بازی های اینترنتی ویندوز

مایکروسافت بازی های اینترنتی ویندوز را حذف می‌کند

بازی‌های از پیش نصب شده جزئی جداناپذیر از ویندور در چند دهه اخیر بودند و هر نسخه از سیستم عامل ویندوز با چند بازی عرضه می‌شود. اما ردموندی‌ها اخیرا به این نتیجه رسیدند که شماری از این بازی‌ها بایستی کنار روند و بازی های اینترنتی ویندوز را حذف خواهند کرد.

یکی از ویژگی‌های سیستم‌ عامل‌های ویندوز همان بازی‌های از پیش نصب شده هستند که گاهی اوقات می‌توانند موجبات سرگرمی کاربران را فراهم کنند. اما به تازگی خبری مبنی بر تصمیم مایکروسافت برای حذف بازی های اینترنتی ویندوز منتشر شده که شامل بازی‌های Backgammon ،Checkers ،Hearts ،Reversi ،Spades و MSN Go می‌شود. این بازی‌های ویندوزی از 31 جولای 2019 برای کاربران بازمانده ویندوز  ME و ویندوز XP و از 22 جولای 2020 نیز برای کاربران ویندوز 7 غیرقابل دسترس خواهند شد.

مایکروسافت در این باره اظهار داشت:

گرفتن چنین تصمیم سختی برایمان بسیار اندوهناک است. هرچند زمانش فرا رسیده تا همگام با شرکای نرم افزاری و سخت‌ افزاریمان، سرمایه خود را روی فناوری‌های جدید صرف کنیم.

افراد زیادی به این بازی‌ها علاقه داشته و ممکن است دلتنگشان شوند. البته این بازی‌ها هرچند سرگرم کننده بودند، اما بازی‌های دیگری نیز برای انتخاب وجود دارد. گرچه اگر با این بازی‌ها، همچون بازی Hearts بزرگ شده‌اید، آنگاه قطعا دلتنگ آن خواهید شد.