شبکه 6G

در کنار ٬5G سامسونگ روی شبکه 6G هم کار می‌کند

مرکز تحقیقاتی سامسونگ در کنار توسعه‌ی ٬5G یک تیم را برای فعالیت روی شبکه 6G در نظر گرفته است تا بتوانند ششمین نسل شبکه موبایلی را تا چند سال آینده در اختیار کاربران در سراسر جهان قرار دهند.

شبکه های 5G هنوز به طور کامل گسترش پیدا نکرده‌اند و تنها یکی دو نقطه در جهان با چنین تجهیزاتی وجود دارد. ضمن آنکه تنها چندین دیوایس گران قیمت است که به شما اجازه‌ی استفاده از این فناوری را می‌دهد. با این حال٬ به نظر می‌رسد سامسونگ یک گام فراتر رفته و مشغول کار روی ششمین نسل شبکه‌های موبایلی٬ شبکه 6G است.

تا عرضه شبکه 6G چند سال فاصله داریم

روز چهارشنبه سامسونگ رسما تایید کرد که پس از راه‌اندازی اولیه‌ی شبکه ٬5G تیم تحقیق ارتباطات راه دور خود را گسترش خواهد داد. این تیم که به تازگی تشکیل شده٬ مرکز تحقیقات ارتباطات پیشرفته نام دارد که تحت نظر شرکت سامسونگ ریسرچ فعالیت خواهد کرد و یکی از واحدهای سازمان اصلی تحقیق و توسعه‌ی سامسونگ در سئول است.

اما جدا از تحقیق روی شبکه 6G ٬ کمپانی سامسونگ ریسرج مسئول هوش مصنوعی و رباتیک سامسونگ نیز هست. به نظر می‌رسد سال‌ها طول خواهد کشید تا این شبکه در دسترس کاربران قرار گیرد. در واقع هنوز تا تبدیل شدن 5G به جریان اصلی شبکه‌ها نیز فاصله داریم٬ چه برسد به نسل آینده‌ی آن!