دوربین زیر نمایشگر هواوی

رابط کاربری هواوی برای دوربین زیر صفحه نمایش ثبت اختراع شد

کمپانی اوپو اخیرا در MWC شانگهای، از تکنولوژی دوربین سلفی زیر نمایشگر پرده‌برداری کرد. این در حالیست که می‌دانیم ویوو و شیائومی هم نمونه‌های اولیه‌ای دارند. حالا از پتنت رابط کاربری هواوی می‌توان دریافت که یک کمپانی چینی دیگر نیز در حال پیوستن به این جمع است.

اطلاعات موجود در این پتنت، چگونگی استفاده از فضای روی دوربین را نشان می‌دهد و ظاهرا در رابط کاربری هواوی ، راهکارهای بسیاری برای این منظور پیش‌بینی شده است. در یکی از عکس‌ها می‌بینیم که هنگام مکالمه، زمان در آن قسمت از صفحه به نمایش در می‌آید. اما یک عکس دیگر، حالت تنظیم شده‌ی دوربین را نشان می‌دهد (که در اینجا AI Mode است). همچنین هنگام خروج از اپلیکیشن تماس تلفنی هم، اطلاعاتی را به زبان چینی در آن بخش می‌توان دید.

چیز دیگری که در این تصاویر جلب توجه می‌کند، موقعیت دوربین است. اوپو دوربین زیر صفحه نمایش محصولش را در مرکز بخش فوقانی پنل، تعبیه کرده بود؛ اما هواوی به گنجاندن آن در گوشه سمت چپ می‌اندیشد؛ همان جایی که حفره‌ی نمایشگر در گوشی های آنر ویو 20 و نوا 5 آی قرار دارد.

هنوز نمی‌دانیم پتنت شدن رابط کاربری هواوی به این معناست که کمپانی چینی روی ساخت چنین گوشی هوشمندی کار می‌کند، یا تنها قصدش حفاظت از یک ایده در مقابل رقبا بوده است. اما شواهد نشان می‌دهند که بازار موبایل، برای پذیرایی از فناوری دوربین زیر نمایشگر بی‌تابی می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. از تحریم ها جون سالم ک بدر برد

  2. ینی فرق داره واسه هر گوشی ؟؟؟

  3. مگه چند تا گوشی داره زیر صفحه داشته باشه