نجات زمین

جف بزوس: ایجاد سکونتگاه در فضا با هدف نجات زمین انجام می‌شود

جف بزوس با اشاره به اینکه ایجاد سکونتگاه در فضا در راستای نجات زمین انجام می‌شود گفت شرکت فضایی بلو اوریجین می‌تواند رویای دولت آمریکا مبنی بر بازگشت به ماه را تا سال 2024 محقق سازد.

جف بزوس، بنیان‌گذار شرکت فضایی بلو اوریجین در مراسم افتتاحیه کنفرانس Re:MARS که در لاس وگاس برگزار شد اعلام کرد این شرکت فضایی در اکتشافات فضایی آتی نقش بزرگی را خواهد داشت. گفتنی است مدتی قبلی جف بزوس فرودگر قمری بلومون (Blue Moon) را که برای سفر به ماه طراحی شده است به صورت رسمی معرفی کرد. به گفته جف بزوس این فرودگر نقش اصلی در ماموریت‌های فضایی که در آینده بر روی سطح ماه انجام می‌شود، ایفا خواهد کرد.

طبق اعلام رسمی شرکت بلو اوریجین، دولت آمریکا به کمک این شرکت می‌تواند رویای بازگشت به ماه را تا سال 2024 محقق سازد. این شرکت فضایی قصد دارد بر روی سطح ماه زیرساخت‌هایی را ایجاد کند تا مکان مناسبی برای فعالیت کارآفرینان و توسعه کسب‌وکارهای فضایی فراهم شود. جف بزوس نیز پیرو همین اعلام رسمی شرکت خود عنوان کرد ما شرایطی را باید فراهم کنیم تا امکان استفاده از منابع انرژی ماه فراهم شود؛ زیرا در آینده با اتمام منابع به چنین اقدامی نیاز خواهیم داشت و به دلیل اینکه ماه گرانش‌ پایین‌تری دارد، برای استخراج مواد به انرژی حدود 24 برابر کمتری نسبت به زمین نیاز خواهیم داشت.

سکونت در فضا با هدف نجات زمین

نجات زمین

در این مراسم یک فعال حوزه حقوق حیوانات از جف بزوس درخواست کرد تا هدف خود را از بازگشت به ماه توضیح دهد که وی در این خصوص گفت ما بر این باوریم سفر به فضا باعث نجات زمین می‌شود. در واقع ما می‌خواهیم در فضا تمدن بشری را توسعه دهیم که البته نوادگان ما و نوادگان آنها این رویا را محقق خواهند کرد؛ چراکه این نسل نمی‌تواند چنین رویایی را تحقق بخشد، اما ما به انتقال صنایع سنگین از فضا به زمین نیاز داریم. بنیان‌گذار شرکت فضایی بلو اوریجین تاکید کرد ما برای اکتشافات فضایی به توسعه زیرساخت‌هایی نیاز داریم که این شرکت فضایی آنها را ایجاد خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. براووو بسیار عالى با آرزوى موفقیت!!
    🙂