206 اس دی

مدیرعامل سابق ایران خودرو: هزینه 250 میلیون دلاری صندوق 206 اس دی کذب است

مدیرعامل پیشین گروه خودروسازی ایران خودرو گفت خبر مربوط به هزینه 250 میلیون دلاری برای طراحی صندوق پژو 206 اس دی کذب است و برای این طراحی فقط 12 میلیارد تومان هزینه شده است.

طی روزهای گذشته پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس اعلام کرد برای طراحی صندوق خودرو پژو 206 صندوق دار حدود 250 میلیون دلار هزینه شده است که این موضوع حواشی زیادی را به همراه داشت. در همین رابطه منوچهر منطقی، مدیرعامل اسبق ایران خودرو این گفته را کذب دانست و اعلام کرد برای طراحی صندوق پژو 206 صندوق دار فقط 12 میلیارد تومان هزینه شده است و افراد سیاسی نباید در مسائل فنی ورود پیدا کنند.

جزئیات هزینه صندوق پژو 206 اس دی

مدیرعامل اسبق ایران خودرو در ادامه تاکید کرد با انتشار چنین خبرهایی بسیاری از مردم بر این باورند که تولید چند قطعه مربوط به صندوق یک خودرو هزینه 250 میلیون دلاری را به همراه داشته که این باور اشتباه است؛ زیرا نکته مهم این است که برای صندوق جدید باید طراحی، ساخت تجهیزات و ایجاد خط تولید نیز مورد توجه قرار بگیرد. هنگامی که طراحی می‌کنید و قصد دارید به استانداردهای بین‌المللی برسید، باید مدل‌هایی را بسازید، برای آن هزینه‌هایی بپردازید و اگر قصد تولید آن را دارید، می‌بایست برای تهیه قالب‌ها و ساخت خط تولید نیز هزینه‌هایی را متحمل شوید.

منوچهر منطقی در ادامه افزود اینکه بخواهیم 250 میلیون دلار را برای طراحی یک صندوق در نظر بگیریم باید بگوییم این تصور بسیار اشتباه است. وی خاطرنشان کرد برای طراحی صندوق 206 اس دی فقط 12 میلیون دلار هزینه شده است که در آن زمان مبلغ ریالی آن 12 میلیارد تومان بود. مدیرعامل اسبق ایران خودرو در پایان تاکید کرد:

افراد سیاسی نباید در موضوعات فنی ورود کنند؛ زیرا مهندسان مجرب کشور روی این مسائل کار کردند تا یک برند ملی داشته باشیم و نباید آن را زیر سوال ببریم. افراد زمانی که به دنبال اظهارنظر هستند باید از موضوع آگاه باشند و بدانند درباره کدام موضوع می‌خواهند اظهارنظر کنند.