مرورگر گوگل کروم اندروید

مرورگر گوگل کروم اندروید رکوردی خارق‌العاده ثبت کرد

تعداد دفعات نصب مرورگر گوگل کروم اندروید به مرزی باورنکردنی رسید. این موضوع نشان می‌دهد گوگل کروم اکنون پرطرفدارترین مرورگر اندرویدی است.

مرورگر گوگل کروم اندروید چندی پیش مرز 5 میلیارد نصب را در گوگل پلی استور پشت سر گذاشت. کمتر نرم افزار اندرویدی تاکنون حتی به این مرز کمی نزدیک شده است! به طور طبیعی، اپلیکیشن‌های دارای بیشترین تعداد نصب در گوگل پلی استور، همواره متعلق به اکوسیستم خود گوگل بوده‌اند و نسخه اندرویدی مرورگر کروم نیز از این موضوع مستثنی نیست.

چند ماه پیش، سایر نرم افزارهای گوگل همچون گوگل مپس، یوتیوب، جیمیل و گوگل سرچ به رکورد مشابهی دست پیدا کردند. نکته اینجاست که شمردن تعداد دفعات نصب یک اپلیکیشن معیار خوبی نیست. این موضوع درباره برنامه‌های اندرویدی متعلق به اکوسیستم گوگل اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، چرا که بیشتر آن‌ها به صورت پیش‌فرض روی گوشی های هوشمند نصب هستند. به عبارتی کاربران در نصب آن‌ها دخالتی نداشته و برای این کار تصمیم نگرفته‌اند، به همین دلیل نمی‌توان رد کردن مرز 5 میلیارد نصب توسط مرورگر گوگل کروم اندروید یا دیگر برنامه‌های گوگل را معیاری برای اندازه‌گیری میزان موفقیت آن‌ها تلقی کرد.

محبوبیت مرورگر گوگل کروم اندروید باز هم افزایش می‌یابد

مرورگر گوگل کروم اندروید

با این حال، گوگل کروم یکی از پراستفاده‌ترین مرورگرهای اندرویدی است و کمتر کاربری مرورگرهای دیگر را به آن ترجیح می‌دهد. طی چند آپدیت اخیر قابلیت‌های متعددی به آن افزوده شده که نیاز به نصب اپلیکیشن‌های جانبی به منظور گشت و گذار در وب را کمتر می‌کند. به عنوان نمونه نسخه 75 گوگل کروم اندروید مجهز به دو ویژگی بسیار کاربردی است. همچنین اعلام شد قابلیت تصویر در تصویر به مرورگر گوگل کروم اندروید می‌آید.

برای کاربران کنجکاو و ماجراجو، پیشنهاد ویژه‌ای داریم. گوگل مدتی است نسخه بتای مرورگر گوگل کروم اندروید را در فروشگاه نرم افزاری پلتفرم اندروید قرار می‌دهد. این برنامه با رفتن به آدرس Chrome Beta قابل دریافت است. با نصب آن می‌توانید از قابلیت‌هایی که در حالت بتا قرار داشته و به دلیل ناپایدار بودن، هنوز به نسخه پایدار برنامه راه پیدا نکرده‌اند، استفاده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*