تعرفه مکالمه

مقایسه تعرفه مکالمه و پیامک در همراه اول، ایرانسل، رایتل، تالیا و شاتل موبایل

تعرفه مکالمه و پیامک کدام یک از اپراتورهای تلفن همراه به صرفه‌تر است؟ در این مطلب قصد داریم تعرفه های همراه اول، ایرانسل، رایتل، تالیا و شاتل موبایل را با یکدیگر مقایسه کنیم.

امروزه در بازار رقابتی اپراتورهای تلفن همراه، شرکت‌های مختلف سعی می‌کنند ارزان‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین تعرفه‌های مکالمه و پیامک را در اختیار مشترکان خود قرار دهند. البته در این بازار، علاوه بر هزینه، کیفیت خدمات هم اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل اپراتورهای کشورمان به دنبال داشتن پوشش کامل و سراسری هستند که در این زمینه، اپراتور همراه اول بهتر از سایر اپراتورها عمل کرده و پوشش شبکه کامل‌تری در سراسر کشور دارد، اما متاسفانه سایر اپراتورها با وجود وعده پوشش سراسری، در برخی مناطق ضعیف عمل می‌کنند و هنوز آنتن‌دهی در بعضی اوقات مشکل دارد.

چند ماه پیش اپراتورهای اصلی ارتباطی کشورمان اعلام کردند که تعرفه پایه سرویس مکالمه درون شبکه و برون شبکه خود را یکسان‌سازی می‌کنند و بر این اساس هر دقیقه مکالمه داخل و خارج شبکه به صورت تک نرخی محاسبه خواهد شد. طبق اعلام اپراتورها، این روش جدید قیمت‌گذاری باعث سهولت و شفافیت بیشتر در محاسبه هزینه مکالمه‌های مشترکان می‌شود.

در این مطلب قصد داریم تعرفه مکالمه و پیامک اپراتورهای تلفن همراه را مقایسه کنیم تا بببینیم کدام یک از اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل، تالیا و شاتل موبایل تعرفه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری به مشترکان خود ارائه می‌کنند.

جدول مقایسه تعرفه مکالمه و پیامک اپراتورها

اپراتورهمراه اولایرانسلرایتلتالیاشاتل موبایل
تماس داخل شبکه سیم کارت دائمی (هر دقیقه)599 ریال599 ریال333 ریال
تماس داخل شبکه سیم کارت اعتباری (هر دقیقه)899 ریال899 ریال555 ریال499 ریال555 ریال
تماس خارج شبکه سیم کارت دائمی (هر دقیقه)599 ریال599 ریال555 ریال
تماس خارج شبکه سیم کارت اعتباری (هر دقیقه)899 ریال899 ریال888 ریال600 ریال (برای تماس با همراه اول و تلفن ثابت) یا 840 ریال (برای تماس با ایرانسل و رایتل)888 ریال
پیامک فارسی سیم کارت دائمی89 ریال89 ریال88 ریال
پیامک لاتین سیم کارت دائمی222 ریال212 ریال159 ریال
پیامک فارسی سیم کارت اعتباری106 ریال106 ریال105 ریال99 ریال100 ریال
پیامک لاتین سیم کارت اعتباری264 ریال264 ریال220 ریال240 ریال212 ریال

همانطور که در جدول بالا مشاهده می‌کنید، رقابت سختی برای ارائه ارزان‌ترین تعرفه‌ها و باکیفیت‌ترین سرویس‌ها میان اپراتورهای تلفن همراه وجود دارد که در نهایت این رقابت باعث سود بردن مشترکان خواهد شد. از سوی دیگر، اپراتورها برای مشترکانی که بیشتر از مکالمه و پیامک استفاده می‌کنند، بسته‌های تخفیفی در نظر گرفته‌اند و مشترکان سیم کارت‌های دائمی و اعتباری می‌توانند از طریق کدهای دستوری یا از طریق اپلیکیشن‌های مربوط به هر اپراتور، بسته‌های مکالمه و پیامک را مشاهده و خریداری کنند. این بسته‌ها می‌توانند هزینه‌های مشترکان را حتی تا 50 درصد کاهش دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. مثل همین یه مقایسه قیمت اینترنت ایرانسل و همرا اول….بزارید ممنون میشیم

  2. واقعا مقاله فوق العاده ای بود بسیار کاربردی

    بعد ای کاش داخل مقاله بعدیتون تعرفه اینترنت همراهذکه از همه مهم تره رو مقایسه کنید