ریلمی 5 پرو

ریلمی 5 و ریلمی 5 پرو معرفی شدند؛ دوربین چهارگانه و قیمت رقابتی

ریلمی 5 و ریلمی 5 پرو (Realme 5 Pro) به صورت رسمی معرفی شدند. در ادامه با مشخصات فنی، قابلیت ها و قیمت دو گوشی جدید ریلمی آشنا شوید.

به ریلمی 5 و ریلمی 5 پرو سلام کنید؛ این دو گوشی توسط یک شرکت گوشی‌ساز جوان چینی توسعه یافته و در بازار گوشی‌ های هوشمند اقتصادی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. توسعه‌دهنده امیدوار است به لطف دو گوشی نام برده، برند خود را جهانی کند. مجهز شدن به دوربین چهارگانه، تراشه‌ای قدرتمند و باتری دارای ظرفیت بالا جزو مهم‌ترین ویژگی‌های آن‌ها به شمار می‌روند.

ریلمی 5 پرو

گوشی ریلمی 5 – Realme 5

ریلمی 5 دارای نمایشگری 6.5 اینچی با رزولوشن اچ‌دی پلاس (1600 در 720 پیکسل) است. این رزولوشن نشان‌دهنده نسبت ابعاد تصویر 20:9 است. گوشی هوشمند نام برده از تراشه اسنپدراگون 665 قدرت می‌گیرد. ریلمی 5 را اکنون باید بعد از شیائومی می ای 3، دومین گوشی محهز به چیپستی 11 نانومتری دانست.

ریلمی 5 از نظر حافظه به سه نسخه تقسیم شده است. نسخه پایه، مجهز به 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت ظرفیت داخلی ارائه می‌شود. دومین نسخه از 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی فایل بهره می‌برد. در بهترین نسخه، ظرفیت رم 4 گیگابایت و حافظه ثانویه 128 گیگابایت است. ریلمی 5 در کنار استفاده از دو سیم کارت به صورت همزمان،‌ از کارت حافظه جانبی نیز تا سقف 256 گیگابایت پشتیبانی می‌کند. امکان استفاده از قابلیت برقراری تماس بر بستر شبکه 4G، در هر دو سیم کارت فراهم است.

گوشی ریلمی 5

ریلمی 5 و ریلمی 5 پرو اولین گوشی های هوشمند این شرکت مجهز به دوربین اصلی چهارگانه به شمار می‌روند. البته ترکیب سنسورها در ماژول دوربین چهارگانه دو گوشی کمی متفاوت است. ریلمی 5، دارای یک سنسور رنگی 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 در کنار سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسلی با پشتیبانی از میدان دید 119 درجه‌ است.

سومین سنسور از نوع ماکرو بوده و دارای رزولوشن 2 مگاپیکسل است. امکان بزرگنمایی اشیای قرار گرفته تا فاصله 4 سانتی‌متری کاربرد این سنسور محسوب می‌شود. آخرین مورد از نوع عمق میدان بوده و عکاسی پرتره را فراهم می‌کند. دوربین سلفی ریلمی 5 روی ناچ کوچک بالای نمایشگر آن قرار گرفته گرفته و دارای رزولوشن 13 مگاپیکسل است.

ریلمی 5 دارای یک باتری 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی است. علت وزن بالا و 210 گرمی گوشی را باید در همین باتری بزرگ جستجو کرد! به لطف استفاده از نمایشگری با رزولوشن اچ‌دی پلاس انتظار داریم گوشی، دوام باتری بالایی داشته باشد. متاسفانه در ریلمی 5 خبری از درگاه یو اس بی C نبوده و از درگاه قدیمی میکرو یو اس بی پشتیبانی می‌شود، در نتیجه هیچ فناوری شارژ سریع وجود ندارد. حداکثر توان شارژر عادی گوشی 10 وات است. قیمت زیلمی 5 برابر 140 دلار بوده و در دو گزینه رنگ آبی و ارغوانی عرضه خواهد شد. خرید گوشی از یک هفته دیگر امکان‌پذیر می‌شود.

ریلمی 5 پرو – Realme 5 Pro

اندازه صفحه نمایش و بدنه مدل پرو، برخلاف تصور کمی کوچکتر از مدل پایه است، اما دوربینی باکیفیت‌تر و توان پردازشی بالاتری در مقایسه با آن دارد. همچنین وزن ریلمی 5 پرو در مقایسه با مدل عادی 15 درصد کاهش پیدا کرده است.

ریلمی 5 پرو

اندازه نمایشگر ریلمی 5 پرو 6.3 اینچ بوده و پنل دارای رزولوشن فول اچ‌دی پلاس آن، از نسبت ابعاد تصویر 19.5:9 پشتیبانی می‌کند. متاسفانه با وجود داشتن صفحه نمایشی با رزولوشن بیشتر در مقایسه با ریلمی 5، ظرفیت باتری به 4035 میلی‌آمپر ساعت کاهش پیدا کرده است.

ریلمی 5 پرو به تراشه قدرتمند اسنپدراگون 712 مجهز شده که نسخه‌ای ارتقا یافته از اسنپدراگون 710 به شمار می‌رود. بهبود توانایی پردازشگر گرافیکی مهم‌ترین بهبود اسنپدراگون 712 در مقایسه با آن است. در کنار تراشه گوشی، بسته به نسخه خریداری شده حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی متفاوتی در اختیار خواهید داشت. پایین‌ترین نسخه مجهز به 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت ظرفیت داخلی است. دو نسخه دیگر به ترتیب 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت ظرفیت داخی یا 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی فایل در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

ریلمی 5 پرو

به جز سنسور رنگی اصلی، سایر سنسورهای دوربین چهارگانه ریلمی 5 پرو تفاوتی با مدل پایه ندارند. سنسور رنگی از نوع سونی IMX586 بوده و دارای رزولوشن 48 مگاپیکسل است. توانایی ترکیب چهار پیکسل در یک پیکسل به منظور ثبت عکس‌های 12 مگاپیکسلی با نور، کیفیت و جزئیات بالاتر، از جمله ویژگی‌های سنسور IMX586 به شمار می‌رود. دوربین سلفی گوشی هم در مقایسه با ریلمی 5 بهبود یافته و دارای رزولوشن 16 مگاپیکسل به همراه گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 است.

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های ریلمی 5 پرو و ریلمی 5 پشتیبانی مدل پرو از سیستم شارژ سریع VOOC 3.0 با توان خروجی 20 وات است. وجود این قابلیت از قرارگیری درگاه یو اس بی C در لبه پایینی بدنه خبر می‌دهد. به لطف پشتیبانی از قابلیت AI Freezer، ریلمی 5 پرو قادر است به وسیله انطباق دادن خود با نحوه استفاده از گوشی توسط کاربر، در میزان مصرف انرژی صرفه‌جویی کند.

دو گزینه رنگ گوشی آبی و سبز هستند. برای خرید آن باید 195 دلار پرداخت کنید. فروش از دو هفته دیگر آغاز خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. نمیدونم چرا اینقدر اصرار به دوربین دارهن چینی ها