بررسی اولیه گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال

بررسی اولیه گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال؛ دوربین‌های بیشتر٬ جاه‌طلبی بیشتر

در این مقاله با بررسی اولیه گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال (Google Pixel 4 and Pixel 4 XL) می‌خواهیم به هرآنچه باید از چهارمین نسل گوشی‌های پیکسل گوگل بدانید٬ بپردازیم.

سرانجام گوشی‌های خانواده پیکسل 4 هواوی معرفی شدند و سخت است تصور کنیم که آن‌ها چیزی برای شگفت‌زده کردن ما ندارند. طراحی گوشی‌های جدید پیکسل چندان حیرت‌انگیز نیستند٬ اما یک نرم افزار عالی و دوربین‌هایی فوق‌العاده٬ باعث جذاب شدن این محصولات شده است. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی اولیه گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال بپردازیم و شما را با هرآنچه باید در مورد گوشی‌های جدید صاحب اندروید بدانید٬ آشنا کنیم.

بررسی اولیه گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال

بررسی اولیه گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال

مطابق معمول٬ دو گوشی این خانواده فونداسیون یکسانی را با یکدیگر به اشتراک گذاشته‌اند. هر دوی آن‌ها از تراشه‌ی اسنپدراگون 855 با 6 گیگابایت رم بهره می‌برند و در دو نسخه‌ی 64 یا 128 گیگابایتی عرضه می‌شوند. آن‌ها همچنین در سه رنگ عرضه می‌شوند (که شامل یک رنگ نارنجی جدید است) و از آرایه‌ی دوربین سه‌گانه بزرگی روی قاب پشتی خود بهره می‌برند.

به استثنای طراحی پاندایی پیکسل 2 ایکس ال٬ گوشی‌های گوگل هیچ‌گاه به خاطر طراحی جذاب شناخته نشده‌اند. این رویه امسال نیز ادامه پیدا می‌کند. هرچند طراحی آن‌ها هنوز هم در مقایسه با برخی رقبا می‌تواند مناسب باشد. در این بین ممکن است بسیاری از کاربران روی بحث زیبایی‌شناسی گوشی‌ها چشم‌پوشی کنند و گوشی‌های پیکسل را به خاطر دریافت سریع به‌روزرسانی‌های اندروید برگزینند.

نسخه‌ی مشکی رنگ گوشی‌ها جدید پیکسل از یک قاب براق پیانویی برخوردارند٬ در حالی که دو مدل سفید و نارنجی٬ به صورت مات طراحی شده‌اند. در لبه‌ها نیز نواری وجود دارد که ظاهری مانند پلاستیک دارد. در ابتدا کمی ناامیدکننده بود و حتی شما را به این فکر فرو می‌برد که یک گوشی ارزان قیمت را در دست گرفته‌اید٬ اما نگران نباشید. به نظر می‌رسد همه‌ی این‌ها بدین خاطر است که ما از نسخه‌ی آزمایشی این گوشی‌ها دیدن کرده‌ایم.

بررسی اولیه گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال

هر دو گوشی از یک نمایشگر روان با نسبت 19:9 بهره می‌برند که می‌تواند نرخ رفرش بسیار سریع 90 هرتزی را ارائه کند. شاید تفاوت این نمایشگر با نمایشگرهای 60 هرتزی خیلی زیاد نباشد٬ اما اگر به تحرکات و انیمیشن‌های روی صفحه دقت کنید٬ متوجه اجرای روان‌تر آن‌ها می‌شوید. شما می‌توانید گوشی پیکسل ۴ را از طریق نمایشگر لمسی آن کنترل کنید یا اگر می‌خواهید دستیار به‌روزشده‌ی گوگل را فراخوانی کنید٬ بدنه‌ی گوشی را بفشارید. اما خوشبختانه به لطف سنسور رادار Soli شرکت گوگل٬ شما می‌توانید با تکان دادن دست خود در جلوی نمایشگر نیز آن را کنترل کنید.

حداقل روی کاغذ سیستم Soli پیکسل 4 همانند قابلیت Z Camera گوشی ال جی جی 8 کار می‌کند. سخت افزارهای اضافی در گوشی به کار رفته است که اجازه می‌دهد وقتی شما دستتان را در جلوی گوشی قرار می‌دهید٬ تلفن به حرکات دست شما واکنش نشان دهد. در مدت زمان کوتاهی که توانستم از این رادار Soli استفاده کنم٬ می‌توانم بگوییم که آن عملکردی بهتر از دوربین Z Camera به کار رفته در گوشی ال جی کار می‌کند و عملکرد پیشرفته‌تری دارد.

بررسی اولیه گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال

من کمی متعحب شدم که چقدر عملکرد این رادار سخت افزاری محدود است٬ اما بعدا به این قضیه فکر کردم که نسخه‌ی در دست من یک نسخه‌ی آزمایشی بود و عملکرد آن در نسخه‌های نهایی می‌تواند بهتر از حال حاضر باشد. شما می‌توانید در حال حاضر با استفاده از آن فقط بین آهنگ‌ها عقب و جلو کنید و یا زنگ هنگام دریافت یک تماس را با حرکت دست خود قطع کنید. این تراشه همچنین به پیکسل 4 کمک می‌کند تا خیلی زود قفل صفحه با شناسایی چهره‌ی شما باز شود. مطمئنا این سودمند است٬ اما نمی‌تواند آن را قابلیت خیلی هیجان‌آوری توصیف کرد. هنوز خیلی زود است که بخواهیم حضور Soli را در بالای قاب پیکسل 4 سودمند بدانیم. گوگل باید به توسعه‌ی آن فکر کند. شاید در این راه از توسعه‌دهندگان نرم افزارها نیز کمک بگیرد.

دستیار گوگل نیز به‌روزرسانی بزرگی را دریافت کرده است. همانطور که گوگل در کنفرانس توسعه دهندگان I/O امسال خود گفته بود٬ این شرکت حضور بصری دستیار مجازی خودش را کاهش داده است تا آن فقط در داخل گوشی شما قرار داشته باشد. فایده‌ی این روش٬ این است که می‌تواند اغلب فرامین صوتی را بدون نیاز به استفاده از سرورهای آنلاین پردازش کند. روی کاغذ این موضوع خوبیست و دموهای به نمایش درآورده شده توسط گوگل نیز می‌توانند جاه‌طلبی‌های این شرکت از آنچه در مورد دستیار مجازی جدیدش می‌خواهد را به خوبی نشان دهد٬ اما تجربه‌ی کوتاه من از این دسیتار خیلی ثمربخش نبود. دستیار مجازی گوشی پیکسل در دست من٬ وقتی یک فرمان جدید می‌دادم٬ فرمان قبلی من را به یاد نمی‌آورد و با آن مشکل داشت٬ بنابراین نمی‌توانستم آنطور که می‌خواهیم به سرعت با آن مکالمه کنم. سپس در یک محیط شلوغ از آن استفاده کردم. خوشبختانه صدای من را به خوبی تشخیص داد و فرمان را اجرا کرد.

بررسی اولیه گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال

متاسفانه من فقط موفق شدم دوربین این گوشی‌ها را در منطقه‌ای که رویداد گوگل برگزار می‌شد و در بین جمعیت زیادی که در آنجا حضور داشت بررسی کنم٬‌ پس نمی‌توانم بگوییم که ادعای گوگل در مورد زوم عالی این گوشی درست است. سال گذشته گوگل از عکاسی محاسباتی خود به جای وجود یک لنز تله فوتو اختصاصی مانند رقبا برای ارائه‌ی زوم باکیفیت استفاده کرد. اما امسال گوگل یک لنز ثانویه را نیز به گوشی خود اضافه کرد که با هوش مصنوعی همکاری می‌کند. در نخستین نگاه این ترکیب چشم‌گیر است. هر زمانی که خواستید می‌توانید اسلایدر زوم را بکشید و عکستان را بگیرید. بقیه‌ی موارد را به نرم افزار گوگل بسپارید.

گوگل دو اسلایدر را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید جزئیات بیشتری را در بخش‌های تاریک و روشن یک فریم ثبت کنید. از دیگر قابلیت‌های دوربین این گوشی می‌توان به عکاسی از آسمان یک شب اشاره کرد که می‌توانید جزئیات مختلفی نظیر ستاره‌های درخشان را نیز به وضوح در عکس خود ثبت کنید.

بررسی اولیه گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال

اپلیکیشن Recorder: من برای مدت‌های زیادی از یک اپلیکیشن رونوشت هوش مصنوعی به نام Otter.ai استفاده می‌کنم که عملکردی بسیار شبیه به اپلیکیشن Recorder جدید گوگل دارد. گوگل به لطف این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد صدای افراد را ضبط کنید و یک رونوشت از آن را دریافت کنید.

باتری گوشی‌های پیکسل: گزارش‌های منتشر شده به حضور یک باتری 2800 میلی‌آمپر ساعتی زیر قاب مدل کوچک‌تر و یک باتری 3700 میلی‌آمپر ساعتی زیر قاب مدل ایکس ال اشاره شده است. اگر این گزارش‌ها صحیح باشد٬ چنین ظرفیت باتری برای گوشی‌های مدرن سال 2019 می‌تواند ناامیدکننده باشد. ضمنا هنوز در مورد انرژی مصرفی تراشه‌ی Soli صحبتی نشده است٬ اما حداقل می‌دانیم نمایشگر 90 هرتزی به کار رفته در این گوشی انرژی بالایی را مصرف می‌کند. به همین خاطر است که دیگر گوشی‌های مجهز به نمایشگر 90 هرتزی نظیر وان پلاس 7 پرو و ریزر فون 2 از باتری‌های بزرگ‌تری بهره‌مند هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*