ) از سال گذشته به تمامی بانک‌ها بخشنامه‌ای را ابلاغ کرد تا بر اساس آن زیرساخت‌های مورد نیاز برای اجرای طرح رمز دوم یکبار مصرف کارت ‌های بانکی را تهیه کنند. به این ترتیب قرار شد از ابتدای خردادماه سال 98 رمز‌های دوم ایستا (دائمی) باطل شود و مشترکان نسبت به دریافت رمز دوم یکبار مصرف اقدام کنند، اما خبرها از به تعویق افتادن این طرح حکایت دارد.

دلیل توقف طرح رمز دوم یکبار مصرف کارت ‌های بانکی

بررسی‌ها نشان می‌دهد اجرای طرح رمز دوم یکبار کارت بانکی به دلیل تغییر روش دریافت رمز دوم یکبار مصرف به تعویق افتاده است؛‌ به بیانی دیگر بانک مرکزی قصد داشت رمزهای دوم یکبار مصرف را به واسطه اپلکیشن‌های بانکی در اختیار مردم قرار دهد، اما به دلیل مشکلاتی که کاربران گوشی های آیفون با اپلیکیشن‌های ایرانی دارند، اجرای این طرح به زمان دیگری موکول شده است.

از این رو نظام بانکی کشور تصمیم بر آن دارد تا روش دیگری را برای اپلیکیشن‌های بانکی در نظر بگیرد و در حال حاضر بهترین روش همان استفاده از پیامک است. البته بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود 70 درصد از مشترکان نظام بانکی کشور شماره موبایل خود به صورت صحیح در اطلاعات هویتی خود در بانک‌ها درج نکرده‌اند. از این رو تا ساماندهی شماره‌های تلفن همراه همچنان اجرای این طرح با تاخیر مواجه خواهد بود.

دانلود اپلیکیشن دریافت رمز دوم یکبار مصرف یا پویا برای سایر بانک ها

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ببین این آیفون همیشه مشکل ساز بوده واسه ما