سرطان

مصرف مواد غذایی سرشار از فیبر و ماست می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد

مصرف رژیم غذایی سالم در پیشگیری از سرطان نقش مهمی دارد. اینبار محققان دریافتند که مصرف غذاهای سرشار از فیبر و ماست می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

بر اساس یک مطالعه جدید در خارج از مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت، رژیم غذایی حاوی مقادیر زیادی فیبر و ماست ممکن است به جلوگیری از سرطان ریه کمک کند. نتایج به دست آمده از تحقیقات، نشان داده است که مصرف فیبر و ماست در سلامت روده نقش داشته و مزایای سلامتی بسیاری برای بدن دارد. ماست یک ماده غذایی تخمیر شده است، به این معنی که تعداد زیادی باکتری مفید دارد. علاوه بر این، فیبر غذایی در حقیقت سوخت ضروری برای باکتری‌های موجود در روده فرد بوده و به حمایت از میکروبیوم روده و در نتیجه سلامت عمومی بدن کمک می‌کند. توجه داشته باشید که مصرف منظم مواد غذایی تخمیر شده و مقدار زیاد فیبر در رژیم غذایی، مزایای بسیاری برای سلامت انسان به همراه دارد.

سرطان

مطالعات نشان داده‌اند که ماست و مواد غذایی سرشار از فیبر علاوه بر پشتیبانی از میکروبیوم روده و هضم، ممکن است به محافظت در برابر سرطان دستگاه گوارش و بیماری‌های قلبی و عروقی هم کمک کند. نتایج مطالعات اخیر نشان داده‌اند که مصرف این دو ماده غذایی در پیشگیری از سرطان ریه موثر هستند. این یافته‌ها بر اساس تجزیه و تحلیل مطالعاتی در گذشته که بر روی 1.4 میلیون نفر در اروپا، آسیا و ایالات متحده انجام گرفت، به دست آمده است. محققان دریافتند افرادی که بیشترین مقادیر فیبر و ماست را مصرف می‌کنند، در مقایسه با افرادی که کمترین مقدار از این مواد غذایی را استفاده می‌کنند، خطر ابتلا به سرطان ریه را 33 درصد کاهش خواهند داد. نتایج این مطالعات در افراد سیگاری و غیرسیگاری متفاوت است؛ بدین شکل که افراد غیرسیگاری با مصرف این دو ماده غذایی به نسبت افراد سیگاری کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان قرار خواهند گرفت. به نظر می‌رسد که مصرف ترکیب فیبر غذایی و ماست تخمیر شده می‌تواند این مزیت را به همراه داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*