مرسدس بنز ویژن EQS

کانسپت مرسدس بنز ویژن EQS معرفی شد

کانسپت مرسدس بنز ویژن EQS معرفی شد. شرکت مرسدس بنز از کانسپت جذاب الکتریکی خود در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2019 رونمایی کرد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

اگر به دنبال این موضوع هستید که ظاهر خودروهای لوکس آینده چگونه خواهد بود، باید به کانسپت مرسدس بنز ویژن EQS در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2019 نگاه کنید. محصول جدید مرسدس بنز در عین ساده بودن دارای ظاهر جذابی است که طراحان نیز برای کابین آن مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های مدرن را در نظر گرفته‌اند. این خودرو الکتریکی از مجموعه باتری 100 کیلووات ساعتی برخوردار است که می‌تواند قدرتی معادل 476 اسب بخار را تولید کند. طبق اعلام شرکت مرسدس، این خودرو قادر است ظرف مدت کمتر از 4.5 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت این خودرو نیز بیش از 200 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است و حداکثر برد این خودرو هم 700 کیلومتر خواهد بود.

مشخصات مرسدس بنز ویژن EQS

مرسدس بنز ویژن EQS

شرکت مرسدس خودرو جدید خود را یک محصول کاملا ظریف معرفی کرده است. همچنین این خودرو توانست در لیست جذاب‌ترین خودروهای فرانکفورت 2019 قرار بگیرد. این خودرو دارای چراغ‌های جلوی دیجیتالی است که هر کدام از آنها از ماژول‌های لنز هالوگرافیک بهره می‌برند که در کنار کمربند نوری این خودرو ترکیب‌های نوری بدون محدودیتی را ایجاد کرده‌اند. این خودرو پیش‌نمایشی از محصولات آینده مرسدس خواهد بود. در ظاهر عقب خودرو نیز 229 ستاره با نور جداگانه وجود دارند. همچنین در جلوپنجره نیز ماتریکس نورانی تشکیل شده از 188 LED جداگانه قرار دارد که طرح‌های سه‌بعدی را به وجود می‌آورند.

مرسدس بنز ویژن EQS

طراحان برای ساخت کابین مرسدس بنز ویژن EQS از قایق‌های لوکس الهام گرفته‌اند و با دیدن داشبورد ظاهر قایق‌ها به یادتان خواهد آمد. طراحان تمامی اجزای کاکپیت سرنشینان را مشابه عرضه قایق‌های لوکس طراحی کرده‌اند. این خودرو دارای متریالی از جنس میکروفیبر دینامیکی سفید باکیفیت است که دارای جذابیت خیره‌کننده‌ای هستند. در پکیج مرسدس چرم مصنوعی نیز قرار دارد و طراحان برای پوشش سقف از ترکیب پلاستیک بازیافتی استفاده کرده‌اند که از زباله‌های دریاها تهیه شده است.

مرسدس بنز ویژن EQS

سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX از دیگر تکنولوژی‌های این خودرو محسوب می‌شود. همچنین در کابین صفحه نمایش‌های بزرگی را می‌بینیم که دید وسیعی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند. در اطراف سرنشینان نیز نور ارتباطی هوشمندی می‌درخشد. ورودی‌های هوای یکپارچه با تریم و پوشش رز گلد بلندگوها از سایر ویژگی‌های کابین به شمار می‌روند.

مرسدس بنز ویژن EQS

موتورهای الکتریکی که در جلو و عقب خودرو نصب شده‌اند، قدرتی معادل 476 اسب بخار و گشتاور 760 نیوتن‌متر را ارائه می‌دهند. مرسدس بنز ویژن EQS به کمک استانداردهای WLTP قادر است به برد 700 کیلومتر برسد و ظرف کمتر از 20 دقیقه باتری این خودرو 80 درصد شارژ می‌شود که به احتمال زیاد این ویژگی به کمک شارژر 350 کیلوواتی ممکن شده است.

مرسدس بنز ویژن EQS

شرکت مرسدس در خصوص این کانسپت جذاب خود عنوان کرد این شرکت با توسعه زیرساخت تکنولوژی ویژن EQS توانسته است یک پلتفرم الکتریکی بسیار جدید و متفاوت را ایجاد کند. چنین پلتفرمی دارای ویژگی‌های متعددی است و می‌توان از آن استفاده‌های زیادی داشت. به کمک سیستم مدولار مدرن، فاصله بین محورها، فاصله میان چرخ‌های جلو و دیگر سیستم‌ها نظیر باتری با تغییر همراه شده است و از این رو این پلتفرم را می‌توان در خودروهای مختلفی مورد استفاده قرار داد. سیستم خودران مرسدس ویژن EQS دارای سه سطح مختلف خواهد بود که برای مسافرت‌های طولانی در بزرگراه‌ها مناسب است. به کمک سیستم‌های حسگر مدولار، سطح خودران چنین خودرویی به بیشترین سطح خود رسیده است.

تصاویر مرسدس بنز ویژن ای کیو اس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. یه کپی از بی ام و کانسپت ۴

  2. کانسپت اصلا یعنی چی

  3. کانسپت اصلا به چ معناس؟