اینستاگرام

امکان گزارش محتوای ناصحیح و کذب در اینستاگرام فراهم شد

اینستاگرام قدم جدیدی در راستای مبارزه با محتواهای کذب برداشت. امکان گزارش محتوای ناصحیح و کذب در اینستاگرام به این پلتفرم اجازه می‌دهد به کمک کاربران، از فراگیر شدن پست‌های در بر دارنده اخبار یا مطالب ناصحیح جلوگیری کند.

شبکه‌های اجتماعی با وجود فراهم کردن امکان برقراری ارتباط بین گروه‌های دوستان و همچنین خانوادگی به صورت دائمی، دارای معایب خاص خود هستند. به عنوان نمونه، یک کاربر مالک صفحه‌ای پربیننده در یک شبکه اجتماعی محبوب همچون اینستاگرام، فیس بوک یا توییتر می‌تواند با سو استفاده از ظرفیت در اختیار خود، مطالب یا اخبار غلط را به خورد دیگران بدهد. بسته به تعداد کاربران بازدیدکننده، ممکن است این مطلب با وجود غلط بودن، بین گستره‌ای از افراد دیگر نیز شایع شود. امکان گزارش محتوای ناصحیح و کذب در اینستاگرام برای رفع این مشکل فراهم شده است.

از چند روز پیش، اینستاگرام به کاربران اجازه می‌دهد محتواهایی که به عقیده آن‌ها صحت ندارند را گزارش کنند. این شبکه اجتماعی، با استفاده از سیگنال‌های ارسال شده توسط کاربران بهتر به محتواهای ناصحیح منتشر شده در پلتفرمش پی برده و از آن مهمتر، هوش مصنوعی خود را به منظور یافتن دقیقتر مطالب کذب پرورش خواهد داد.

گزارش محتوای ناصحیح اینستاگرام

گزارش محتوای ناصحیح توسط کاربران تنها یکی از روش‌های یافتن این دسته مطالب در اینستاگرام است و این شبکه اجتماعی برای داشتن قضاوتی دقیق، به فاکتورهای دیگری نیز تکیه خواهد کرد. به عنوان نمونه می‌توان به ارزیابی تاریخ انتشار آن پست و بررسی رفتار قبلی صفحه منتشرکننده اشاره کرد. به این ترتیب نیاز یا عدم نیاز به بازخوانی مطلب توسط یک فرد یا برنامه هوشمند مشخص می‌شود.

روش گزارش محتوای ناصحیح در اینستاگرام

برای گزارش محتوای ناصحیح در اینستاگرام کافی است سه نقطه قرار گرفته در گوشه بالا و سمت راست پست مورد نظر را لمس کرده و بعد از لمس گزینه “it’s inappropriate”، گزینه “false information” را انتخاب کنید. اگر محتوا واقعا کذب باشد، اینستاگرام آن را حذف نخواهد کرد، اما از این پس، دیگر در تب اکسپلورر نمایش داده نشده و در صفحه‌های مربوط به هشتگ‌های افزوده شده برای آن ظاهر نخواهد شد. نکته مهم اینجاست که کاربر منتشرکننده، در صورت مشخص شدن نیاز به بررسی پست وی، از این موضوع مطلع نشده و حتی بعد از تعیین محتوای گزارش شده به عنوان ناصحیح، پیامی در این رابطه دریافت نخواهد کرد.

بعد از گزارش محتوای ناصحیح و سپس بررسی سایر فاکتورها درباره آن، همان الگوریتمی که شرکت فیس بوک برای ارزیابی صحت پست‌ها در شبکه اجتماعی اصلی خود توسعه داده است، به بررسی پست اینستاگرامی مذکور خواهد پرداخت. البته شرکت فیس بوک از ایرادات این الگوریتم مطلع است، اما همچنان به استفاده از آن ادامه می‌دهد و حتی حوزه کاربرد آن را به اینستاگرام نیز بسط داده است. یکی از شرکت‌های همکار فیس بوک در این زمینه Full Fact است. به عقیده آن‌ها، الگوریتم ارزیابی صحت محتواها در فیس بوک نیازمند توسعه بیشتر است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. به زودی خیلی چیزا حذف میشه

  2. اینستا گرام با این کاراش داره مسخره شو در میاره

  3. خب باید مستند باشه یا ن همش از رو دشمنی نباشه