توقف تولید نمایشگرهای LCD‌ سامسونگ

سامسونگ تولید نمایشگرهای LCD خود را متوقف می‌کند

کمپانی سامسونگ تولید نمایشگرهای LCD خود را با هدف تمرکز بر تولید پنل‌های نمایشگر جدید QD-OLED در کارخانه‌های خود در کره جنوبی متوقف خواهد کرد.

سامسونگ دیسپلی، به عنوان بخش تولید نمایشگرهای شرکت سامسونگ الکترونیکس مدت‌هاست که سردمدار تولید پنل‌های نمایشگر است و آخرین نوآوری این کمپانی نیز یک پنل جذاب به نام Quantum Dot OLED یا به اختصار QD-OLED نام دارد. این شرکت اخیرا فناوری کوانتوم دات خود را برای تلویزیون‌های خود به کار گرفته است، در حالی که پنل‌های اولد را بیش از یک دهه است که در گوشی‌های هوشمند به کار می‌گیرد. حالا سامسونگ می‌خواهد دو فناوری برتر نمایشگرهای خودش را در یک راه حل واحد ادغام کند.

دلایل توقف تولید نمایشگرهای LCD سامسونگ

گزارش جدیدی از سوی رسانه‌های کره‌ای منتشر شده که نشان می‌دهد سامسونگ تولید نمایشگرهای LCD خود را به دلیل پایین بودن تقاضا و سوددهی در کارخانه‌های خود در کره‌ی جنوبی محدود خواهد کرد. این حرکت به غول کره‌ای اجازه می‌دهد منابع بیشتری را برای تولید نمایشگرهای QD-OLED در اختیار داشته باشد. لی دونگ هون، مدیرعامل سامسونگ دیسپلی تایید کرده است که این شرکت به زودی از نخستین پنل های نمایشگر QD-OLED خود پرده برداری خواهد کرد، اما هیچ اطلاعاتی از زمان عرضه و چگونگی آن را ارائه نکرده است.

نمایشگرهای کوانتوم دات چیزی بین پنل‌های LCD‌ و OLED هستند. آن‌ها از نور پس زمینه LCD استفاده نم‌کنند، اما رنگ‌های آبی روشن LED را برمی‌گزینند که می‌تواند به سبز و قرمز تبدیل شود تا قدرت کمتری در این فرآیند صرف شود. پنل‌های مذکور از پیکسل‌های آبی OLED و نقاط کوانتومی استفاده می‌کنند که می‌تواند هم مصرف کمتر و هم تولید رنگ دقیق‌تری را به ارمغان بیاورد.

به گزارش تحلیلگران، سامسونگ 8.3 میلیارد دلار برای تولید پنل‌های QD-OLED سرمایه‌گذاری کرده است و قبل از هر محصول دیگری نخستین بار از این پنل‌ها در تلویزیون‌های پرچمدار خود بهره خواهد گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. کار خوبی کرده الان دیگه کسی نمیخره واقعا