گوشی هوشمند منعطف ال جی

پتنت‌ جدیدی از گوشی هوشمند منعطف ال جی منتشر شد

پتنت‌‌ جدیدی از گوشی هوشمند منعطف ال جی فاش شده است که نشان می‌دهد این گوشی علاوه بر داشتن نمایشگری انعطاف پذیر، یک صفحه نمایش ثانویه نیز خواهد داشت.

دنیای گوشی های منعطف هنوز جای پیشرفت بسیار زیادی دارد. بعد از حدود هشت سال انتظار برای رونمایی اولین گجت‌های مجهز به نمایشگر انعطاف پذیر یعنی سامسونگ گلکسی فولد و هواوی میت ایکس، هنوز امکان خرید آن‌ها وجود ندارد، به این معنی که این تکنولوژی هنوز به بلوغ نرسیده است. البته این موضوع سبب نشده شرکت‌های مختلف حوزه فناوری از ایده‌پردازی در زمینه طراحی و تولید گجت‌های منعطف دست بردارند. یکی از این شرکت‌ها ال جی است.

پاسخ ال جی به گوشی‌های دارای نمایشگر انعطاف پذیر سامسونگ و هواوی، گوشی مجهز به نمایشگر ثانویه ال جی وی 50 بود! اگرچه این شرکت هنوز هیچ گوشی منعطفی حتی در حد نمونه اولیه معرفی نکرده، اما از سال 2013 برای آن برنامه‌ریزی کرده است. از آن زمان تا امروز، تعدادی پتنت در حوزه گوشی‌های هوشمند منعطف از سوی ال جی به ثبت رسیده است، هر چند تا امروز، هیچ کدام تبدیل به محصولی قابل لمس نشده‌اند.

تصویر شماتیک گوشی هوشمند منعطف ال جی

گوشی هوشمند منعطف ال جی

البته ال جی، سال گذشته به وسیله معرفی یک تلویزیون منعطف 65 اینچی همه نگاه‌ها را به خود خیره نگه داشت. همچنین گفته می‌شود این شرکت، مسئولیت تولید نمایشگرهای انعطاف پذیر اولد برای اولین گوشی منعطف اپل در سال 2020 را بر عهده گرفته است، به همین دلیل در حوزه گجت‌های منعطف، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. می‌‌توان پیش‌بینی کرد ال جی هم‌اکنون یک گوشی هوشمند انعطاف پذیر در دست توسعه دارد، اما با درس گرفتن از شکست‌های متعدد هواوی میت ایکس و سامسونگ گلکسی فولد، معرفی آن را به تعویق انداخته تا تست‌های بیشتری روی آن انجام بدهد.

مشاهده پتنتی دیگر درباره یک گوشی هوشمند منعطف ال جی ، احتمال در دست توسعه بودن چنین دستگاهی را تقویت می‌کند. نکته جالب درباره این گوشی، داشتن صفحه نمایشی منعطف در کنار یک نمایشگر ثانویه جداگانه است. این صفحه نمایش جداگانه ما را به یاد ال جی وی 50 می‌اندازد. به این ترتیب بعد از باز کردن تای دستگاه و در ادامه اتصال نمایشگر ثانویه، پنلی بزرگ و سه تکه به صورت یکپارچه رو به رویمان قرار خواهد کرد.

گوشی هوشمند منعطف ال جی

یکی از نکات جالب درباره این گوشی تاشو ال جی عدم وجود هر گونه حفره روی آن است. به عبارتی روی بدنه این گوشی درگاه یو اس بی و درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری دیده نمی‌شود. به این ترتیب شارژ دستگاه تنها به صورت وایرلس امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین هیچ دوربین سلفی روی بدنه دیده نشده و خبری از اسکنر اثر انگشت نیست. می‌توان پیش‌بینی کرد هر دو عنصر زیر نمایشگر قرار گرفته‌اند. استفاده از اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر اتفاق تازه‌ای نیست، اما دوربین زیر صفحه نمایش، هنوز در حد ایده باقی مانده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*