میکرو اس دی 1 ترابایتی سن دیسک

کارت حافظه میکرو اس دی 1 ترابایتی سن دیسک با قیمتی بسیار بالا عرضه شد

کارت حافظه میکرو اس دی 1 ترابایتی سن دیسک مشکل کمبود فضای ذخیره‌سازی تمامی گجت‌های هوشمند را در ابعادی بسیار کوچک برطرف کرده است. البته برای خرید کارت حافظه 1 ترابایتی سن دیسک باید هزینه زیادی پرداخت کنید!

میکرو اس دی 1 ترابایتی سن دیسک اولین کارت حافظه دنیا با این حجم ذخیره‌سازی داده محسوب می‌شود. می‌توان آن را با رفتن به وب سایت Amazon یا وب سایت شرکت SanDisk به قیمت 450 دلار خریداری کرد. قیمت محصول در آمازون انگلستان و آلمان به ترتیب 454 پوند و 523 یوررو اعلام شده است.

مشخصات کارت حافظه میکرو اس دی 1 ترابایتی سن دیسک

برای مقایسه باید بدانید اولین کارت حافظه میکرو اس دی 512 گیگابایتی شرکت به عنوان اولین نمونه‌های کارت حافظه‌های نیم ترابایتی، در نیمه سال 2018 به قیمت 350 دلار معرفی شد، اما اکنون می‌توان آن را به قیمت 100 دلاری خریداری کرد. به همین دلیل انتظار داریم قیمت گزاف میکرو اس دی 1 ترابایتی سن دیسک نیز به مرور زمان کاهش پیدا کند. هر چه باشد، این اولین فضای ذخیره‌سازی 1 ترابایتی دارای این ابعاد بسیار کوچک است! گذر زمان، به کاهش قیمت کارت‌های حافظه کوچکتر نیز منجر خواهد شد.

میکرو اس دی 1 ترابایتی سن دیسک مبتنی بر UHS-I U3 و V30 است، در نتیجه قادر به ضبط مستقیم ویدیوهای 4K روی آن خواهید بود. داشتن سرعت خواندن و نوشتن 90 مگابایت بر ثانیه و 60 مگابایت بر ثانیه از دیگر ویژگی‌های آن به شمار می‌روند. به منظور استفاده در اپلیکیشن‌ها، به خاطر امتیاز A2 کارت حافظه در این بخش، مشکلی نخواهید داشت. این امتیاز کاربر را از پشتیبانی از 4 هزار عملیات ورودی / خروجی تصادفی برای خواندن و 2 هزار عملیات تصادفی برای نوشتن خاطر جمع می‌کند.

اگر به سرعت بیشتری نیاز دارید، باید منتظر عرضه نسخه پرو میکرو اس دی 1 ترابایتی سن دیسک بمانید. در این مدل همچنان مبتنی بر UHS-I U3 و V30 بوده و دارای امتیاز A2 از نظر تعداد عملیات‌های ورودی / خروجی است، با این تفاوت که سرعت خواندن و نوشتن در آن به ترتیب به 170 مگابایت بر ثانیه و 9 مگابایت بر ثانیه رسیده است. قیمت این مدل هنوز مشخص نیست، اما قطعا فضایی‌تر از مدل پایه کارت حافظه 1 ترابایتی سن دیسک خواهد بود!

هر دو کارت حافظه در برابر دما، آب، شوک و اشعه ایکس مقاوم هستند. نکته خوشحال‌کننده اینجاست که تمامی گوشی های پشتیبانی‌کننده از کارت‌های حافظه نیم ترابایتی، باید به طور پیش‌فرض قادر به پشتیبانی از دو میکرو اس دی 1 ترابایتی سن دیسک نیز باشند، چرا که از همان استاندارد XC در آن‌ها استفاده شده است.

گفتنی است پیش‌تر، اولین کارت حافظه اس دی دنیا با ظرفیت 1 ترابایت به دست شرکت Lexar معرفی شده بود،‌ اما سن دیسک موفق به توسعه اولین میکرو اس دی دارای همین میزان ظرفیت شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اوهیک ما گوشیمون بیشتر 120 تا ساپورت نمیکنه