دوربین سلفی زیر صفحه نمایش اوپو

کدام برند نخستین گوشی با دوربین سلفی زیر صفحه نمایش را عرضه خواهد کرد؟

به تازگی دو کمپانی اوپو (OPPO) و شیائومی (Xiaomi)، نمونه‌‌ای از گوشی های خود را با دوربین سلفی زیر صفحه نمایش به تصویر کشیدند. این تکنولوژی، تازه‌ترین راهکار برای ساخت دیوایس‌های تمام صفحه است؛ اما در راه تجاری‌سازی آن چه موانعی وجود دارد؟

این روزها گوشی هوشمندی را که به معنای واقعی تمام صفحه باشد، نباید صرفا یک دستگاه‌ مفهومی بدانیم. در یکی دو سال اخیر، استفاده‌ی تولیدکنندگان از صفحه نمایش‌ ناچ استایل یا حفره‌دار را برای به حداکثر رساندن نسبت نمایشگر به بدنه، شاهد بودیم. سپس طراحی دوربین پاپ آپ به عنوان بهترین راهکار برای تمام صفحه کردن گوشی ها معرفی شد. اما تمام این تکنولوژی‌های نوظهور، در حال به تاریخ پیوستن هستند. حالا صنعت موبایل به دنبال بهره‌گیری تجاری از تکنولوژی دوربین زیر صفحه نمایش است. بسیاری بر این باورند که توسعه‌ی این فناوری، تمام صفحه بودن دستگاه‌ها را به سطح تازه‌ای ارتقا می‌دهد.

دوربین سلفی زیر صفحه نمایش اوپو

گوشی اوپو؛ مجهز به دوربین سلفی زیر نمایشگر

به دلیل ساختاری خاصی که پنل‌های آمولد (AMOLED) دارند، برخلاف LCD نیازی نیست که به نور پس زمینه تجهیز شوند. پس می‌توان با تکنولوژی پیشرفته، ضخامت آن‌ها را به حد کافی کاهش داد. وقتی که قابلیت انتقال نور این پنل‌ها به حد معینی برسد، نور عبوری از آن‌ها به اندازه‌ای خواهد بود که بتوان دوربین سلفی را زیر صفحه نمایش پنهان کرد.

البته درصد انتقال نور پنل، همواره برای سازندگان این قطعات دردسر بزرگی بوده است. حتی یک تولیدکننده‌ی صاحب‌نام OLED مانند سامسونگ هم در ساخت پنل آمولد با قابلیت انتقال نوری بالا، مشکلاتی را پیش‌رو دارد. به همین دلیل پنل‌های فعلی، حالت شفاف دارند؛ در واقع میزان عبوردهی نور در آن‌ها، فقط به اندازه‌ای است که سنسورهای اینفرارد یا مجاورت (proximity) کار کنند.

به هر حال شیائومی و اوپو نشان دادند که تکنولوژی دوربین سلفی زیر صفحه نمایش دست‌یافتنی است. البته این‌ها صرفا مدل‌های پروتوتایپ هستند و باید دید کدام کمپانی پیش از دیگران، یک گوشی هوشمند را با این ویژگی روانه بازار خواهد کرد.

گوشی شیائومی با دوربین سلفی زیر صفحه نمایش

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. بی شک سامسونگ این تکنولوژی رو به دنیا معرفی میکنه

  2. اینم از تغییرات امروزش میگم کارش درسته

  3. هرکی میگه سونی لایک کنه

  4. همه شون چینی هستن بدون شک

  5. نمیدونم کدوم کمپانی خواهد بود ولی به احتمال زیاد از سرزمین چین سرخواهد زد .چینیها تو یکی دو سال اخیر نشون داده اند که حاضر به ریسک بالا هستند