بهترین برنامه های اشتراک گذاری زنده صفحه نمایش برای اندروید یا آی او اس

برنامه های زیادی به منظور اشتراک گذاری زنده صفحه نمایش برای اندروید یا آی او اس وجود دارند و ما قصد داریم بهترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

اسکرین شات گرفتن را می‌توان یک روش عالی برای اشتراک‌گذاری در لحظه صفحه نمایش گوشی هوشمند دانست، اما تصاویر به تنهایی نمی‌توانند برای عیب‌یابی، ایجاد فایل‌های آموزشی یا همکاری با دوستانتان که با شما فاصله دارند، راه حل مناسبی باشند. خوشبختانه ابزارهای مربوط به اشتراک گذاری زنده صفحه نمایش محدود به کامپیوتر و لپ تاپ نبوده و شما به راحتی می‌توانید صفحه نمایش گوشی هوشمند خود را به صورت زنده اشتراک‌گذاری کنید. در این مقاله قصد داریم بهترین برنامه های اشتراک گذاری زنده صفحه نمایش برای اندروید یا آی او اس را آموزش دهیم.

اسکایپ ؛ ساده‌ترین روش اشتراک گذاری صفحه نمایش

پلتفرم تماس ویدیویی مایکروسافت (Skype) به شما اجازه می‌دهد بتوانید صفحه کامپیوتر یا گوشی هوشمند خود را در یک تماس ویدیویی، اشتراک‌گذاری کنید؛ این قابلیت در تمام سیستم عامل‌ها همانند اندروید و iOS در دسترس قرار دارد. توجه داشته باشید که گوشی یا کامپیوتر بودن دستگاهی که در اختیار مخاطبینتان است، اهمیتی ندارد و شما می‌توانید صفحه نمایش زنده خود را برای گوشی یا لپ تاپ سایر افراد، ارسال کنید. همچنین امکان نمایش زنده صفحه نمایش در یک تماس ویدیویی گروهی و رایگان وجود دارد.

1: روش اشتراک گذاری نمایشگر اندروید یا آیفون با اسکایپ

ابزار اشتراک‌گذاری صفحه نمایش اسکایپ نیازمند هیچگونه تنظیمی نبوده و تنها چیزی که شما نیاز دارید، داشتن یک حساب کاربری مایکروسافت است. ابتدا برنامه Skype را از طریق گوشی هوشمندتان دانلود کرده و سپس برنامه را راه‌اندازی و وارد سیستم شوید. شما می‌توانید دوستانتان را با جستجوی شناسه اسکایپ، پیدا کرده و وارد لیست مخاطبین کنید.

هم اکنون می‌توانید با ضربه زدن بر روی نماد دوربین فیلمبرداری موجود در گوشه سمت راست قسمت بالا، یک تماس ویدیویی برقرار کنید. هنگامی که مخاطب شما هم کار موردنظر را انجام داد، گزینه سه نقطه موجود در سمت راست قسمت پایین را لمس کرده و اشتراک‌گذاری صفحه نمایش را انتخاب کنید؛ در حال حاضر صفحه نمایش و هر کاری که در گوشی هوشمندتان انجام می‌دهید، برای دوستانتان نمایش داده خواهد شد. توجه داشته باشید که برای پایان دادن به اشتراک گذاری صفحه نمایش و بازگشت به حالت عادی، باید روی گزینه آبی رنگ Stop Sharing ضربه بزنید.

برنامه اسکایپ دارای ابزارهای کاربردی ارتباطی دیگری هم بوده که می‌تواند مفید باشند. اینطور که پیداست، یک مترجم داخلی وجود دارد که می‌تواند صدای مخاطبتان را به صورت زنده ترجمه و به زبان‌های گوناگون، نمایش دهد. همچنین امکان ضبط مکالمه، پیشنهادات هوشمند برای پیام های متنی و سایر ویژگی‌های هم در دسترس قرار دارند.

دانلود Skype: اندرویدiOS

برنامه های جایگزین اشتراک گذاری صفحه نمایش در اندروید و iOS

اسکایپ کامل نبوده و این امکان وجود دارد که حساب کاربری مایکروسافت شما هم بسته شود، بنابراین می‌توانید از سایر ابزارها استفاده کنید.

2: TeamViewer

برنامه TeamViewer را می‌توان یک راه‌حل پیشرفته‌تر برای اشتراک گذاری صفحه نمایش گوشی هوشمند معرفی کرد. توجه داشته باشید که این برنامه در درجه اول برای اهداف عیب‌یابی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اینطور که پیداست، این برنامه می‌تواند در کنار اشتراک‌گذاری صفحه نمایشگر، باعث شود تا یک کاربر دیگر بتواند کنترل دستگاه شما را از راه دور بر عهده بگیرد. با این‌حال و برخلاف اسکایپ، TeamViewer را نمی‌توان یک برنامه تماس ویدیویی دانست؛ یعنی شما نمی‌توانید مستقیما با مخاطبتان گفتگو و مکالمه ویدیویی داشته باشید. توجه داشته باشید که پیکربندی برنامه TeamViewer دشوارتر از اسکایپ بوده و شما نیازمند دانلود چند برنامه جانبی هم خواهید بود.

ساده‌ترین راه برای اشتراک‌گذاری صفحه نمایش در اندروید یا iOS از طریق TeamViewer را می‌توان استفاده از برنامه TeamViewer QuickSupport دانست. این برنامه به شما اجازه می‌دهد یک شناسه منحصر به فرد برای دستگاه خود ایجاد کنید و صفحه نمایش خود را با مخاطبینتان، اشتراک‌گذاری کنید.

دانلود TeamViewer For Android: اندرویدiOS 

دانلود TeamViewer QuickSupport: اندرویدiOS 

3: Squad

برنامه Squad را می‌توان یک برنامه اجتماعی اشتراک‌گذاری صفحه نمایش دانست. شما می‌توانید با 9 نفر تماس ویدیویی برقرار کنید و به صورت کاملا زنده، صفحه گوشی اندروید یا iOS خود را اشتراک‌گذاری کنید؛ به عنوان مثال امکان خرید آنلاین یا گرفتن مشاوره از دوستانتان وجود دارد. برنامه Squad به شما این اجازه را می‌دهد که به جای نمایش تمام صفحه نمایش، تنها بر روی یک برنامه تمرکز کنید؛ این کار می‌تواند از مصرف پهنای باند زیاد جلوگیری کند و هنگامی که با بیشتر از یک نفر از دوستانتان ارتباط برقرار می‌کنید هم مفید باشد. با این حال، این برنامه فقط برای کاربران اندرویدی در دسترس قرار دارد.

دانلود Squad: اندرویدiOS

4: Lightbeam

برنامه Lightbeam دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های مشابه Squad است، اما توانایی‌های منحصر به فردی در اشتراک‌گذاری صفحه نمایشگر دارد که آن‌ها را برجسته می‌کند. امکان برقراری تماس ویدیویی و اشتراک‌گذاری نمایشگر همانند برنامه Squad وجود دارد. همچنین Lightbeam تمام نظرات زنده را درون پنجره صفحه نمایش به شما نشان خواهد داد؛ بنابراین به جای این که دوستانتان نسبت به صفحه اشتراک‌گذاری شده اقدام به صحبت کنند، می‌توانند نظراتشان را در قالب پیام متنی ارسال کنند که در قسمت بالای صفحه هم نمایش داده خواهد شد. توجه داشته باشید که Lightbeam می‌تواند از حداکثر 4 مخاطب در تماس ویدیویی پشتیبانی کند. لازم به ذکر است که نسخه آی او اس Lightbeam در مراحل اولیه تولید بوده و هنوز در دسترس عموم کاربران قرار ندارد.

دانلود Lightbeam: اندروید

5: Mimicr

برنامه Mimicr را می‌توان یکی دیگر از سرویس‌های اشتراک‌گذاری صفحه نمایش اندروید دانست که کاربران می‌توانند مورد استفاده قرار دهند. این برنامه می‌تواند صفحه نمایش گوشی شما را با حداقل مدت زمان تاخیر، نمایش دهد. زمانی امکان نمایش صفحه نمایش گوشی شما در یک گوشی اندرویدی دیگر ممکن است که برنامه Mimicr در گوشی هوشمند مخاطبتان هم نصب باشد. روش بعدی هم به شما امکان آینه کردن نمایشگر را فقط با کلیک کردن روی یک لینک خواهد داد.

بر اساس اطلاعات موجود، این برنامه دارای قابلیت تماس صوتی بوده که می‌تواند به کاربران امکان صحبت پیرامون صفحه نمایش اشتراک‌گذاری شده را فراهم کند. از طرف دیگر، مخاطب هم می‌تواند با استفاده از ایموجی و سایر ابزارهای موجود، واکنش‌های لازم و موردنیاز را ارائه دهد. توجه داشته باشید که برنامه Mimicr بدون هزینه در دسترس قرار دارد، اما هم اکنون به صورت انحصاری برای اندروید منتشر شده است.

دانلود Mimicr: اندروید

دیگر نیازی به ارسال اسکرین شات از صفحه نمایش برای کمک گرفتن از دوستانتان ندارید، زیرا برنامه‌های بالا به شما کمک خواهند کرد تا به صورت کاملا رایگان، اشتراک گذاری زنده صفحه نمایش برای اندروید یا آی او اس را انجام دهید.