اینفلوئنسر در شبکه های اجتماعی

6 روش برای افزایش جذابیت استوری های اینستاگرام

اگر تصور می‌کنید مدتی است استوری های اینستاگرام شما تکراری شده‌اند، باید کمی ادویه به آن‌ها اضافه کنید! در این مطلب با 6 روش افزایش جذابیت پست های استوری اینستاگرام آشنا خواهیم شد.

تعداد کاربران فعال اینستاگرام مدت‌ها است مرز یک میلیارد نفر را رد کرده است. بر اساس ارزیابی‌ها، میزان فعالیت‌ کاربران این شبکه اجتماعی در بخش استوری، به مراتب بیشتر از فید اینستاگرام است. در هر صورت، با انتشار تعداد زیادی پست عادی در فید، با واکنش تند کاربران رو به رو خواهید شد، اما استوری آمده تا به شما امکان انتشار بی‌شمار پست موقتی بدهد!

اهمیت استوری های اینستاگرام برای اینفلوئنسرها

اینفلوئنسرها نیز امروز بخش قابل توجهی از تمرکزشان را روی استوری قرار داده‌اند، چرا که پست‌های قرار داده شده در این بخش، بازدید بیشتری در مقایسه با پست‌های فید دریافت می‌کنند. از طرفی اینستاگرام ابزارهای بسیار زیادی برای بخش Story از زمان معرفی آن ارائه کرده، به طوری که قابلیت‌های آن در مقایسه با بخش فید بسیار بیشتر است. در نتیجه دست کاربر برای سفارشی‌سازی پست‌ها پیش از انتشار باز خواهد بود.

اما چطور می‌توان به جذابیت استوری های اینستاگرام خود افزود؟ این یکی از اولین قدم‌هایی است که می‌توانید برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر در شبکه های اجتماعی بردارید.

1- طرح یک پرسش چند گزینه‌ای

یکی از قابلیت‌های جذاب اینستاگرام که زمان زیادی از معرفی آن نمی‌گذرد، امکان طرح یک پرسش از دنبال‌کنندگان است. طرح پرسش به دو شیوه صورت می‌گیرد. در روش اول یک سوال مطرح کرده و از فالوورها می‌خواهید به آن پاسخ بدهند. با توج به تنبل بودن کاربران به منظور تایپ، امکان مشارکت آن‌ها در این نوع نظرسنجی‌ها پایین است!

روش بهتر، مطرح کردن پرسش‌های چند گزینه‌ای است. به این روش می‌توان در استوری های اینستاگرام خود تعامل با دنبال‌کنندگان را افزایش داد. می‌توان کاری کرد هر کاربر بعد از انتخاب یکی از گزینه‌ها، پاسخ را نیز مشاهده کند. این کار به جذابیت استوری های اینستاگرام می‌افزاید. در یک ویجت، امکان مطرح کردن چند سوال وجود ندارد، اما می‌توان در یک صفحه، بیش از چند سوال چند گزینه‌ای قرار داد.

استوری، کاربران شرکت‌کننده و گزینه انتخاب شده توسط هر یک را به شما نشان می‌دهد، به همین دلیل می‌توان به آن‌ها پیام داد و درباره علت گزینه انتخاب شده به بحث پرداخت! برای افزایش تعامل با دیگران به واسطه استوری های اینستاگرام این یکی از بهترین روش‌ها است. علت تاثیر بالای آن، آسوده بودن دریافت پاسخ از کاربران در قالب یک لمس ساده برای مشخص کرده یک گزینه است.

به منظور طرح سوال چند گزینه‌ای، وارد بخش استوری شده و تصویر یا رنگی را به منظور پس‌زمینه انتخاب کنید. سپس روی دکمه استیکرها در بالا ضربه بزنید. در ادامه گزینه Quiz Widget را انتخاب کرده و سوال و همچنین گزینه‌ها را مشخص کنید.

2- درخواست از دیگران برای پرسش از شما

استوری های اینستاگرام

حین استفاده از ویجت Q&A، عکس زمان قرار دادن یک ویجت Quiz Widget عمل خواهید کرد. در این روش از دنبال‌کنندگان خود درخواست می‌کنید سوالی از شما بپرسند. این ویجت دارای یک عنوان بوده و در زیر آن جعبه متنی برای نوشتن سوال وجود دارد. استوری، کاربران شرکت‌کننده و پرسش‌های هر یک را به شما نمایش خواهد داد. می‌توان از طریق ارسال یک پیغام خصوصی به هر کاربر، به پرسش‌ وی پاسخ داد، اما برای افزایش جذابیت و سطح تعامل با کاربران در استوری های اینستاگرام بهتر است هر سوال را همراه با پاسخ آن، در قالب یک استوری جداگانه، منتشر کنید.

به منظور افزودن یک استیکر Q&A، وارد بخش استوری شده و پس‌زمینه را مشخص کنید. سپس وارد قسمت استیکرها شده و ویجت Questions را برگزینید. عنوان ویجت به صورت پیش‌فرض عبارت “Ask Me a Question” (از من سوالی بپرسید) است. پیش از انتشار استوری، می‌توانید با لمس این عنوان، متن را تغییر بدهید. به منظور دیدن سوالات وارد استوری اولیه حاوی ویجت Q&A شده و در بین سوالاتی که به صورت افقی ردیف شده‌اند اسکرول کنید. برای پاسخ به هر یک گزینه Reply را لمس کنید.

در صورت تمایل به اشتراک‌گذاری هر سوال همراه با پاسخ شما به آن گزینه Share Response را برگزینید. برای پاسخ به صورت پیام خصوصی باید گزینه Send Message را انتخاب کنید.

3- ایجاد یک نظرسنجی

استوری های اینستاگرام

یکی دیگر از روش‌های پربازده به منظور افزایش تعامل با فالوورهای خود در استوری های اینستاگرام ایجاد یک نظرسنجی است. در ویجت نظرسنجی استوری اینستاگرام تنها امکان قرار دادن دو گزینه وجود خواهد داشت، به همین دلیل کاربران اغلب از آن به منظور دریافت «بله» یا «خیر» از دیگران درباره یک سوال خاص، استفاده می‌کنند. موارد استفاده بسیار زیادی می‌توان برای استیکر نظرسنجی استوری اینستاگرام مطرح کرد. انتخاب از بین دو مکان دیدنی برای رفتن، انتخاب از میان دو خوراکی برای خوردن یا دریافت نظر دنبال‌کنندگان برای خرید یک گوشی از میان دو گزینه موجود، نمونه‌هایی از این کاربرد محسوب می‌شوند!

برای ایجاد یک نظرسنجی در استوری های اینستاگرام مجددا بعد از انتخاب پس‌زمینه، وارد قسمت استیکرها شوید. گزینه Poll را انتخاب کرده و سپس سوال و هر یک از دو گزینه را مشخص کنید. هر کاربر بعد از رای دادن به یکی از این گزینه‌ها، میزان مشارکت دیگران را خواهد دید. به عبارتی هر کاربر متوجه خواهد شد چند درصد فالوورهای شما به گزینه سمت راست و چند درصد به گزینه سمت چپ رای داده‌اند! در نهایت می‌توان نتیجه را نیز در قالب یک استوری جداگانه منتشر کرد.

4- افزودن موزیک به ویدیو

استوری های اینستاگرام

اگر تصور می‌کنید استوری های اینستاگرام شما بسیار خسته‌کننده شده و به تغییری اساسی نیاز دارند، می‌توانید از Instagram Music بهره ببرید. با استفاده از آن، قادر به دریافت فایل‌های موسیقی از منابع مختلفی همچون اسپاتیفای و یکپارچه کردن آن با ویدیوهای اینستاگرامی خود خواهید بود.

علاه بر امکان جستجوی دستی در بین موزیک‌ها، می‌توان در دسته‌بندی‌های مختلف به دنبال یک موسیقی مناسب بگردید. این دسته‌‌بندی‌ها بر اساس سبک‌های موسیقی، میزان محبوبیت و دیگر فاکتورها دسته‌بندی شده‌اند. از جمله جذاب‌ترین دسته‌بندی‌ها، حالت‌های روحی مختلف است. به این ترتیب می‌توان بر اساس مود کنونی خود، وارد یکی از دسته‌بندی‌های شاد، ناراحت، هیجان‌زده یا دیگر موارد شده و یک موسیقی با چنین درون مایه‌ای پیدا کرد! مجبور به قرار دادن کل موزیک نخواهید بود، چرا که ابزاری به منظور برش دادن قسمتی دلخواه از آن در اختیارتان قرار می‌گیرد.

برای بهره بردن از ابزار Instagram Music در استوری های اینستاگرام دو روش وجود دارد. می‌توان به روشی عادی، به عنوان یک استیکر اقدام به افزودن یک فایل موسیقی کرد. روش دوم، استفاده از حالت اختصاصی موزیک در صفحه استوری جدید است. این گزینه در چپ‌ترین قسمت صفحه قرار داشته و از طریق آن، امکان برش دادن بخشی از یک موزیک و سپس ضبط ویدیو به منظور همگام‌سازی آن‌ها در دسترس خواهد بود.

5- استفاده از سوپر زوم

یکی دیگ از افکت‌های متفاوت به منظور اضافه کردن ادویه به استوری های اینستاگرام خود Superzoom است. این بخش از گزینه‌های متعددی همچون Paparazzi ،Fire ،Bounce و TV Programme تشکیل شده و هر یک، دارای سبک پس‌زمینه منحصربه‌فرد خود است. برای بهره بردن از این قابلیت کافی است دوربین را به سمت یک سوژه مشخص بگیرید. Superzoom بقیه کار را برایتان انجام خواهد داد.

6- استفاده از بومرنگ

اگر تصور می‌کنید ویدیوهای عادی، نظر فالوورهای شما را جلب نمی‌کنند، یک مرتبه ویدیویی در حالت Boomerang در استوری به ثبت رسانده و میزان تعامل دنبال‌کنندگان در مقایسه با قبل را ارزیابی کنید. در این حالت، پخش ویدیو به صورت سر و ته و تکراری صورت گرفته و جلوه خاصی به صحنه می‌بخشد. بهترین زمان استفاده از حالت فیلم برداری بومرنگ، گرفتن فیلم از صحنه‌های اکشن حاوی لحظات هیجانی کوتاه همچون شیرجه زدن در یک استخر است.

برای ایجاد یک ویدیوی بومرنگ، بعد از وارد شدن به بخش Story، تا رسیدن به تب Boomerang به سمت چپ اسکرول کنید. سپس به وسیله لمس دکمه ضبط ویدیویی کوتاه بگیرید. نرم افزار، افکت یاد شده را به ویدیو اضافه خواهد کرد. می‌توان پیش از انتشار، همچون ویدیوهای عادی، استیکر یا نوشته‌ای به آن اضافه کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خودمونم اینا رو می دونیم احتیاجی نیست که شما بگید