تست باتری سونی اکسپریا 1

نتیجه اولین تست باتری سونی اکسپریا 1 منتشر شد

سونی اکسپریا 1 (Sony Xperia 1) پرچمدار بلند قامت ژاپنی در سال 2019 است. به تازگی نتیجه تست باتری سونی اکسپریا 1 منتشر شده که به کاربران نیازمند به گوشی هوشمندی با دوام باتری بالا، دید خوبی درباره پرچمدار سونی می‌دهد.

سونی اکسپریا 1 یک گوشی منحصربه‌فرد است؛ نمایشگر امولد دارای رزولوشن 4K و نسبت ابعاد تصویر 21:9 را در هیچ گوشی هوشمند دیگری پیدا نخواهید کرد. تعداد گوشی های مجهز به نمایشگر 4K انگشت شمار است. از طرفی کمتر گوشی درازی همچون سونی اکسپریا 1 نیز در بازار پیدا خواهید کرد!

قدرت گرفتن از تراشه اسنپدراگون 855 سبب می‌شود گوشی در دسته‌بندی پرچمداران قرار بگیرد. ماژول دوربین در مقایسه با مدل‌های بالارده قبلی تغییرات فراوانی داشته و سخت افزار دستگاه با هدف جلب توجه گیمرها بهینه شده است. حال که پرچمدار 2019 سونی از همه نظر در وضعیت مناسبی قرار دارد، بهتر است به تست باتری سونی اکسپریا 1 بپردازیم. آیا می‌توان از این همه قابلیت بدون دغدغه از خاموش شدن گوشی استفاده کرد؟

تست باتری سونی اکسپریا 1 (Sony Xperia 1)

در تست باتری سونی اکسپریا 1 روشنایی نمایشگر روی 200 نیتس قرار داشته و یک اسکریپت تحت وب استاندارد که برای ارزیابی دوام باتری تمامی گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد، روی آن اجرا شد. متاسفانه نتیجه چنگی به دل نمی‌زند. دوام باتری سونی اکسپریا 1 چندان خوب نیست، هر چند نمی‌توان آن را نامناسب و آزاردهنده دانست. این گوشی از نظر دوام باتری پایین‌تر از پرچمدارانی همچون گلکسی اس 10 پلاس سامسونگ، ال جی جی 8 و وان پلاس 7 پرو قرار می‌گیرد.

تست باتری سونی اکسپریا 1

این نتیجه دور از انتظار نبود. طی سال‌های اخیر، پرچمداران سونی از نظر دوام باتری جزو ضعیف‌ترین‌ها شناخته شده‌اند. اصلی‌ترین دلیل این اتفاق را می‌توان به کار بردن پک‌های باتری دارای ظرفیت پایین در محصولات شرکت ژاپنی عنوان کرد.

البته نباید از نقاط قوت سونی اکسپریا 1 (Sony Xperia 1) در بخش باتری غافل شد. بهینه‌سازی‌های نرم افزاری سونی سبب شد طی اولین تست باتری سونی اکسپریا 1، این گوشی طی شب (قرارگیری گوشی در حالت آماده به کار) تنها 2 درصد شارژ از دست بدهد که کمتر از مصرف شبانه بسیاری از گوشی های هوشمند است. در نتیجه، اگر جزو کاربرانی که مدام گوشی هوشمند خود را چک می‌کنند نیستید، می‌توانید انتظارات بالایی از دوام باتری پرچمدار سال 2019 سونی داشته باشید.

اما بعد از صفر شدن ذخیره باتری، شارژ شدن کامل آن چقدر زمان خواهد برد؟ همانند سایر پرچمداران 2019، اکسپریا 1 نیز از سیستم شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. خوشبختانه در جعبه این گوشی به صورت پیش‌فرض یک شارژر سریع پیدا خواهید کرد. به لطف آن، طی کمتر از دو ساعت (112 دقیق)، باتری را از 0 تا 100 درصد شارژ خواهید کرد. این سرعت شارژ معقول است و نباید آن را با وان پلاس 7 پرو، که شارژ کامل آن 76 دقیقه زمان می‌برد مقایسه کرد، وگرنه از سرعت شارژ گوشی هوشمند خود ناامید خواهیم شد!

تست باتری سونی اکسپریا 1

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. واقعا موقع نوشتن این مطالب به مشخصات گوشیا توجه نمیکنید چرا یا اینکه طرف میگیرین
    اس ۱۰ با باطری ۴۰۰۰ میلی امپریش ۵۰ دیقه بیشتر کار کرده
    خب سونی هم ۳۳۰۰ میلی امپر هستش وقتی نزدیک هزار میلی امپر تفاوت هست ، نباید ۵۰ دیقه تفاوت باشه؟؟؟؟
    تازه کیفیت و رزولوشن سونی بیشتر از سامسونگه
    فقط سونی
    مستطیل
    اصالت رو دوباره حفظ کرده
    عشقه دیگه

  2. تو جعبه هم شارژر سریع UCH32C رو داره با کابل UcB24 که دو سرش هم Type C هس. دم سونی گرم.

  3. چرا انقد جو میدی نویسنده محترم… !!!
    گلکسی S10 Plus هم فقط ۴۹ دقیقه بیشتر از اکسپریا 1 بود… .
    در حالی که باتریش 4100 میلی آمپره و اکسپریا وان،3300 میلی آمپر… .
    گوشی سامسونگ کیفیتش،QHD هست و گوشی سونی UHD… .
    یخورده تو ذهنت دو دو تا چهار تا کنی میفهمی چی میگم… :///

  4. نمایشگر P OLED الجی هس با تکنولوژی Triluminos سونی و پردازنده X1 سونی که هیچ گوشی دیگه ای همچین تکنولوژی نداره درمورد عمر باتریش هم بد نیست در کل.

  5. امیدوارم این برند محبوب برگرده

  6. اصلا اینجور نیست من هنوز بهش امیدوارم

  7. ب نسبت تقریبا خوبه